Mistä desinfiointiainetta siivoukseen?

  • Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti
"anne"
Tässäpä sellanen tosi tehokas, käytetään paljon ammattikeittiöissä ja -siivouksessa. Itse olen ostanut K-raudasta ja siivoustarvikeliikkeestä. Suihkepulloon vaan laimennus niin siinäpä on.

http://www.kiiltoclean.fi/fi/tuotteet/tuotetietokanta/?prod=542
 
"plääh"
[QUOTE="vieras";22187915]Jos ne kissat on tähän asti pomppineet pöydillä,etkä oo pintoja pyyhkiny joka kerta,niin tod.näk sä olet ton tokson jossain vaiheessa sairastanut.Ja silloin sä olet silel immuuni.
Testauta ittes et ootko sairastanu sen.[/QUOTE]

Tietysti olen pyyhkinyt mutta nyt saa olla entistä tarkempi. Ja sitten kun lasta aletaan syöttämään syöttötuolissa, on hyvä että pöytä on desinfioitu. En ole todellakaan mikään "desinfioija-tyyppi", ei meillä siivotakkaan niin usein kuin muissa kodeissa, mutta tuo tauti on sen verran vaarallinen että sen kanssa olen tarkka.
 
"vieras"
[QUOTE="plääh";22188000]Tietysti olen pyyhkinyt mutta nyt saa olla entistä tarkempi. Ja sitten kun lasta aletaan syöttämään syöttötuolissa, on hyvä että pöytä on desinfioitu. En ole todellakaan mikään "desinfioija-tyyppi", ei meillä siivotakkaan niin usein kuin muissa kodeissa, mutta tuo tauti on sen verran vaarallinen että sen kanssa olen tarkka.[/QUOTE]

Kannttaa ollakin tarkka.
Suosittelen edelleen että testautat itsesi.Ei tarviste saada sydäriä sitten jos pyyhkäsee suupieleensä puoliraakaa lihaa,tai multaista porkkanaa.
 
"plääh"
[QUOTE="vieras";22188046]Kannttaa ollakin tarkka.
Suosittelen edelleen että testautat itsesi.Ei tarviste saada sydäriä sitten jos pyyhkäsee suupieleensä puoliraakaa lihaa,tai multaista porkkanaa.[/QUOTE]

Suuremman sydärin saan jos olen testannut että _en_ ole sairastanut sitä ja syön vahingossa jotain..
 
[QUOTE="plääh";22187379]Onko!! :) Tarvitseeko sitä huuhdella pois?
Aiemmin Tolulla oli desinfioiva keittiösuihke mutta sitten siitä otettiin sana "desinfioiva" pois, nyt se on vain tavallista keittiösuihketta jota ei tarvitse pyyhkiä pois.[/QUOTE]

se desinfioiva sana otettiin pois muistaakseni siks ettei ollu ympäristöystävällinen,mutta tolulla on desinfioivat aineet kaikissa tuoptteissa kun ne itse laimentaa oikein.ja toi ympäristöystävällisyys otettiin eu:n takia pois vain kun sana oli noin ei niin ystävällinen,eihän eu:n mukaan voi olla mikään desinfioiva aine ympäristöystis.TOLU ON!
 
bakteerikammomuija
70% viinaa suihkupulloon ja tappaa kaiken. Käytetään mikrobiologisissa labroissakin desinfiointiin. On turvallistakin kun haihtuu pois. Ongelmana tietysti se, että noin vahvaa ei taida saada kuin virosta.
 
kkkkk
Voithan laimentaa suihkepulloon itse liraus tolua ja vettä. Tosi pieni lira riittää kun muuten tahtoo jättää liukkaksi pinnan (lattian ainaki). Kunnon ravistelu ennen suihkimista. Sit apteekistahan saa neo-amiseptia (ihon, haavojen ja pintojen dessaus) muta isoille pinnoille tietty tulee kalliiksi ja äkäisen hajuista - mut mä oon pyyhkiny tolla ja pumpulilla jos halua dessata jonkun kohdan. Hyvä siksi kun HAIHTUU pois.
Kuulema apteekista saa myös PELKILLE PINNOILLE amiseptia eli on kai isompi ja halvempi puteli, miettiny itsekkin seuraavaksi sitä.
 
siivooja
Ite olen siivousalalla ja ens suosittele suihkutettavia puhdistus tai desinfiointiaineita. Mukavasti nenän kautta menee hengitysteihin. Ja klooripitoinen todellakin sitten mieluiten alle 35 asteiseen veteen sekoitettuna tosiaan. Eikä myöskään kuumaa saunaa saa klooripitoisella pestä
 
"Kaisa"
Järkihoi elä jätä.. kun lapsesi alkaa liikkumaan ja käy syömässä kengänpohjat tai konttaa eteisen lappian läpi ja tunkee sormensa suuhun ni saa 10 000 kertaa enemmän bakteereita mitä ruokapöydän pinnalta!!
Kotitaloudessa desinfektio ainetta ei tarvita muualle kuin haavojen puhdistamiseen.
 
Ylireagointia, et tod saa toksoa mistään pöydän pinnasta. Nimim. myös raskaana, kolmen kissan kera.
oikeassa olet,tutkimuksien mukaan se tulee kissan pissasta ja luultavimmin vain kissanvadista...ellei se kissa ny pöydille kuse!
meille on annettu neuvot lääkäristä ja neuvolasta että vadit dessataan mutta ei esim.tarvii pöydän pintoja rupee semmoseen...
 
Ite olen siivousalalla ja ens suosittele suihkutettavia puhdistus tai desinfiointiaineita. Mukavasti nenän kautta menee hengitysteihin. Ja klooripitoinen todellakin sitten mieluiten alle 35 asteiseen veteen sekoitettuna tosiaan. Eikä myöskään kuumaa saunaa saa klooripitoisella pestä
tääl on toinen laikkari,ja totta jos on kloriittii pakko käyttää nii kylmään veteen ja ei lämpimiin tiloihin'!
 

Yhteistyössä