Mistä ammateista saa hyvin rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Janna
  • Ensimmäinen viesti
Janna
Ukko meinas vaihtaa alaa/kouluttautua lisää...
Hän on erään alan duunari, ja oikein hyvä ammatissaan. Käsillä tekijä. Haluais kuitenkin parempipalkkaisen työn.
Kenenkään miehilä kokemuksia tästä?
Tai teillä naisilla?

mun mies tahtoi vaihtaa alaa ja työpaikkaa ja irtisanoutui, mutta pomot tahtoivat niin kovasti mieheni jäävän että nostivat palkkaa tuntuvasti ja kouluttavat mieheni ammattikorkean tutkintoon työpaikalla ja työnohessa( toki on koulunkin kursseja)

mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Janna:
Ukko meinas vaihtaa alaa/kouluttautua lisää...
Hän on erään alan duunari, ja oikein hyvä ammatissaan. Käsillä tekijä. Haluais kuitenkin parempipalkkaisen työn.
Kenenkään miehilä kokemuksia tästä?
Tai teillä naisilla?
Jos miehesi on hyvä omassa työssään niin varmaan ensin kannattaisi selvittää miten voi omalla alallaan kouluttautua ja edetä.

Hyvästäkään putkimiehestä ei välttämättä ole sydänkirurgiksi =)

Miuski harmailee
Ekaksi kuitenkin miettisin, mitä haluaisi tehdä työkseen. Vaikka työstä tulisi kuinka paljon rahaa hyvänsä, jaksaisiko sitä pidemmän päälle, jos siitä ei yhtään tykkää.. Nykyään aika monissa ammateissa, joissa vaaditaan kädentaitoja (esim. putkimies, sähköhommat jne) on pulaa ammattilaisista ja myös palkat ihan hyvät. Paremmat kuin monella akateemisestikin koulutetulla..

Taitaa olla vissiin vähän niin, että amikset saattaa tienata paljonkin enemmän kuin korkeasti koulutetut. Meillä mies on amis ja mulla on maisterin tutkinto ja oon töissä esimiestehtävissä (ja saan saman palkan kun miehenäkin saisin). Tulot taitaa olla aika samoissa (en siis kyttää mieheni jokaista palkkaliuskaa) :)

Kuikka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa valita vaikka viisi mieleistä ammattia ens alkuun ja sitten tehdä valinta niiden väliltä. Työtä ei todellakaan kannata tehdä pelkän rahan takia.
Mun näkemykseni on, että työtä tehdään JUURI sen rahan takia...;)

En mä ainakaan heiluis työpaikalla, jos ei siitä rahaa sais. Mä hoitasin mieluummin vaikka puutarhaani....

Yhteistyössä