Mistä käytettyjä lastenvaatteita? En jaksa enää huutonettiä.

  • Viestiketjun aloittaja Ei enää huutista
  • Ensimmäinen viesti
Ei enää huutista
Eli nyt meni hermot huutonetin kanssa. Siellä on ihan jäkyttävät hinnat. Tai onhan siellä aina ollut, mutta nyt tuntuu, että kaikki jota etsin, on ylikalliita. Kierrätän mielelläni, koska se on järkevää, mutta en nyt halua kuitenkaan maksaa enempää, kuin kaupasta uusia ostaessani. Lisäksi olen jo aika monta pettymystä kohdannut, kun olen huutonetistä ostanut. Vaatteet eivät ole olleet siinä kunnossa, kuin olen olettanut.

Missäpäin pk-seutua olisi jotain kirppareita tai muita, joissa olisi vähän parempia merkkejä (tiedättehän pop, molo, ticket, yms.). Siistejä käytettyjä välikausivaatteita?

Ei ainakaan missään tavallisilla kirppareilla ole mitään. Miten se Lafkan, oliko jossain Espoossa? Mitä siellä on ja mikä on hintataso?
 
"pallo"
Harvoin kyllä kirppareilla törmää kunnon merkkeihin, haalareissakin korkeintaan Reimatecia tarjolla. Itse käyn Mankkaan Akseli kirppiksellä silloin tällöin ja kerran pidin viikon pöytää. Käsiin jäivät kaikki merkkivatteet (sisävaatteissa lähinnä Mayoral ja Girandola), pyysin paidoista 4euroa, mutta eivät menneet kaupaksi. Peruskäyttövaatteet menivät hyvin. Huutis taitaa olla ainut paikka, jossa kunnon ulkovaatteita tarjolla, mutta hinnat tosiaan ihan älyttömiä.
 
Ei enää huutista
Joo kiitos vastauksista! Itse asiassa olen ton Pikku-Kammarin jäsen, mutta en ole kyllä sieltäkään mitään vielä löytänyt. Siellä täytyisi päivystää jatkuvsti, jos haluaisi jotain kivaa saada.

Ja etsin siis ihan fyysistä paikkaa, mihin voisi mennä näperöimään vaatteita. Eli että näkisin sen vaatteen kunnon heti.
 
vier.
Hei.

Pk-seudulla on ainakin
Rekolassa Villalyhty, jossa vaihtelevasti erilaisia tuotteita. Viimeksi oli esim. Rukan haalarit (Erinomaisessa kunnossa) 7e.
Vallillassa on myös monipuolista tarjontaa..
 
Silloin tällöin asioinut
Lafkan on Kauniaisissa. Ihan ok kuntoista tavaraa, mutta ei pikkuhintoja. Sehän on. ns. second hand -kauppa eli liike ottaa kunnon provikat välistä.
 
Ei enää huutista
Olen käynyt myös tuolla villalyhdyssä ja silloin siellä ei ollut mitään muuta kuin huonokuntoista vaatetta. Mutta varmaan riippuu ajoituksesta.

Etsin siis sellaista paikkaa, jossa olisi melkeinpä pelkästään laadukkaampaa vaatetta.. Eli en sitten ehkä kirpparia vaan sellasta second handia tms. Mitä siellä Vallilassa on?
 
..
kumpulassa on vekarakirppis, mutta itse en ole käynyt. tietääkö kukaan tästä paikasta onko hyvä?
sitten muistan kuulleeni että kumpulassa olisi kauppakeskus arabian nurkilla myös second hand lastenvaateliike(aika uusi?) mutta en nyt sitä googlettamalla löytänyt
 
fdsfad
Eli etsit paikkaa, josta saisit hyväkuntoisia merkkivaatteita edulliseen hintaan.... Taidat elää unelmissasi. Ei ne myyjät yleensä tyhmiä ole. Huutiksessa vaan saa paremman hinnan...
 
"vieras"
Krunikassa, mariankadulla on lastenmerkkivaate kirppis. en nyt muista nimeä, oisko ollut joku kruunukirppu(?).
muutaman kerran olen käynyt ja siellä ainakin siistiä tavaraa, mutta se taas näkyy kyllä hinnoissa. tosin löytöjäkin voi tehdä.
samoin Vuosaaressa on pikkukullanmuru, mutta sekin suht hintava.
 
