Välillä tuntuu että pk;ssa haetaan diagnoosi joka lapselle. Meidänkin pojalle sellainenaika monesta. Lapsi n käynyt läpi neurologiset tutkimukset, joiden mukaan tyttö on reipas ja ikätasoaan vastaava tyttö. Hienoa lukea päiväkodisn kirjoittamista tieoista esikoulua varten "kuunnellessa musiikkia, tyttö vaipuu usein omaanmaailmaansa"... jaaaa-a, eikös se ole juuri musiikin tarkoitus????
Kuulostaa noin kirjoitettuna älyttömältä, mutta lastentarhanopettajilta vaaditaan, että toiminta järjestetään niin, että jokainen lapsi saisi yksilöllistä kasvatusta päiväkodissa. Ja jokaisella lapsellahan on kehittymisen varaa jossain asiassa.Eli ns. kehittymiskohteita täytyisi löytää jo sen takia, että sitä vaaditaan suorastaan kun kaksi kertaa vuodessa arvioidaan.
Ei meillä ainakaan etsimällä etsitä. Neuvolan lappuihin kirjoitetaan vain "ikätasolla", jos lapsen taidot kerran on ikätasolla. Tokikaan tämä ei tarkoita että lapsi on "täydellinen", eikä sitä takaa haetakkaan noilla arvioinneilla.Kuulostaa noin kirjoitettuna älyttömältä, mutta lastentarhanopettajilta vaaditaan, että toiminta järjestetään niin, että jokainen lapsi saisi yksilöllistä kasvatusta päiväkodissa. Ja jokaisella lapsellahan on kehittymisen varaa jossain asiassa.
Terapiaan vaan ettei toiste pyydä ruokaa jota ei jaksa syödä!Siitä, että hieman alle 3 v lapsi oli ensimmäisellä tai toisella hoitoviikollaan pyytänyt lisää ruokaa, muttei jaksanutkaan syödä kaikkea!
Tätä siis lto:n sijaisena toiminut tyyppi ihan oikeasti kauhisteli, ja tämän takia vastasi mun "miten päivä meni?"-kysymykseeni huokaillen että "ei kovin hyvin". Ja mä sitten loppupeleissä nauraa räkätin lastenhoitajien kanssa sille.
Onkohan jo myöhäistä? Kyseinen lapsi on 8,5-vuotias joTerapiaan vaan ettei toiste pyydä ruokaa jota ei jaksa syödä!
olen ehdottoman kiitollinen että tutkimukst tehty ja varmistettu että lapsessa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin, lapsi sai kovasti kehuja, että on reipas ja ihana lapsi. ainoastaan päiväkodin toivontatavoissa oli puutteita. Olivat saaneet neurologisiin tutkimuksiin päiväkodin palautteen, jota lääkäri ja psykologi kovin kritisoi. Aikaisemmin myös lapsi oli käynyt perheneuvolan psykologilla, ja hänen tutkimukst kumottiin täysin päinvastaisin tuloksin. Koeta tässä nyt elää kahden ihan vastakkaisn arvion mukaan...eikö se ole hyvä asia lapsen kannalta, että mahdollisiis puutteisiin otetaan varhainen puuttuminen? jos jotain sitten löytyykin, on helppo järjestää tarvittavaa terapiaa ja hoitoa. lapsen parastahan siinä vain ajatellaan. nykyään kiinnitetään juuri sen vuoksi ihan pieniinkin asioihin huomiota, koska tietoa on paljon enemmän kuin ennen, jos joku kärsi lukihäiriöstä niin sen annettiin kärsiä ja koulumenestys oli huonoa, nykyään yritetään auttaa ja yrtittää kaikkia menestymään.
Ravitsemusterapeutille!Terapiaan vaan ettei toiste pyydä ruokaa jota ei jaksa syödä!