Mistä apua "lapsettomuuteen"?

Eli, tilanne se, olemme yrittäneet miehen kanssa vuoden verran saada minut raskautumaan, mutta vieläkään ei ole tärpännyt! Minulla edellisestä liitosta on siis kuitenkin kaksi lasta ja miehellä kolme! Missä hitossa on vika ettei onnistu? Ja mistä kannattaisi lähteä hakemaan apua? Aattakkee minua!!!!
 
Mie en noista julkisen puolen jutuista tiedä. Mut voisin kuvitella, että jos puhut asiasta esimerkiksi gynelle tai vaikka tavalliselle arvauskeskuslääkärille, niin sieltä vois irrota lähete lapsettomuustutkimuksiin.

Toinen vaihtoehto on kaivaa lompsa esiin ja marssia yksityiselle lapsettomuus-/hedelmöityshoitoklinikalle.
 
Tota juuri mietin jotta voiko arvauskeskuslääkäriinkin mennä asiasta "valittamaan"... Huolestuttaa jotta mikä mättää kun kuitenkin on noita lapsia molemmilla, tosin oltu sillon nuoria, nyt ei enää niin nuoria...
 
Nii-in, joskushan näissä jutuissa menee vähän kauemminkin, ilman että olis mitään vikaakaan. Oletteko minkä ikäisiä?
Mutta itse sain lähetteen lapsettomuuspolille ihan oman tk-lääkärin kautta. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ilmeisesti ette saa julkisella puolella hoitoja koska teillä on lapsia (koskeekohan se myös tutkimuksia, en tiedä... ) Mutta yksityinenhän auttaa jos vaan rahaa löytyy!
 
Me päästiin jatkamaan hoitoja vaikka meillä oli jo yksi lapsi. Mutta oltiin jo "sisällä" naistentautien polilla. Mutta nääkin on ihan tapauskohtaisia. Jossain on taas juuri niin että julkiselle ei pääse jos on jo ennestään lapsia
 
Kyllä julkisella saa hoitoja, vaikka olis lapsia aiemmista liitoista ja kun nainen on alle 40v.
Mulla on yksi lapsi, mies yli 40 ja mä alle 40 ja hoidoissa ollaan. Tutulla nainen yli 40 ja lapsi entuudestaan, mutta miehen sperma olis tutkittu, mutta tulivatkin raskaaksi just ennen, kun piti näytteenotto olla.

Ja terveyskeskuslääkäri tai gyne tekee lähetteen. eka tutkitaan gynetutkimus ja otetaan jotain labroja, sitten saa lähetteen. Joten terkkariin vaan soittoa niin siitä se lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
eikös se julkisella ole, että 3 hoitoa / 2 lasta?
Meillä esikoinen sai alkunsa puhtailla lääkkeillä + ultralla ja minulle sanottiin että jos noin tulee niin ei lapsilukua rajoitella. Jos mennään vaikeampiin ihan kunnon hoitoihin niin määrä on 4 lasta. Mutta nääkin taitaa vaihdella paikkakunnittain. Jollekkin on jossain sanottu että onhan teillä jo yksi ole tyytyväinen
 
Ollut menossa ja nyt vasta pääsin vastauksia lukemaan... :/ Soitin terkkariin ja käskivät odottaa kaksi vuotta.. :eek: eli sanoi että ensi kesään.. Ollaan minä 34 ja mies 36, ja vuosi vähän reilu on nyt mennyt odotellessa!!!
 
Varasin ajan yksityiselle sitten lopulta, kun terkkarissa käski vaan ostaa kasan siteitä (joita en edes käytä, kuin kuu-kuppia.. :kieh: ) ja joku kertoi että kun pääsee tekrkkariin ni menee ainakin puoli vuotta ennen kun pääsee sinne lapsettomuuspolille! Kylläpäs se onkin vaikeaa tuo raskautuminen!
 

Yhteistyössä