Mistä kaikesta olette valittaneet naapureillenne/tekisi mielenne valittaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
is87
Kerran valittanut naapurista joka piti koiriaan irti talon pihalla eikä muka ymmärtänyt kun yritin itse hänelle siitä sanoa (ja huutaakin pari kertaa kun koiransa meinasi käydä meidän koiran kimppuun). Nyt ei oo mitään valittamista kun nekin muutti pois. Itse olen saanut nuorena yhen valituksen joka sekin oli aiheeton kun naapurin lapsiaan hakkaava akka oli jostain syystä ottanut mut silmätikukseen.
 
Donatella
Hmm.. eipä olla taiettu valittaa mistään.. Mutta valituksia ollaan kyllä saatu, siitä lähtien kun tähän taloon muutettiin (aina melkeenpä oon kt-talossa asunut). Haukkuvista koirista (haukutamme tahalleen koiria!), jatkuvasta bilettämisestä ja bassonjytkeestä yöllä (oli oikeen kellonajat laitettu ylös, ja väärään asuntoon tuli valitus), ja huippuna: uutenavuotena oltiin parvekkeella 21.50 ja naurettiin jollekkin vitsille siinä, niin eukko huutaa "Nyt turpa kiinni siellä alakerrassa!!" Ja pam, pamautti parvekkeen oven kiinni. Ei voitu muuta kuin jatkaa nauramista.
 
"vieras"
Mä en itse ole valittanut, mutta mies on munkin puolesta :) Eli alakerran toistuvista karaokeilloista (yhdistettynä aina kaameaan meluun parvekkeella), naapurista, joka jätti viikonloppuisin koiransa ulvomaan illasta aamuyöhön, kun lähti kapakkaan. Sitten vielä virolaisesta kommuunista... mutta siitä tulisikin sitten aika pitkä lista.
 
"tähtisilmä"
tekis mieli mennä sanomaan tuolla seinänaapurille pari sanaa: lapset hyppii/juoksee/pomppii sisällä koko illan klo 18-23. mulla on herätys aamulla klo 4 joten mielelläni en enää paria viimeistä tuntia jaksais kuunnella tuota pauketta.

kesällä ne siirtyy ulos hihkumaan trampoliiniinsa, just on menemässä nukkumaan.
 
En ole valittanut eiliseen mennessä mistään koska olen aina ajatellut että itseppä olen asumismuotoni valinnut. Eilen kuitenkin paloi hermot. Meidän autopaikka on parkkipaikan päässä jonka vieressä on läntti nurmea. Useamman kerran joku on vetänyt autonsa parkkiin siten että se on puoliksi nurmella ja puoliksi meidän ruudussa. Oma auto on pitänyt viedä läheisen kaupan parkkipaikalle.

Eilen kävin taas niin että ei päästy omalle paikalle. Minulla hirtti ihan totaalisesti kiinni ja soitin poliisit. No poliisit tuli ja samoin myös taloyhtiönhallituksen puheenjohtaja. Juuri kun poliisit oli sakkoa kirjoittamassa auton omistaja perheineen tuli paikalle, sai sitten suoraan käteen sen lapun.

Joo, vittumainen ämmä olen ja sain aikaan varmaan jonkun naapurin kanssa sodan, jonkun luonahan tämä porukka oli käymässä. Nyt vain meni hermo!! Katotaan kuka naapureista jättää tervehtimättä jatkossa:D
 
täti
En ole valittanut eiliseen mennessä mistään koska olen aina ajatellut että itseppä olen asumismuotoni valinnut. Eilen kuitenkin paloi hermot. Meidän autopaikka on parkkipaikan päässä jonka vieressä on läntti nurmea. Useamman kerran joku on vetänyt autonsa parkkiin siten että se on puoliksi nurmella ja puoliksi meidän ruudussa. Oma auto on pitänyt viedä läheisen kaupan parkkipaikalle.

