mistä voi hakea menkkojen siirtopillereitä? Nyt ei ole käytössä muuta ehkäisyä kun kondomi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Ollaan lähdössä etelään, pääsen ekaa kertaa elämässäni (olen jo 33v) ja tietysti minulla on sillon juuri menkat :(

Lähtö olisi parin kuukauden päästä...

Ei mitään tietoa mistä noita voisi kysellä/hakea....

Tuota... anteeksi epäilyni, mutta onkohan nämä molemmat provoja? No, oli miten oli. MEenkkojen siirtopillerit on käytännössä e-pillerit eli sieltä gyneltähän ne haetaan. Ja nyt kipin kapin, että ehdit oikeaan aikaan sitten aloittaa. Ehkäisyneuvola on tarkoitettu vähän nuoremmille.

Sitten kokonaan toinen asia on, että miksi ihmeessä menkkoja pitäisi matkan vuoksi siirtää?

ok, kiitos sinulle :)
Minulla ei tosiaan ole ollut mitään hajua mistä noita voisi hakea, muistan vaan jostain kuulleeni/lukeneeni tuommoisista...

Mutta en haluaisi mitään ehkäsypillereitä...
Osaako joku kertoa miten noi toimii?

öööö, mitä ihmeen provoja???

Siksi haluan siirtää menkkoja kun ne ovat niin runsaat niin ei ole kiva maata +40 asteen helteessä pitkät housut jalassa kunmikään tulppa ja rätti ei auta, haluaisin voida nauttia lomasta kun kerrankin pääsen etelään, uida ja ottaa vaan aurinkoa :)

[QUOTE="vieras";26099256]Tuota... anteeksi epäilyni, mutta onkohan nämä molemmat provoja? No, oli miten oli. MEenkkojen siirtopillerit on käytännössä e-pillerit eli sieltä gyneltähän ne haetaan. Ja nyt kipin kapin, että ehdit oikeaan aikaan sitten aloittaa. Ehkäisyneuvola on tarkoitettu vähän nuoremmille.

Sitten kokonaan toinen asia on, että miksi ihmeessä menkkoja pitäisi matkan vuoksi siirtää?[/QUOTE]

Menkkoja siirrtään siihen tarkoitetuilla keltarauhashormonipillereillä, jos ei e-pillereille ole tarvetta ja ne saa perhesuunnitteluneuvolasta (=ehkäisyneuvola) meidän kunnassa ihan puhelinsoitolla. Pistää vaan kiireeksi kun niillä siirretään niitä yhtä aikaisempia menkkoja kuin ne tarkoitetut. Itse sain 15 vuotiaalle tyttärelleni just etelänmatkaa varten oman käyntini yhteydessä reseptin ja ohjeet. Ja se kokonaan toinen asia: kaikki ei pysty käyttämään kuukuppia tai tampoonia ja haluaa silti uida etelänlomallaan...

en ole tähän ikäänmennessä ikinä käyttänyt minkäänlaisia pillereitä niin mulla ei ole mitään hajua mistään pillereistä....

Että kaikki tieto otetaan vastaan :)

Oho, nyt vasta huomasin että ap:lla sama nikki kuin mulla. :D Eli mä en siis ole ap vaan ap on se joka kirjoittaa nikin pienellä.

Itse olen hakenut siirtopillerit tk-lääkäristä koska ei täällä pienellä paikkakunnalla ole mitään varsinaista gyneä.

Terveyskeskuksesta mä hain: soitin lääkärille, joka laittoi e-reseptin apteekkiin.

Helppoa :)

Meilläpäin ehkäisyneuvola on alle 25-vuotiaille tai alle 2 v sitten synnyttäneille, muistaakseni.

Menkkoja siirrtään siihen tarkoitetuilla keltarauhashormonipillereillä, jos ei e-pillereille ole tarvetta ja ne saa perhesuunnitteluneuvolasta (=ehkäisyneuvola) meidän kunnassa ihan puhelinsoitolla. Pistää vaan kiireeksi kun niillä siirretään niitä yhtä aikaisempia menkkoja kuin ne tarkoitetut. Itse sain 15 vuotiaalle tyttärelleni just etelänmatkaa varten oman käyntini yhteydessä reseptin ja ohjeet. Ja se kokonaan toinen asia: kaikki ei pysty käyttämään kuukuppia tai tampoonia ja haluaa silti uida etelänlomallaan...

No hormonipillerithän ne e-pilleritkin on. Minipillerit sisältää pelkästään tuota keltarauhashormonia. ;)

Aj hyvä, jos ap pääsee ehkäisyneuvolaan. Meidän kunnassa se on alle 25-vuotiaille.

[QUOTE="vieras";26099256]
Sitten kokonaan toinen asia on, että miksi ihmeessä menkkoja pitäisi matkan vuoksi siirtää?[/QUOTE]

No tätä kysyin, koska jo aloituksesta saattoi aavistaa, ettei ap ole katsonut tarpeelliseksi/hyväksi hormonaalista ehkäisyä. Lähinnä halusin muistuttaa, ettei se nytkään ole välttämätöntä. Etelän lomalla hotellissa on varmasti hyvät oltavat.

Toki on mukavampi matkustaa ilman menkkoja, mutta ei luonnollinen asia tietenkään mikään este ole matkailulle. Olihan ap:lla jo ihan hyvä syykin asiaan :) Itse vain olen rymynnyt metsäreissut sun muut ilman siirtelyjä ja toiset reissaa tämän tästä ulkomailla.Tietysti on eri asia kun siihen tottuu ja paljon riippuu siitäkin millaista kuukautissuojaa käyttää.

Yhteistyössä