Mistä voi johtua vauvan yht äkkinen itkuisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Eli vauva on 2,5kk ja ollut helppo nukahtamaan iltaisin, mutta nyt viikon verran ollut tosi itkuinen illat. Mikään ei ole hyvä ja itku välillä tosi hysteeristä. Mikä ihme on? Mitään ei ole ruokavaliossa (osaimetys) muuttunut, itse syön ihan samoin, joten tosi outoa. Neuvoja, alkaa toivo mennä :(

Miten eroahdistus ilmenee? Siis pidetään koko ajan sylissä, ja itkee silti. Tissi syljetään suusta jne. mikä yleensä ennen viimeistään on rauhoittanut.

Voiko noin pienellä olla hampaita tulossa?? Miten sen näkee? Ja korvat varmaan voi tarkistaa vaan lääkärillä..? Mutta päivät on siis aurinkoinen vekara, illat vaan itkua.

Yliväsymys voi olla yksi, mutta ihme kun ennen nukahti kyllä. Päivisin ollaan joo jonkin verran ulkona, mutta ei ole tähän asti ollut mikään vaunuissa ulkona nukkuja, kävelyllä nukkuu mutta jos jättää pihalle nukkumaan, niin vartin päästä alkaa itku.

Mitä maissivelliä oikein olette antaneet, voiko jo antaa näin pienelle? Onko maissivelliä jossain siis valmispakkauksessa?

en antais velliä,meillä veti mahan kovalle ja siitä se riemu alkoikin. puol vuotta kärsimme sitten niistä varsavaivoista. kakkosen kohalla olin fiksumpi enkä antanut alle 5kk mitään muuta kuin rintaa ja ei ollut ollenkaan sellaisia vaivoja mitä esikoisella.

Voiko osittaisimetyksellä olevalla olla tiheänimun kausi? en osaa sanoa.. siis se on sellainen kausi jolloin vauva nostaa maidon määrää imemällä paljon ja on tosi kärttynen ja nukkuu huonosti. Minä ehkä oottaisn viikon kaks että muuttuuko tilanne mihinkä suuntaan.

Pojalla oli olevinaan koliikkikin, ja söi tosi huonosti ja oli rauhaton. Annoin vähän päälle kaks kuukautisena muksun massivelliä ja sehän söi kerrankin mielellään ja sen jälkeen alkoi maitokin maistua paremmin. lapsi rauhoittui valtavasti. ekana iltana vähän taisi itkeä uutta makua mutta se oli ainut kerta.

Meillä vellin aloittamisen vaikutti eniten kyllä alarajoilla ollut paino ja pojan käyrät ohittava pituuskavu. Jotain paksumpaa oli saatava. Nyt kun on 3kk niin aloitellaan lääkärin ohjeesta jo kiinteitäkin.

Yhteistyössä