Eilen kävin taas niin että ei päästy omalle paikalle. Minulla hirtti ihan totaalisesti kiinni ja soitin poliisit. No poliisit tuli ja samoin myös taloyhtiönhallituksen puheenjohtaja. Juuri kun poliisit oli sakkoa kirjoittamassa auton omistaja perheineen tuli paikalle, sai sitten suoraan käteen sen lapun.

Joo, vittumainen ämmä olen ja sain aikaan varmaan jonkun naapurin kanssa sodan, jonkun luonahan tämä porukka oli käymässä. Nyt vain meni hermo!! Katotaan kuka naapureista jättää tervehtimättä jatkossa:D

meillä oli melkein vastaava tilanne josta valitin isännöitsijälle joka lähetti uhkauskirjeen kaikille talon asukkaille. sen jälkeen meidän autosta alettiin irrotella osia, tyhjentää renkaita yms. muutettiin pois, onneksi,
 
"hmm"
tekis mieli valittaa mutta eihän tämä mikään peruste ole :(
Naapuri kun tulee ison tottelemattoman ja vihaisen koiran kanssa rapussa vastaan ja on itse rakkinsa takia pulassa kun ei kouluttanut, niin nyt huudetaan kaikille rapussa vastaantulijoille pää punaisena
-etkö näe minulla vihainen koira älä tule ohitseni anna minun mennä

mieleni tekisi avautua jos niin vihanen rakki niin eikö parempi lopettaa ja hankkia uusi joka sopeutuu kerrostaloon ilman pelkoaettä joku tulee rapussa vastaan,viduttaaa
 
Rollolainen
Ehkä joo, mutta aika turhaa mennä valittamaan lapsista jotka liikkuu. Eri asia jos ne hyppii aamusta iltaan jollain pomppupallolla ympäri kämppää taikka hyppivät jostain sohvalta lattialle niin että jymähtää taikka paukuttavat leikkivasaralla pattereita, mutta kerrostalossa se nyt on fakta että ne askelten äänet kuuluu alakertaan ja sekin kuuluu kun jotain putoaa lattialle. Ja lapsia nyt ei voi pakottaa istumaan sohvalla kädet ristissä eikä mitenkään voi ehkäistä sitä etteikö niitä leluja putoais lattialle. Ei sellaisesta VOI valittaa. TAi tietysti voi, mutta tuskin se mitään muuta aikaansaa kuin rakoilua naapurisovussa.
lapset saavat leikkiä myös sisätiloissa, mutta jos lapset juoksevat ja hyppivät ja huutavat enne kuin hilajisuus on lopunut tai sen j'lken on oikeus valittaa. Tosin pikkuvauvan äänistä en valittai muuhunkaan aikaan.
 
lapset saavat leikkiä myös sisätiloissa, mutta jos lapset juoksevat ja hyppivät ja huutavat enne kuin hilajisuus on lopunut tai sen j'lken on oikeus valittaa. Tosin pikkuvauvan äänistä en valittai muuhunkaan aikaan.
Ai nii, enhän mä muistanu että joidenki lapset herää jo ennenku hiljaisuus on loppunu... tässä meidän talossa loppuu hiljaisuus klo7 ja meillä ei kyllä koskaan kukaan lapsista herää vielä piitkään aikaan sen jälkenkään. SIinä ysin maissa kömpivät sängyistään. :D Mutta voihan se silti ärsyttää jotain nipoa naapuria jos se haluaakin nukkua klo12 päivällä ja yläkerran lapset leikkii. Mutta eikai lapsia voi komentaa olemaan leikkimättä puoleen päivään asti että naapuri saa nukkua krapulaansa pois? :O siis en tarkoita nyt meitä, meillä ei tällästä ongelmaa ole, vaan näin yleisesti mitä on juttuja kuullut.

Sitte mitä tulee aikaiseen heräämiseen nii mitenkäs taaperoikäiselle klo6 heräävälle kerrotaan että nyt ei saa juosta eikä ottaa leluja käteen ettei ne vaan tipahda ja kolahda. Raivareitakaan ei sovi tulla kun on hiljaisuus menossa?

