Mistä asiasta sä olet ylpeä?

K
Ylpeä olen, että olen löytänyt lapsilleni maailman ihanimman isin ja ittelleni ihanan puolison, sekä kolmesta ihanasta lapsestani olen myös ylpeä.
Ja myös siitä, että olemme selvinneet rahallisesti huonoista vuosista ja vihdoinkin aurinko paistaa risukasaan :)
Ja totta kai ihan ittestäni myös :D ...laihduttaa kun vielä jaksas, niin vasta mä oisinkin ittestäni YLPEÄ :D :D
 
Vivian
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Ylpeä olen, että olen löytänyt lapsilleni maailman ihanimman isin ja ittelleni ihanan puolison, sekä kolmesta ihanasta lapsestani olen myös ylpeä.
Ja myös siitä, että olemme selvinneet rahallisesti huonoista vuosista ja vihdoinkin aurinko paistaa risukasaan :)
Ja totta kai ihan ittestäni myös :D ...laihduttaa kun vielä jaksas, niin vasta mä oisinkin ittestäni YLPEÄ :D :D
Ihana. Tsemppiä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä en oikein tuota ylpeyden käsitettä tunne omakseni. Olen tyytyväinen joihinkin asioihin, joihinkin tyytymätön.
samoin. Toki joskus onnistuttuani jossakin asiassa, tai saatettuani jonkun projektin päätökseen voin tuntea hetkellisesti sellaista -olen ylpeä /mielissäni itsestäni.
Lapsistani tunnen tietynlaista äityden ylpeyttä, mutta se, mitä he ovat on heidän oman ainutlaatuisuutensa ansiota, ei minun.
 
Kutistunut
Mä oon ylpeä itsestäni. En oo läheskään täydellinen, mutta en myöskään sieltä paskimmasta päästä. Viihdyn nahoissani oikein mainiosti!

Ja tietysti olen myös ylpeä lapsestani :heart:
 
Olen ylpeä siitä, että olen onnistunut rämpimään läpi yliopiston ja lukemaan itselleni tutkinnon, against certain odds. Olen ylpeä myös siitä, että olen saanut vakituisen työpaikan, vaikka olenkin humanistiblondi.

Lisäksi olen ylpeä muutamista tekemistäni matkoista ja etenkin siitä, että mulla on ollut rohkeutta lähteä semmosille reissuille. Olen ylpeä myös eräästä tekemästäni päätöksestä, joka toivon mukaan jonakin päivänä tuottaa minulle suurta onnea. Tällä hetkellä olen ylpeä esimerkiksi siitä, että löysin vihdoin tarpeeksi motivaatiota lukuharrastuksen uudelleenaloittamiseen.

Vaikka olenkin tietyistä asioista ylpeä, en kuitenkaan halua ylpeillä enkä leuhkia -- sellainen ei ole tervettä ylpeyttä. Terve ylpeys on hyvä asia, false pride and bragging are not. En myöskään halua kenenkään olevan kateellinen minulle, koska mielestäni siihen ei ole mitään syytä.
 
******
- että olen hankkinut hyvän koulutuksen ja onnistunut saamaan hyvän työpaikan
- että löysin elämäni miehen, jonka kanssa synkkaa ja jonka kanssa perhe-elämä sujuu hyvin
- että olemme saaneet kaksi ihanaa, iloista, tasapainoista lasta
- että olen reissannut paljon mikä on lisännyt avarakatseisuutta
- että eletään ei-materialistista suht simppeliä elämää, mutta laadukasta elämää
 

Yhteistyössä