Mistä vuokra-asunto pääkaupunkiseudulta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törötööpölölöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törötööpölölöö

Vieras
Huomenia! Tämmöinen parikymppinen entinen opiskelija, joka joutui lopettamaan
opiskelut pahan ahdistuneisuushäiriön johdosta. Luottotiedot menneet pikavippien takia, vuokranmaksussa tosin ei koskaan mitään ongelmaa. Tällä hetkellä asun opsikelijasoluasunnossa ja vuokrasoppari päättyy kesällä, koska tässä asunnossa asuminen vaatii jatkuvan opiskelupaikan.

Ongelmani on kuitenkin se, etten pysty asumaan kunnolla nykyisessä soluasunnossani ahdistuneisuushäiriön takia, joka haittaa elämääni hyvin paljon. Minun lisäkseni asunnossa asuu 2-muuta henkilöä. En pysty edes mennä laittamaan ruokaa, koska naapurien jatkuva läsnäolo saa minut ahistumaan niin paljon. Vanhempiin välit poikki, joten sinnekkään en voi mennä, joten mistä asunto?? Hakemukset kaikkialla, muttei mistään kuulu mitään. :(

Oothan ilmottanu tilanteestasi kaupungille, jos sulla on hakemus siellä vetämässä?

No olen omalle sosiaalityöntekijälle kyllä puhunut asiasta ja minulla on aika kuukauden päästä asuntoneuvojalle sosiaaliasemalla. Ja kyllä olen hakemuksessakin tilanteen selittänyt, tuntuu vaan, että kun on nuori ja luottotiedot menneet, niin on vaan ihmisjätettä. :(

Todella ikävä tilanne, mutta kyllähän sen ymmärtää, että ei mielellään luottotiedottomalle vuokrata. Oletko kuitenkin kysellyt myös yksityisiltä? Helsingissä vaan on vaikea löytää asunto vaikka olisikin luottotiedot kunnossa. Toivottavasti auttavat sosiaaliasemalla.

Todella ikävä tilanne, mutta kyllähän sen ymmärtää, että ei mielellään luottotiedottomalle vuokrata. Oletko kuitenkin kysellyt myös yksityisiltä? Helsingissä vaan on vaikea löytää asunto vaikka olisikin luottotiedot kunnossa. Toivottavasti auttavat sosiaaliasemalla.

No olen muutamilta yksityisiltä kysellyt, mutta netistä olen kyllä lukenut ettei yksityiset koskaan vuokraa luottotiedottomille. Ja nekin yksityiset mistä olen kysellyt, niin niihin aina ollut jo hirveä jono. :(

Yhteistyössä