Me tehdään kumpikin vuorotyötä ja meidän pitää siis välillä saada nukkua myös päivällä taikka illalla ennenku hiljaisuusaika alkaa ja me käytetään korvatulppia niin ei tarvii alka ärsyyntymään naapurien äänistä. suosittelen muillekin jos oikein risoo.
 
autoilija
itse en ole tainnut valittaa mistään ja enkä ole saanut valituksia.

Mies sen sijaan valitti johonkin kaupungin ympäristövirastoon kun muutettiin tähän omakotitaloon 7 vuotta sitten. Naapurin vanha aikamiespoika oli aikojen kuluessa kerännyt 3000 neliön tontilleen reilut 70 auton romua. Mies oli huolestunut kun meillä oma kaivo, mistä tulee juoma- ja käyttövesi, joten ei kiva, jos viereisellä tontilla valuu öljyjä maahan romuautoista. Naapuri on tyypillinen hamstraaja.. Sisälle ei ihan oikeasti mahdu kun kaikki tavara mitä sinne menee ei ikinä tule ulos. Naapuri joutui uhkasakolla tyhjentämään pihan autoista.. Sai jättää viisi autoa itselleen. Nyt näyttää taas autojen määrä lisääntyneen parilla...
 
Itse voisin valittaa, että pitäisivät ipanansa omalla puolellaan. Pelkäävät koiria, mutta silti on juostava meidän pihalle, ja sitten kiljuttava kun koira pelottaa.

Muoks. luin otsikon huolimattomasti ja kirjoittelin taas asian vierestä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olen saanut valitukset naapurilta siitä, kun meillä rempataan sälekaihtimia edestakaisin (omakotitalossa! ). Näytti kerran keskaria kun ajoin ohi, menin kysymään syytä. Kuulemma olivat jo pitkään katselleet, kun laitamme sälekaihtimia kiinni jatkuvasti päiväsaikaan. Että mitäs peliä se semmoinen on?

Olin kieltämättä aivan H. Moilasena siinä. Meillä talot oli vastakkain ja välissä kulki kapea tie, jossa liikkui kuitenkin melko paljon porukkaa. Mielelläni en vaihtanut makuuhuoneessamme vaatteita, niin että kaihtimet oli auki. Ja välillä paistoi aurinkokin sisään, joten suljimme kaihtimet. Sekä mies sulki kaihtimet, jos meni istumaan tietokoneelle. Ei tykännyt siitä, että ohikulkijat tuijotteli sisään.

No nuo naapurit oli muutenkin outoja, eivät tervehtineet koskaan vaikka me tervehdimme heitä. Se loppui kyllä tuohon sälekaihdinepisodiin, jatkossa käänsin pääni toiseen suuntaan kun tulivat vastaan. Ja valittaja oli naapurin aikamiespoika, joka siis asui vanhempiensa luona. Ei käynyt töissä eikä ilmeisesti omistanut kavereitakaan, emme ainakaan 6 vuoden aikana nähneet yhtään kaveria ko. tyypillä, tai vieraita käyvän naapureilla muutenkaan.

Onneksi muutettiin pois. Olivat sen jälkeen valittaneet toiselle naapurille, miksi piti muuttaa, eikö voinut tulla juttelemaan asiasta :D Juu, heidän takiaan justiinsa muutettiinkin :D Se oli vaan plussa siihen päälle, että päästiin heistä eroon.
 
Oon edellisissä kodeissa valittanut suoraan vanhemmille siitä että naapurin 4v riiviö kävi heittämässä hiekkaa vaunuihin nukkuvan vauvan päälle (meidän omalla rivaripihalla) ja isännöitsijälle siitä että rappukäytävässä pidettiin isoja koiria vapaana ja koirien jätöksiä oli pisin rappista, hississä ja aivan oven edessä ja kulkuväylillä.

