Mistä huomaa keskenmenon toisella kolmanneksella?

  • Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
Huolissaan
Itsellä takana keskenmeno viime heinäkuussä rv8. Silloin se alkoi ruskehtavalla vuodolla, joka sitten muuttui punaiseksi.
Mutta miten keskenmeno alkaa myöhemmillä viikoilla, esim. rv18 jälkeen?
 
Mulla keskenmeno rv17, mitään vuotoa tai epämääräisiä kipuja ei ollut-sydän oli vain pysähtynyt eikä sydänääniä ultrassa enää havaittu.Jos siis tunnet kipuja niin suosittelen että soitat lääkäriin ja käyt tarkistuttamassa että kaikki kunnossa.
 
Vilijonkka
Mulla on km tapahtunut viikolla 18, ja se huomattin neuvolassa vasta 20+4. Ei mitään kipuja, ei mitään vuotoja, kaikki ok. Liikkeiden vähyyttä ihmettelin, mutta kun tunsin kuitenkin jotain (myöhemmin ilmeni, etteivät ne voineet liikkeitä olla,, kun vauva oli jo kuollut), niin en huolestunut. Neuvolassa ei kuulunut sydänääniä, eikä kohtu ollut kasvanut edellisestä kerrasta.
 
rikki
Liikkeiden katoaminen on se, mistä lapsen kuoleman tunnistaa. Jos lapsi on elossa ja synnytys lähtee käyntiin, ovat supistelut kipeitä. Joskus voi veristä vuotoa esiintyä.
 
Ikävöivä
Minulla rv 18 keskenmeno ei ainakaan tullut huomaamatta, se meni kuin synnytys. Ensin alkoi runsas verenvuoto, sitten tuli niin voimakkaat selkä-mahakivut (supistukset) että pistivät haukkomaan henkeä, kipuja kesti 19 tuntia ja poltot tihentyivät koko ajan. Sairaalan täysvaipastakin verenvuoto meni "ohi". Lopussa tuntui, että kipuja ei pysty enää kestämään ja ne pistivät oksentamaan. Kyynärvarren mittaisen vauvan syntymisenkin huomasi, pää ei tullut ponnistamatta ulos. Ja suloinen vauva olikin, eli ihan pienen hetken.
 
suosittelen, että mittaat aamulämpötilaasi. Minulla molemmat keskenmenot selvisivät sillä että aamulämpö laski. Lääkäri ihmetteli että miten voin heti tietää keskenmenosta, kun yleensä sen huomaamiseen menee viikkoja.
 

Yhteistyössä