Mistä voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikaisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikaisesti

Vieras
Kova laihtuminen ja pissan haiseminen? Aikuisella ihmisellä noita oireita, mutta ei suostu lääkäriin. Syö aivan normaalisti ja muutenkin vointi ok.
Onko nuo merkki jostain sauraudesta vai mitä tuo nyt on.

Ihan ekana tulee mieleen diabetes. Mutta ei nyt kannata hätiköidä. Pissa haisee todella herkästi esim. lääkeaineista, tulehduksesta, kuivumisesta, jne...Ja laihtuakin voi tosi monesta syystä. Onko mitään muuta? Syöpä mulla ei pelkästään noista heti mieleen tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Ihan ekana tulee mieleen diabetes. Mutta ei nyt kannata hätiköidä. Pissa haisee todella herkästi esim. lääkeaineista, tulehduksesta, kuivumisesta, jne...Ja laihtuakin voi tosi monesta syystä. Onko mitään muuta? Syöpä mulla ei pelkästään noista heti mieleen tule.
Suvussa on paljon diabetestä.
Käytti vielä reilu puoli vuotta sitten aika reilusti alkoholia. Joskus joutuu ottamaan imovanea univaikeuksiin.
Vuoden aikana laihtunut melkein 40kg. Ilman laihduttamista.

Mitä hoitamattomasta diabeteksestä voi seurata?
Ei aio mennä lääkäriin kuin vasta ensvuonna sit joskus jos hennoo töistä pois olla.
Olen huomannut, että hänellä joskus laskee verensokeri ja sitten meneekin paljon makeaa. Joskus aiemmin on saanut vapina kohtauksia ja hermostuneisuus kohtauksia juuri tuon verensokerin laskemisen takia. Ne on sit menny ohi kun on syönyt suklaata tms.

Kyllä se hoitamaton diabetes on erittäin vakava juttu. Henki siinä saattaa lähteä, jos sokerit menee liian alas tai liian ylös. Hoitamattomana voi aiheuttaa muutoksia silmissä (sokeus), verenkierron ongelmia (mm. kuolioon voi mennä esim. varpaat) ja varmasti on paljon muutakin. Mutta suurin riski on se, että ne sokerit heittää ylös/alas.

Uusimmat

Yhteistyössä