Meille on valitettu siitä että ajoin auton oven eteen kauppareissun jälkeen kassien sisäänkantamisen ajaksi (huvittavinta oli se että mä olin yksin vauvan ja 8 kauppakassin kanssa ja mulle valitti pariskunta 2 kauppakassin kanssa jotka eivät päässeet ajamaan omalle ovelleen ;)), siitä etten osallistunut pihatalkoisiin, joku ihana hakkasi patteria kun vauva itki yöllä (kerran!!!) 5min, musiikin soitosta jne.

Mieli olisi tehnyt valittaa kun edellisessä kodissa joku naapuri kuorsasi niin kovaa etten mä pystynyt nukkumaan, äärettömän ärsyttävää ja iso syy sille että kämppä lähti myyntiin.
 
Siitä että kerrostalossa ei tehtäs kovaäänistä remonttia arkisin klo:21 jälkeen.

Siitä et ne toisten kärräämät roskat roskakatoksessa sais olla rauhassa. Meillä eräs mummo käy kaivelemassa roskia ja se on ällöttävää.

ja et lasten rakentama maja tontin rajalla kulkevassa metsässä sais olla rauhassa ja sitä ei tartte rikkoo.
 
Ei olla saatu valitusta mistään. Nykyisessä asunnossa tekisi mieli valittaa siitä että naapuri tykkää herätä kuudelta kelloradioon, joka on ihan täysillä. See kuulostaa ihan siltä että se menis päälle meidän asunnossa ja täällä ei edes äänet kuulu kovin hyvin. Vitutti tänäänkin herätä kuudelta kun meen 12 töihin.
 
"hmh"
[QUOTE="vieras";26377911]Mä olen saanut valitukset naapurilta siitä, kun meillä rempataan sälekaihtimia edestakaisin (omakotitalossa! ). Näytti kerran keskaria kun ajoin ohi, menin kysymään syytä. Kuulemma olivat jo pitkään katselleet, kun laitamme sälekaihtimia kiinni jatkuvasti päiväsaikaan. Että mitäs peliä se semmoinen on?

Olin kieltämättä aivan H. Moilasena siinä. Meillä talot oli vastakkain ja välissä kulki kapea tie, jossa liikkui kuitenkin melko paljon porukkaa. Mielelläni en vaihtanut makuuhuoneessamme vaatteita, niin että kaihtimet oli auki. Ja välillä paistoi aurinkokin sisään, joten suljimme kaihtimet. Sekä mies sulki kaihtimet, jos meni istumaan tietokoneelle. Ei tykännyt siitä, että ohikulkijat tuijotteli sisään.

No nuo naapurit oli muutenkin outoja, eivät tervehtineet koskaan vaikka me tervehdimme heitä. Se loppui kyllä tuohon sälekaihdinepisodiin, jatkossa käänsin pääni toiseen suuntaan kun tulivat vastaan. Ja valittaja oli naapurin aikamiespoika, joka siis asui vanhempiensa luona. Ei käynyt töissä eikä ilmeisesti omistanut kavereitakaan, emme ainakaan 6 vuoden aikana nähneet yhtään kaveria ko. tyypillä, tai vieraita käyvän naapureilla muutenkaan.

Onneksi muutettiin pois. Olivat sen jälkeen valittaneet toiselle naapurille, miksi piti muuttaa, eikö voinut tulla juttelemaan asiasta :D Juu, heidän takiaan justiinsa muutettiinkin :D Se oli vaan plussa siihen päälle, että päästiin heistä eroon.[/QUOTE]

Tää on kyllä jo aika huippu. Aikamiespoikaa harmitti kun ei nähnyt kun vaihdoit vaatteita? Tai sitten se ajatteli että teidän sälekaihtimet kustantaa valtio...
 
"xXx"
Olen huomauttanut naapurin lapsille käytöksestä, koivuista ei vedetä oksia alas, kukkapenkeissä ei kävellä, nurtsille ei heitellä kiviä jne. Tuntuu menevän perille, ajattelin jos ei mene niin sitten vanhempien juttusille. Mut näkyy toimivan :) Ei tässä oikein valituksen aiheita ole, siis mitään häiriökäyttäytymistä....

