Mistä vois saada rahaa säästöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipsu85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipsu85

Vieras
Oon mielestäni tehnyt jo aika paljon ja aina on rahat loppu.
Tässä pieni lista mitä oon tehny:

*Oon etsiny kaikki ylimääräiset tavarat/pienet vaatteet ym mahdolliset ja laittanut aina huutikseen myyntiin.

*Suunnittelen kauppalistan etukäteen ja ostan vaan sitä mitä tarvitaan ja yleensä edullista.

* En osta pullaa tms ku todella harvoin, eli nyt joulun ajaksi ostin torttuja. Leivon itse pakasteeseen vieraita varten.

*Tankkaan autoon halvimmasta paikasta ja etukorttia käyttäen.

*En oo ostanut mitään turhaa millään muullakaan saralla, enkä oikeestaan ees tarpeellista.

*En pidä talossamme sähköpattereita päällä vaan lämmitän puulla.

Mistä ihmeestä mä saan rahaa? Alkaa jo epätoivo iskee?!

Meillä on pakko olla auto, koska asutaan sellaisessa paikassa missä ei ole julkista liikennettä ja kävelemällä on kauppaan ym niin pitkä matka (15km).

Tulee ne puut halvemmaksi, ku ne on tuolla varastossa valmiina ja niitä on tosi paljon. Ei ole mitään ostettuja puita.

Alkuperäinen kirjoittaja nipsu85:

*Oon etsiny kaikki ylimääräiset tavarat/pienet vaatteet ym mahdolliset ja laittanut aina huutikseen myyntiin.

*Suunnittelen kauppalistan etukäteen ja ostan vaan sitä mitä tarvitaan ja yleensä edullista.

* En osta pullaa tms ku todella harvoin, eli nyt joulun ajaksi ostin torttuja. Leivon itse pakasteeseen vieraita varten.

*En oo ostanut mitään turhaa millään muullakaan saralla, enkä oikeestaan ees tarpeellista.

Oletko niin elämästä vieraantunut, ettet tiedä sen rahan yleensä tulevan työn teosta?

Niin, kaipasin kyllä mieluummin niitä asiallisia vinkkejä/vastauksia. Olen työttömänä, en omasta tahdostani. Olen ansiosidonnaisella päivärahalla, joka ei siltikään ole kuin vaihtelevasti 650-700e/kk. Sillä ei pitkälle toimeen tulla laskujen/lainojen/ruuan ym juoksevien kulujen kanssa.

Ei ole autoa täälläkään. Just kun kuopukselle tili avattiin tein pankissa sopimuksen että siirtävät joka kuukausi tilistä 20? toiselle tililleni säästöön. Eihän se paljon ole mutta enempääkään ei liikene. Siitähän sitä pikkuhiljaa jotain kertyy.

Ostat tarjouksista isot satsit ruokaa pakkaseen ja kuivakaappeihin. Ei sitten tarvitse niin usein ostaa normaalihintaista sapuskaa. Kaikki valmismehut ja limsat ovat turhaa ylellisyyttä.

Hyödynnä kirppiksiä vaateostoksissa.

Tarkkaile vedenkulutusta. Älä lotraa turhaan. Ja opeta tavat perheellesikin.

Pidä muutama kuukausi kirjaa menoistasi, niin huomaat, mihin rahaa valuu turhaan.

Työtä tekemällä? Oikein hätätapauksessa ottamalla yhteyttä sossuun ja diakoniin, saatte leipää pöytään. Säästäminen onkin sitten toinen juttu.. se varmaan vaikeeta, jos kaikki menee mitä tulee, eikä meinaa riittää.. semmosen kuvan jutuistasi saa.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Ostat tarjouksista isot satsit ruokaa pakkaseen ja kuivakaappeihin. Ei sitten tarvitse niin usein ostaa normaalihintaista sapuskaa. Kaikki valmismehut ja limsat ovat turhaa ylellisyyttä.

Hyödynnä kirppiksiä vaateostoksissa.

Tarkkaile vedenkulutusta. Älä lotraa turhaan. Ja opeta tavat perheellesikin.

Pidä muutama kuukausi kirjaa menoistasi, niin huomaat, mihin rahaa valuu turhaan.

Vaatteita tarvitsee harvoin ostaa ja silloin kun ostan, ostan edullisesti huutiksesta. Mehuja ja limuja ei meillä juoda lainkaan. Ja pakasteeseen ostankin aina ruokaa sen verran kuin mahtuu. Pakaste nytkin täynnä kaikkea. Ja suihkussa käydään joka päivä mut vesi sammutetaan aina saippuoinnin ym ajaksi. Ja onneks on sen verran kylmä suihkutila ettei meistä kukaan siellä 5min kauempaa viihdy.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Työtä tekemällä? Oikein hätätapauksessa ottamalla yhteyttä sossuun ja diakoniin, saatte leipää pöytään. Säästäminen onkin sitten toinen juttu.. se varmaan vaikeeta, jos kaikki menee mitä tulee, eikä meinaa riittää.. semmosen kuvan jutuistasi saa.

Voi kun saisikin jostain töitä! Tarkoitan säästämisellä sitä, että raha riittäisi elämiseen. Että mistä voi vielä säästää... Tai saada rahaa siis enemmän.

Rahaa ei saa enempää kuin tekemällä töitä. Yksinkertainen totuus. Myymällä huutiksessa ei tienaa mitään, vaan voi vain hiukan vähentää tappoioita. Ne tavarathan on jo kerran maksettu.

Netistä en kyllä luovu ku se on pitkän taistelun jälkeen saatu toimimaan. Tällä voin hoitaa huutiskaupat kotoa käsin, pitää s-postilla yhteyttä tuttaviin, maksaa laskut ja seurata pankkitiliä.. lukea lehdet jne.

mun puhelin lasku 3kk 20e.. miehellä pienin mahdollinen puhepaketti ku ei isompaa tarvi. vakuutukset on ok.

Puheluista voi nitistää lisäää, saunalahden nettipuhelimella saunalahden gsm soittaminen ilmaista, www.siirretytnumerot.fi voi tarkistaa operaattorin. Skypellä tms voi soittaa tutuille.

Ruoassa voi säästää siten että ostat aina pakastimeen tarjouksesta keittämistä. Itelläni aina kuukauden keittämiset siellä. Osta aina isompi erä kerralla! Ei tarvi käydä kuin kerran viikossa kaupassa jos matkaa on, säästää bensaa. Lisäksi syksyisin marjamettään ja pakastimeen. Leipää säkkileipänä leipomosta jne.

Yhteistyössä