Ei enää huutista
Siis en etsi millään pikkuhinnalla, vaan olen valmis maksamaan ihan reilusti, mutta en niin reilusti kuin huutonetissä postikuluineen tulisi!

Esim. joku Popin perustalvihaalari maksaa uutena 159 euroa, niin en ala maksamaan käytetystä 120 euroa + postikulut 8,50 euroa.. Tällaistahan toi huutis on täynnä. Ymmärrän jos asuu jossain landella, että sitten on "pakko" maksaa liikaa, mutta luulisi Helsingistä nykyaikana löytyvän jotain tähän pulmaan tarkoitettua paikkaa. Esim. Tukholmassa on kymmeniä tällaisia pikkuputiikkeja.

Joo menen käymään tuolla Lafkanissa, saattaa olla juuri sellainen paikka, jota etsin.

Ja tuolla Pikku-Kammarissa tosiaan on tosi pieniä nuo vaatteet..
 
Ei enää huutista
Haluan ostaa vaatteita käytettynä ekologisista syistä. Mutta samalla olen valitettavasti myös turhamainen, eli en halua pukea lapsiani kulahtaneisiin markettivaatteisiin.
 
"vekara"
kumpulassa on vekarakirppis, mutta itse en ole käynyt. tietääkö kukaan tästä paikasta onko hyvä?
sitten muistan kuulleeni että kumpulassa olisi kauppakeskus arabian nurkilla myös second hand lastenvaateliike(aika uusi?) mutta en nyt sitä googlettamalla löytänyt
Hyvä on, paljon tavaraa josta osa siistimpää ja osa sitten huonokuntoista. Olen tehnyt hyviäkin löytöjä, mutta kyllä sielläkin merkki(ulko)vaatteista osataan pyytää hurjia hintoja. Mun mielestä käytetyissä ulkovaatteissa harvoin kirpparilla hinta ja laatu kohtaa.
 
"poikia3"
Suosittelisin sinulle sitten Mankkaan Akselia, siellä on myynnissä paljon merkkivaatteita, kirppis on siisti ja iso ja valikoimaa on paljon. Eli yleensä aina sieltä löytyy jotakin.

Toinen suositeltava on sitten MLL:n Tapiolan yhdistyksen kirpputori, näitä kahdesti vuodessa Tapiolassa ja Westendissä, myyjät tulevat näiltä alueilta ja kirppiksillä todella myydään paljon merkkivaatteita. Jokainen hinnottelee omat tavaransa, mutta noilla tekee hyviä löytäjä. Kirpputorit ovat siis keväällä molemmissa paikoissa ja syksyllä molemmissa paikoissa. Varmaan muillakin MLL:N kirppiksillä on hyvää vaatetta, mutta mun ei tarvitse muualla käydä, kun noilta saan mitä tarvitsen, ja noiden valikoiman tiedän.

Nuo paikat ovat ne, joista omilleni vaatteita ostelen.
 
Ei enää huutista
Tuo MLL-kirppis olisikin hyvä. Kiitti vinkistä! Pitääkin alkaa seuraamaan noiden ilmoittelua.

Olen käynyt myös Akselissa, ja sieltä joskus löytänytkin jotain, mutta se on sekakirppis, niin sitten sitä muuta on liikaa. Jos siis haluaisi sellaisen varman paikan, että tietäisi mitä siellä on tarjolla. Eli joku second hand tyylinen paikka.

Niin ja kai se vain niin on, että ulkovaatteissa enää harvemmin tekee löytöjä sen jälkeen, kun lapsi on yli vuoden ikäinen.
 
sorivaan
siis toi pikku-kammari on ihanku joku lahko. siellä ne huutaa kilpaa "mamilta" jotain ylikalliita vaatteita. ja nokkii toisiaan, jos joku tekee jotain "väärin". sitä on hauskaa seurata ihan viihteen vuoksi!
 
PikkuPuoti
Olen juuri avannut Pikku Puoti Nina
Myyn käytettyjä lasten vaatteita ja saa tuoda omia myyntiin vuokrahinnalla tai ostan vaatteita jota myyn puodissani.

Kauheesti merkki vaatteita ei ole vielä kertynyt.
Tässä puodin kotisivut PIKKU PUOTI NINA

Tervetuloa! Puoti sijaitsee Vantaan Kuninkaalassa omakotitalossa.
 

Yhteistyössä