Enemmän mua tässä rivarissa ärsyttää "toisten aikataulujen" mukaan eläminen, tuntuu osaa porukaa ärsyttävän jos et just tikkana ole tekemässä pihahommia kun _heidän_ mukaansa niitä pitäisi tehdä. Eli on melkein laitonta pitää muutakin elämää kun perkeleen taloyhtiön puskien istutus. Tässä kun on naapureina sellaisia joille pihan kitkuttaminen ja ylipäätään tässä asuminen on henki ja elämä ja niin se pitäisi muillekin olla. Niin ja valitusta lähtee yhtiökokouksessa isännöitsijälle, ei oikein tee mitä pitää ja hommat ei etene. Maksetaan tällä hetkellä ihan liikaa siitä että papereissa on virheellistä tietoa jotka ei oikaisupyynnöistä huolimatta oikene, mikään hallituksessa päätetty asia ei etene vaan siirtyy seuraavalle vuodelle. Nyt ei hallituksessa "päätettyä" asiaa ollut edes taloyhtiön kokouksen esityslistalla vaikka piti olla, murrrrrr....
 
behave yourself
Ai nii, enhän mä muistanu että joidenki lapset herää jo ennenku hiljaisuus on loppunu... tässä meidän talossa loppuu hiljaisuus klo7 ja meillä ei kyllä koskaan kukaan lapsista herää vielä piitkään aikaan sen jälkenkään. SIinä ysin maissa kömpivät sängyistään. :D Mutta voihan se silti ärsyttää jotain nipoa naapuria jos se haluaakin nukkua klo12 päivällä ja yläkerran lapset leikkii. Mutta eikai lapsia voi komentaa olemaan leikkimättä puoleen päivään asti että naapuri saa nukkua krapulaansa pois? :O siis en tarkoita nyt meitä, meillä ei tällästä ongelmaa ole, vaan näin yleisesti mitä on juttuja kuullut.

Sitte mitä tulee aikaiseen heräämiseen nii mitenkäs taaperoikäiselle klo6 heräävälle kerrotaan että nyt ei saa juosta eikä ottaa leluja käteen ettei ne vaan tipahda ja kolahda. Raivareitakaan ei sovi tulla kun on hiljaisuus menossa?

Me tehdään kumpikin vuorotyötä ja meidän pitää siis välillä saada nukkua myös päivällä taikka illalla ennenku hiljaisuusaika alkaa ja me käytetään korvatulppia niin ei tarvii alka ärsyyntymään naapurien äänistä. suosittelen muillekin jos oikein risoo.
On asioita joille ei mitään voi, mutta onhan se eri asia taas, ettei ollenkaan kunnioiteta hiljaisuutta (joka taloyhtiön säännöissä yleensä mainittu), eikä mitään voida tehdä naapurin mukavuuden eteen - edes pyytää anteeksi.

Tyttäreni sai valituksia suihkun käytöstä klo viideltä aamuisin. No, hän pääsi töistä aamulla neljältä, joten viideksi sitten ehti kotiin suihkuun. Asia selvisi naapurien kanssa neuvottelemalla, lisää valituksia ei sitten tullut.

Mielestäni on varsin ylimielistä kommentoida, että joku nukkuu krapulaansa, jos tarvitsee aamulla unta. Uskomattoman moni ihminen tekee öisin myös töitä, eikä tämä yhteiskunta muuten pyöriskään ellei tekisi. Ja niitä työaikoja, niitä on monenlaisia.

Kyllä mun on ollut mahdollista omia taaperoitani myös hoitaa aika hiljaakin aamulla kun ovat heränneet aikaisin. Eihän se mieskään ole tykännyt siitä että lapsi kiljahtelee ja kolistelee ja tömistelee. Aamutuimaan voi hyvin etsiä rauhallisempaa tekemistä, pehmeämpiä leluja, ääneen lukemista hiljaisella äänellä, ja lastenhuoneen lattialle voi myös levittää maton joka vaimentaa ääniä. Ei ole tarvis vain jäädä levittelemään käsiä, kohauttelemaan olkapäitä ja pyörittelemään silmiä, kun asioille voi tehdäkin jotain.
 
