Mistä yösija ystävälle joka harhailee vieraassa kaupungissa rahattomana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiire!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiire!!

Vieras
Hänellä piti olla majoitus, mutta ei ole saanut kiinni majoittajaansa. Hänen rahansa ovat loppu ja myös puhelimen puheaika on lopussa. Nettipankin kautta en ehdi siirtämään hänen tililleen rahaa. Haluaisin auttaa häntä, jotta hän löytäisi sopivan yösijan. Mutta mistä ja miten?? Osaisiko joku auttaa? Kaupunki on siis Tampere.

Toivottavasti loytyy edes jokin lammin paikka yoksi, jos ei muuta niin huoltoasemalla voi istuskella sisatiloissa. Niin teimme Tampereella kun odotimme seuraavan aamun bussia, rautatieasema on siella yoaikaan suljettu. Linja-autoaseman lahistolla on ainakin yksi huoltoasema jossa sai olla rauhassa lampimassa, taisi siella olla muitakin odottelijoita. Muuten on vahan vaikeaa tahan aikaan yosta ellei ole rahaa mukana. Toivon etta joku paikka loytyy.

Jos olisi pääkaupunkiseudulla, niin majoittaisin meille. Jos ystävälläsi on edes pari euroa rahaa, niin jonnekin 24/7 huoltoasemalle kahville. Tai sitten tallustelee pitkin kaupunkia. Onko hänellä lämpimästi päällä? Mä olen joskus silkkaa pihiyttäni ja itseni kiusatakseni hengaillut stadissa jokusen tunnin odottamassa ensimmäistä bussia tai junaa kotiin lähteväksi.

No eihän tässä oo kun muutama tunti aamuun. Oon itekin joskus ollut ilman yöpaikkaa n. -20 c pakkasessa. Rappukäytävässä, asemalla jne. lämmittelin ja lepäsin ja sit välillä käppäilin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25284460:
Jos olisi pääkaupunkiseudulla, niin majoittaisin meille. Jos ystävälläsi on edes pari euroa rahaa, niin jonnekin 24/7 huoltoasemalle kahville. Tai sitten tallustelee pitkin kaupunkia. Onko hänellä lämpimästi päällä? Mä olen joskus silkkaa pihiyttäni ja itseni kiusatakseni hengaillut stadissa jokusen tunnin odottamassa ensimmäistä bussia tai junaa kotiin lähteväksi.

Kiitos hyvästä ajatuksesta. Hänellä pitäisi olla lämpimästi päällä. Rahaa ei ole yhtään, minä hänelle tuohonkin junalippuun rahat lainasin. Harmittaa ja vihastuttaa myös.

[QUOTE="a p";25284470]Kiitos hyvästä ajatuksesta. Hänellä pitäisi olla lämpimästi päällä. Rahaa ei ole yhtään, minä hänelle tuohonkin junalippuun rahat lainasin. Harmittaa ja vihastuttaa myös.[/QUOTE]
Jos hän ei ole kohtuuttotassa humalatilassa, niin sitten vaan yöllistä kävelyä Tampereella. Aamuun on enää muutama tunti aikaa ja aikuinen ihminen kykenee tiristämään sen verran itsestään, että pysyy hereillä. Ikävä tilanne ystävälläsi kuitenkin. Kannattaa liikkua jossain sellaisella alueella, missä liikkuu muitakin ihmisiä. Mä en tunne öistä Tamperetta niin hyvin, että osaisin mitään paikkaa neuvoa.

-maksa kaverille taksi takaisin teille tai kotiinsa
-huoltoasema
-rappukäytävä
-baari jonne ei sisäänpääsymaksuan 4ään asti
-pummilla junalla jonnekin päin
-lainaamaan rahaa tuntemattomalta
-poliisilta kyyti kaverille, saattaa heittää jossei kännissä (varmuudeks piilottaa lompakon ja sanoo sen hävinneen)
-kävelyä ulkona
-oleskelua juna-asemalla
-taksijonoon neljän jälkeen ja kysyy pääseekö jonnekin jatkoille
-lainaa rahaa joltakin kaverilta kenellä sama pankki
-kodittomien asuntola

ps.lapsilisät on jo tilillä

Mä olen muistaakseni joskus hengaillut osan yötä Tampereen rautatieaseman aulassa. Eihän se kivaa ole, mutta on ainakin lämmin paikka ja saa istua välillä. Jos sinulla on ylimääräistä rahaa ja halua maksaa, niin tuonne Omenahotelliinhan sinäkin voisit varata hänelle huoneen ja antaa ovikoodin ja muut tiedot, eihän siellä mitään henkkareita kysellä kun on itsepalveluhotelli. Paitsi että en tiedä voiko sitä näin myöhään varata tälle yölle enää. Ja tosiaan, ei mene montaa tuntia aamuun.

Yhteistyössä