Mistä isälleni asunto putkiremontin ajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siellähän se on isän mukava asustella puolalaisten rakennusmiesten kanssa. Paljon kivempaa kuin tyttären luona.
Tuolla on yksiöitäkin, yksi oli 850 e/ kk. Pystymme sen verran lainaamaan. Ei hän soluasuntoon haluaisi.

Niinkuin tosiaan olen sanonut, me joudumme syistä joita en tässä nyt sen tarkemmin ala selittämään, asumaan vielä muutaman kk tosi ahtaasti, 2 hlöä ja vauva yksiössä. Tutkailemme ensin kaikki muut vaihtoehdot, ja jos ei mikään muu onnistu, niin ilman muuta otan oman rakkaan isäni meille asumaan, vaikka asuisimme koirankopissa.

Nyt alkaa tulla sellaista kommenttia mitä en pidä kauhean hyödyllisenä, joten poistun takavasemmalle.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, teitä oli onneksi ihanan paljon. Jatkan asuntojen bongailua netistä, vielä tässä sen aikaa kun lapsi nukkuu.:)
 
heh
Meillä on täysremontti päällä. 3kk ja kaikki uusitaan sähköistä alkaen. Ihan hyvin tässä voi asua 3 -vuotiaan kanssa. Meteli loppuu aina viimeistään klo 15.00 ja kellarissa on vessa sekä suihkut. Jonoa ei ole, koska ollaan ainoita, jotka jää remontin ajaksi tähän asumaan. Pyykkiä pesen käsin aina suihkussa käydessäni. Isommat jätä itsepalvelupesulaan.

Olen itse muksuna 70-luvulla asunut mummoni luona viikonloppuja ja siellä vesi kannettiin ulkoa kaivosta, käytiin taskulampun kanssa ulkohuussissa pakkasellakin, joten ei tässä tarvita, kuin hieman viitseliäisyyttä. Meillä sentään on lämmin vessa, johon ei pyrytä lumi sisään ja veden saa suihkun vesipisteestä.
 
vierailija2
Minullakin parin viikonpäästä alkamassa putkiremontti. Aluksi olin ehdottomasti sitä mieltä että hommaan toisen asunnon, mutta koska Satolta, vvo:lta tai kaupungin vuokrakämppää en saanut, ajattelin ainakin kokeilla asumista rempan keskellä... Ja onneksi asun alimmaisessa kerroksessa kun Wc ja suihkutilat alakerrassa.. kait siihen ramppaamiseen sitten tottuu... Eniten mietityttää juuri tuo remonttipöly...
 
v
Miten olisi vuokra-asunto jostain syrjemmästä pikkukaupungista tai taajamasta. Senhän voisi ottaa loman kannalta: "pääsee katselemaan uusia ympyröitä". Kolmella sadallakin voi löytyä asunto, jos tyytyy vaatimattomaan.
 
Yleensä putkiremontin ajan asunnossa voi kyllä asua, vaikka se onkin epämukavaa. Vessat ja suihkut järkätään esim. yhtiön yleisiin tiloihin.

Tiedän monia, jotka ovat asuneet koko remontin ajan kotonaan.
Jep, Mutsi ja faija asui vaikka putkiremppa kesti odotettua kauemmin. Kellaritiloissa suihku käytössä kaikille sekä vessa. Kotona pitivät kannellista ämpäriä pissaämpärinä, jonka nakkasivat partsille aina odottamaan. Muuten käyttivät kertakäyttöastioita sekä hakivat tarvittavat vedet kellarin suihkutiloista. (ostinvat kaksi kanisteria juoma- ym.. ruokavedelle) sekä pari ämpäriä ja vatia käsienpesua jne.. varten.
 

Yhteistyössä