Yhdelle naapurille huomautin ensin kasvotusten kun kakatti koiransa postilaatikkomme eteen (keräämättä jätöksiä) ja piti koiraa pihassa irti. Asuttiin pienkerrostalossa tuolloin. Olipa kiva kotiutua grilliltä koirapelkoisen lapsen kanssa kun pihassa odotti irti oleva iso koira. Kun asia ei korjaantunut pelkästään kasvokkain asiasta sanomalla, laitoin isännöitsijän kautta viestiä.

Muusta en ole tainnut valittaa ikinä. Nykyisessä talossa alakerran liikehuoneiston väki viettää tupakkataukoa miltei tauotta ja ei ole kiva tuulettaa makuuhuonetta kun vähän väliä saa olla sulkemassa ikkunaa.. Ei tästä kyllä ole tullut mieleenkään valittaa, liike sulkee ovensa viiteen mennessä.

Ei meistä ole valituksia ikinä tullut. Edellisessä kodissa naapuri hakkasi yöllä seinään hermostuneena (1,5v.) lapsen yöitkuun joka sinä yönä oli tavallista kovempaa ja kesti tunteja.
 
"vieras"
Tekis mieli valittaa, että tarviiko niitä portaita suurinpiirtein tappaa jokaisella askeleella!? Kamalia norsuja meidän kerrostalossa asuu, miten edes VOI tömistellä niin lujaa, oon itse joskus huvikseen kokeillut ja se vaatii kyllä voimaa! Että miten ei voi astua sille portaalle nätisti... Tää sitten kuuluu meille hyvin, etenkin aamuisin ja iiltaisin (ja yöllä), makkari rappukäytävän vieressä.

Itse ei olla saatu koskaan varotuksia/valituksia, otetaan muut yleensä huomioon....
 
Olen kerran valittanut sähkökitaran äänekkäästä soitosta n 12 aikaan yöllä. olisi edes soittanut hyvin ni olisin saattanut kestää vaikka aamulla täytyy herätä. sama naapuri pitää nykyään myös yön yli jatkuvasti juhlia, ja seinien läpi kuuluu kännistä juttelua ja naurua ja räkätystä ja sitä helvetin kitaran rääkkäämistä. aamulla sitten kun on krapula, oksennetaan niin että koko talo raikaa. sitten taas soitetaan kitaraa.

oon nyt pitäny vähän kirjaa päivistä jolloin näitä bileitä/kitaran vinguttamista hiljasuuden aikana on, ja ajattelin tehdä valituksen sekä taloyhtiöön, että asukkaalle itselleen. toivottavasti se mies saa häädön.

muoks. viime kesänä tää mies rahtasi kitaransa vahvareineen parvekkeelle ja alko siinä täysillä soittamaan noin 10 aikaa illalla. olin sillon just muuttanu ni en halunnu valittaa. olisin kyllä valittanu jos olisin tienny että meininki menee tällaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
"heh"
Siitä et ne toisten kärräämät roskat roskakatoksessa sais olla rauhassa. Meillä eräs mummo käy kaivelemassa roskia ja se on ällöttävää
Mikä siinä nyt niin ällöä on? Meidän taloyhtiössämmekin asuu erä mummo joka vie hyväkuntoisia komeita huonekaluja roskiin ja sitten hyökkää kimppuun kuin yleinen syyttäjä jos näkee jonkun vievän näitä omaan kotiin.
Kerran yksi naapuri sanoikin että oli saanut poliisit oven taakse kun oli muka varastanut mummon huonekaluja :D
tosin asia sittemmin selvitetty mutta onhan tuo nyt huvittavaa..
 
hehhehhee
[QUOTE="vieras";26377911]Mä olen saanut valitukset naapurilta siitä, kun meillä rempataan sälekaihtimia edestakaisin (omakotitalossa! ). Näytti kerran keskaria kun ajoin ohi, menin kysymään syytä. Kuulemma olivat jo pitkään katselleet, kun laitamme sälekaihtimia kiinni jatkuvasti päiväsaikaan. Että mitäs peliä se semmoinen on?

