Mistä halvimmat kakut (täyte ja voileipä) Tampereen seudulla?

Elikkä olis 1.6. kuopuksen ristiäiset ja kakut pitäis tilata, mutta mistä sais hyvät ja kohtuu hinnalla?
Auto on käytössä joten lähikunnatkin käy, Tampereella asutaan.

Ja sit missä hinnoissa ne yleensä pyörii noi kakut? Tarttis täytekakun noin 25-30 hengelle ja pari voileipäkakkua, liha ja kala.
 
ne on juu kai kalliita, viimeksi teki tuttu työpaikaltaan tilauksen ja saatiin mitä ilmeisemmin halvalla ku tuli 30 hengelle täytekakku ja voileipäkakkuja 2 (liha ja kala) yhteensä 70 eurolla. nyt samainen tuttu ei ole enää töis samas paikkaa joten joudutaan oikee ettiin mistä sais....

mut tosiaan jos joku osais suositella ees jotain paikkaa, luulis et jossain lähikunnissa joku pienempi paikka tekis edullisemmin.. mut ku ei olla täältä kotoisin nii ei tiedetä kyllä ees Tampereelta mitää..
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
ne on juu kai kalliita, viimeksi teki tuttu työpaikaltaan tilauksen ja saatiin mitä ilmeisemmin halvalla ku tuli 30 hengelle täytekakku ja voileipäkakkuja 2 (liha ja kala) yhteensä 70 eurolla. nyt samainen tuttu ei ole enää töis samas paikkaa joten joudutaan oikee ettiin mistä sais....

mut tosiaan jos joku osais suositella ees jotain paikkaa, luulis et jossain lähikunnissa joku pienempi paikka tekis edullisemmin.. mut ku ei olla täältä kotoisin nii ei tiedetä kyllä ees Tampereelta mitää..
se sauli city edelleen...
 
Mie vaan
Minusta isoilla firmoilla on selvästi eri makuisia kakkuja, joten se on myös makukysymys (Makutuote, Brander, Hakanen). Mä ostan usein Sodexholta, kakut ovat runsaat ja ihan hyviä. Mutta ei ne ole ihan halvimpia. Isompi kakku on suhteessa halvempi kuin pieni.
 
Mimosa
Kysy kahviloista, joissa on myös pitopalvelua. Esim. Amiga ja Antell. Ja Hipposbaari Kalevassa myöskin tekee. Teen itsekin kakkuja, mutta vain ystävilleni ja ystävähinnoilla tietysti.
 
Luin tän keskustelun voileipäkakkujen hinnoista... Oli pakko kommentoida, koska olen koko elämäni seurannut konditoria-alan yrittäjän elämää ja mulla on selitys siihen miksi iso voileipäkakku saattaa maksaa 80 euroa.

Hinnat tuntuvat ehkä suurilta, jos ajattelee että itse saa tehtyä paljonkin halvemmalla vastaavanlaisen kakun. Mutta onko kukaan tullut laskeneeksi raaka-ainekustannusten päälle kakun tekijän ja myyjän palkkaa kaikkine eläkevakuutusmaksuineen jne. saattaa olla pari kymppiä tunti+alvi+pakkaus+työtilan vuokra... ja sitten siitä pitäisi vielä jäädä jotain käteenkin.

Että ei se nyt niin kamalan kallista ole, kun kuitenkin saa upean kakun valmiina pöytään. Ja aina voi tehdä itse, mutta siinä on kova homma niinkun varmaan kaikki voileipäkakkua joskus tehneet tietävät-ei se ihan muutamassa minuutissa valmistu.
Yleensä konditorioissa tehdään vielä leipäkin itse..




Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Täällä Joensuun seudulla maksaa 25-30 hengen voileipäkakku 80 ? :whistle:
Sanokaa nyt muutkin, toi on ihan törkeen hintasta!
No on on :/
 
Elena
Tästä voileipä kakusta kommentti.
Minä teen ne itse. Tarvikkeet maksaa noin 75?. mutta kakku.... sellainen 7cm korkeus, n. 30cm leveys ja 45-50 pituus. kakku ei ole rasvainen ja ihanan suolainen ja mahtava makuinen, kaikki tutut aina pyytä mua tekee. ja meinaa riittä nälkäisellekin porukallekin.
Voin jakaa kokemusta. pistä viestin elena.petri.haapanen@luukku.com
 
Vinkki
Tampereen seudulla ja muuallakin ammattikoulujen köksälijoilta voi tilata täyte- ja voileipäkakkuja ja muitakin ruokia. Olen maistanut juuri ristiäisissä ja oli todella hyvää ja kaunis kakku. Tuli kuulemma huomattavasti edullisemmaksi kuin leipomosta tilattuna!
 
Saarinen
Omasta mielestä parhaat kakut löyty nyt Jussinhannan Leipomolta, niillä oli nyt avattu Kakkupiste www.kakkupiste.fi ja sieltä sai hyvin tilattua noudettavaksi Pirkkalan Citymarkettiin. Valkosuklaarouhekakku oli todella hyvää ja plussaa että tehdään käsin nuo kakut kunnon aineksista ja ihan kohtuu hintaistakin.
 
vierailija
Tästä voileipä kakusta kommentti.
Minä teen ne itse. Tarvikkeet maksaa noin 75?. mutta kakku.... sellainen 7cm korkeus, n. 30cm leveys ja 45-50 pituus. kakku ei ole rasvainen ja ihanan suolainen ja mahtava makuinen, kaikki tutut aina pyytä mua tekee. ja meinaa riittä nälkäisellekin porukallekin.
Voin jakaa kokemusta. pistä viestin elena.petri.haapanen@luukku.com
Hei Elena-Petri. Vieläkö teet kakkuja vai jaatko ainoastaan kokemusta ?
 

Yhteistyössä