Mistä voi johtua verinen ripuli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli onko verta pöntössä asti vai "vain" paperissa? Itellä menee hirveen helposti iho rikki jos pitempään maha sekaisin ja silloin verta näkyy paperissa mutta ei pöntössä. Joka tapauksessa noin pitkään kestäny ripuli kannattais tutkituttaa.

Jos veri on kirkasta ja sitä tulee vain vatsan toimiessa on kyse todennäköisesti pukamista jotka vuotavat. Jos veri on tummempaa ja sitä tulee muulloinkin kun vatsan toimiessa ja sitä verta on myös kakan seassa niin ongelma on todennäköisesti suolistossa/vatsassa.. esim. haavaumaa tms. mutta pukamat vuotavat tosiaan vain kirkasta verta ja niiden ei kuuluisi tihkuttaa yhtenään verta vaikka kakatessa voivat vuotaa runsaastikin.

muoks. vielä. Oletko sä lääkinnyt ripulia mitenkään? Ota esim. imodium, aloitat kahdella ja sitten otat yhden joka kerta kun ripuloit. Juo paljon vettä ja syö jotain kuitupitoista.

Krooniset tulehdukselliset suolistotaudit (colitis ulserosa=koliitti ja crohnin tauti) aiheuttavat myös veriripulia; joskus voi olla kyse myös näistä. Ovat kroonisia sairauksia, joten toivottavasti ei ole kyse näistä...

Krooniset tulehdukselliset suolistotaudit (colitis ulserosa=koliitti ja crohnin tauti) aiheuttavat myös veriripulia; joskus voi olla kyse myös näistä. Ovat kroonisia sairauksia, joten toivottavasti ei ole kyse näistä...

¨Vähän väärin asia tuossa ymmärretty, joten täytyy korjata;

monet lääkkeet ja vieraat aineet ruoassa ja juomissa ärsyttävät suoliston limakalvoja (liian karkea kuitu myös, varsinkin kun on käyttänyt jotain valmistetta, jossa on natriumlauryylisulfaattia, joka rikkoo soluja ja aiheuttaa aftoja limakalvoille) ja rasvaton ruokavalio myös edesauttaa limakalvovaurioita, sillä solut tarvitsevat rasvoja ja paranemiseen tarvitsee rasvahappoja.

Kroonistuminen tarkoittaa yksinkertaisesti pitkittynyttä vaivaa

Myös ehec:n oireet ovat verinen, kuumeeton ripuli ja vatsakrampit.

terveyskirjastosta löytyi tällainen ohje, milloin ripulin takia lääkäriin

"Milloin tutkimuksiin ja hoitoon

Yleisperiaate on, että useita viikkoja jatkuneen ripulin vuoksi kannattaa aina hakeutua lääkärin tutkimuksiin. Aina ei ole helppoa päättää ajankohtaa, jolloin hakeutuu tutkimuksiin. Jos ilmenee yksi tai useampia seuraavista oireista, on aiheellista hakeutua ilman viivyttelyä lääkäriin:

Ulosteessa on verta.
Laihtuminen, kuumeilu tai sairauden tunne.
Äkillinen alku tai jatkuva paheneminen.
Ripulia on öisinkin.
Alkanut myöhäisessä keski-iässä tai vanhempana (yli 60-vuotiaana). "

Elohopeaa oot syöny

Ei vittu, kuole idiootti. Kyse voi olla ihan saatanan paskasta suolisto sairaudesta johon voi kuolla, tai noh..... voithan sä itekkin tappaa ittes koska minkälaista elämää se on et joudut käymään vartin välein vessassa päästämässä veristä kivuliasta ripulia, ja muutenki elämää pelkässä kivussa, KIVUSSA, aina. verta joka puolella, verta kaikkialla, kipua kaikkialla .. ahahahhahaha... kauankohan kestän tätä ?! en tiedä? ehkä minut löydetään joku päivä kuolleena, verisen ripuli kasan vierestä. Vietätkö edes sosiaalista elämää? NO ET! Käytkö edes koulua? En pysty, paskoisin housuun ja nolaisin itseni. Siis p-a-s-k-o-i-s-i-n housuihin. Kuulitteko ihmiset? Niin siinä käy kun ei vaan yksinkertaisesti voi mitään. ahahaaa........ syöt 500 lääkettä tän takii, mut mikää ei auta. Käy tiputuksis , joudut sairaalaan viikkoihin, joudut teho-osastolle letkuihin kiinni... ahahahhaaaa. mä rakastan mun elämää. Ja arvaa mitä?? Noin 50% tätä sairastavist joutuu suolileikkaukseen. Niin et sano hyvästit sun suolelles, se leikataan nyt pois, sä saat ihanan avanteen sun vatsaan. Siis sellasen pussin johon sä paskot "ei edes paskan näköstä" paskaa.
Sun vatsa ja naama on turvonnu kortisonin takia. Sun hiukset varisee lattialle. Sun iho on kalpee anemian takia.. Ainiin mistäköhän se anemia tulee? en kyllä keksi syytä tähän. Ja arvaa mitä.... Aina kun mä katon peilii mä alan itkemään. Sitten mä nauran.. Mä nauran ... mä nauran kaikki huolet pois..... Mä en naura hyvää naurua. Mä nauran naurua jossa mä itken samaa aikaa. Sen jälkeen mun vatsaa sattuu... Sit mun täytyykin jo paskoa... ja uudelleen--- ja uudelleen....

Joskus elämä on kivuliaampaa kun sen pitäisi. Eikun, hupsista.. Se on AINA. ELÄMÄ ON PERSEESTÄ, MÄ ELÄN JO HELVETTIÄ! Haluatko mukaan?

ja muuten... en ole itseasiassa syönyt elohopeaa. Oletko sinä?? Minä ainakin tulen yöllä veitsi kädessä verisenä huoneeseesi. Sen jälkeen ei ole muutakuin lisää verta.......................

Elohopeaa oot syöny

Aivoja ja sisäelimiä.... Hillo veressä on aprikoosia.

Heitin Luun seinää vasten.

Leikitään jo! Ruumiit eivät laula tänäänkään..

Ne vain yrittävät laulaa, yhtä ainoaaa laulua jonka tietävät.

Hei, opeta minulle uusi laulu!
Haluan kuulla kirkunaasi
Kukaan ei vastaa eikä laula...

Elävä ruumis pakenee vankilastaan, raajat ja iho siististi revittynä pois...

Aivoja ja sisäelimiä, jos sekoitan niiden punaisen ja kultaisen värin.. Muuttuukohan se mustaksi? Saman väriseksi kuin sairaalankatto....

Uusimmat

Yhteistyössä