Olin kieltämättä aivan H. Moilasena siinä. Meillä talot oli vastakkain ja välissä kulki kapea tie, jossa liikkui kuitenkin melko paljon porukkaa. Mielelläni en vaihtanut makuuhuoneessamme vaatteita, niin että kaihtimet oli auki. Ja välillä paistoi aurinkokin sisään, joten suljimme kaihtimet. Sekä mies sulki kaihtimet, jos meni istumaan tietokoneelle. Ei tykännyt siitä, että ohikulkijat tuijotteli sisään.

No nuo naapurit oli muutenkin outoja, eivät tervehtineet koskaan vaikka me tervehdimme heitä. Se loppui kyllä tuohon sälekaihdinepisodiin, jatkossa käänsin pääni toiseen suuntaan kun tulivat vastaan. Ja valittaja oli naapurin aikamiespoika, joka siis asui vanhempiensa luona. Ei käynyt töissä eikä ilmeisesti omistanut kavereitakaan, emme ainakaan 6 vuoden aikana nähneet yhtään kaveria ko. tyypillä, tai vieraita käyvän naapureilla muutenkaan.

Onneksi muutettiin pois. Olivat sen jälkeen valittaneet toiselle naapurille, miksi piti muuttaa, eikö voinut tulla juttelemaan asiasta :D Juu, heidän takiaan justiinsa muutettiinkin :D Se oli vaan plussa siihen päälle, että päästiin heistä eroon.[/QUOTE]

oli varmaan onnellinen kun pääsi teistä, melkoiselta kyttääjältä vaikutat jos 6 vuotta vahtinut naapurin vieraita.
 
hmmmm
On asioita joille ei mitään voi, mutta onhan se eri asia taas, ettei ollenkaan kunnioiteta hiljaisuutta (joka taloyhtiön säännöissä yleensä mainittu), eikä mitään voida tehdä naapurin mukavuuden eteen - edes pyytää anteeksi.

Tyttäreni sai valituksia suihkun käytöstä klo viideltä aamuisin. No, hän pääsi töistä aamulla neljältä, joten viideksi sitten ehti kotiin suihkuun. Asia selvisi naapurien kanssa neuvottelemalla, lisää valituksia ei sitten tullut.

Mielestäni on varsin ylimielistä kommentoida, että joku nukkuu krapulaansa, jos tarvitsee aamulla unta. Uskomattoman moni ihminen tekee öisin myös töitä, eikä tämä yhteiskunta muuten pyöriskään ellei tekisi. Ja niitä työaikoja, niitä on monenlaisia.

Kyllä mun on ollut mahdollista omia taaperoitani myös hoitaa aika hiljaakin aamulla kun ovat heränneet aikaisin. Eihän se mieskään ole tykännyt siitä että lapsi kiljahtelee ja kolistelee ja tömistelee. Aamutuimaan voi hyvin etsiä rauhallisempaa tekemistä, pehmeämpiä leluja, ääneen lukemista hiljaisella äänellä, ja lastenhuoneen lattialle voi myös levittää maton joka vaimentaa ääniä. Ei ole tarvis vain jäädä levittelemään käsiä, kohauttelemaan olkapäitä ja pyörittelemään silmiä, kun asioille voi tehdäkin jotain.

peesi tälle. Asenne se ratkaisee. Jos asenne on "haista paska mulla on oikeusj", niin se on ikävää. ja eedlalla on.

taaperolle voi lukea aamulla jos herää ennen hiljaisuutta, tai laittaa lastenohjelmat pienelle, tai vain käskeä olla hiljaa.
 

Yhteistyössä