Mistä voi johtua? Lihomisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paljonko tätä vielä kertyy =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paljonko tätä vielä kertyy =(

Vieras
Mulla on nyt kesänaikana noussut paino n. 5kg. Koko ajan turvottaa (sormia etenkin).
Olen muutoinkin ylipainoinen, joten ei kivaa, tällä hetkellä paino n. +20kg :/

Olen alkanut liikkumaan enemmän, vähentänyt herkuttelua.

En keksi mitään mistä tämä voi johtua!

Vajaa vuosi sitten otettu kaikki labrat ym, eikä silloin ainakaan missään kilppareissa tai muissa ollut vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita nyt vaikka aluksi muutaman päivän syömiset tänne, mistä sitä muuten tietää.

En ole pitänyt kirjaa, mutta ulkomuistista eiliseltä:

2 weetabixmuroketta, n. 2dl maitoa
puolikas grillimakkara
iso annos kaalipaistosta (uunissa kaalia, porkkanaa, sipulia, paistijauhelihaa n. 2dl koko vuuallisessa)
2 ruispalaa
jugurtti

N. 2l kivennäisvettä

Mutta esim koko päivän herkut on tuossa grillimakkarassa!
Paino eiliseen aamuun verrattuna +400g.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keräisikö suola nesteitä? Miksi juot kivennäisvettä etkä vettä?

Tuota olen miettinyt. Auttaisiko jotkin nesteenpoistotabut, mitä saa ihan kaupan luontaistuotehyllystä?
En vain pysty hanavettä juomaan, en :/

Alkuperäinen kirjoittaja s:
pistä hanavesi kannussa jääkaappiin niin maistuu paljon paremmalle

Ja mausta esim. appelsiinin tai sitruunan viipaleilla.

Mansikat poistaa nestettä tehokkaasti, ja siinä saa herkut samassa. Mä ainakin ramppaan vessassa tunnin välein syötyäni puoli litraa...

Mul on joka kesä sama ongelma. Vaikka tiedän hyvin et kuumuus ja liian vähäinen vedenjuonti turvottaa yhdessä suolaisen ruuan kera. Eli nyt vain sit pitää juoda paljon nesteitä niin turvotuskin vähenee. Kivasti on häät lauantaina ja kun eilen sovitin kenkiä, niin nehän ei mahtunu jalkaan :laugh: Joo mut vesi+ ananaskuuria aattelin pitää.

Kannattaa panostaa terveelliseen ruokavalioon ja syödä se vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, juoda riittävästi vettä vaikka sitruunaviipaleiden kanssa jos muuten ei maistu, tai sitten vihreänä teenä, ja kasvisten kanssa kohtuullisesti lihaa/kalaa/kanaa tms.
Sun päivän ruuasta puuttuvat kasvikset tuota kaalipaistosta lukuunottamatta kokonaan

Yhteistyössä