Mistä tunnistaa huolestuttavan kivun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Normaalista poikkeava kipu.
Jos iltaisin on normaalisti mahan kovettumista ja siihen liittyviä tuntemuksia niin nehän osaa tunnistaa tutuiksi.
Kaatumiseen liittyvä istukan irtoamisen on aika harvinaista ja oireet tuskin ilmaantuisivat kovin suurella viiveellä. Istukan irtoamiseen /osittaiseen irtoamiseen liittyy verenvuoto ja voimakas kipu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:lla ei nyt taida muutenkan noille viikoille normia olla sillä supistelee jo nyt. Eli vaikea mennä sanomaan. Varmasti itse seurailisin sitä vuotoa

joo tälläkin hetkellä maha on ihan pinkeä kauttaaltaan. eli siis sitä samaista supistelua.

Sellanen kova ja jatkuva kipu, uudenlainen kipu, kipu eri paikassa kuin tavallisesti.

Mulla ainakin on nyt keskiraskaudessa ollut kaikenlaista aika kovaakin kipua tuossa kohdun molemmin puolin ja istukan kohdalla, mutta se on aina sitten loppunut lyhyeen. Eilen illalla sängyssä oikein valitin ääneen kun sattui niin kovasti. Mutta en mä sitten ole siitä huolestunut kun tuntuuhan sitä vatsakipuja välillä vaikka ei olisikaan raskaana, ja kun kipu on sitten mennyt minuutin, parin sisään pois.

Kyllä sä huomaat jos se kipu on huolestuttavaa, luota kroppaasi ja luota itseesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Sellanen kova ja jatkuva kipu, uudenlainen kipu, kipu eri paikassa kuin tavallisesti.

Mulla ainakin on nyt keskiraskaudessa ollut kaikenlaista aika kovaakin kipua tuossa kohdun molemmin puolin ja istukan kohdalla, mutta se on aina sitten loppunut lyhyeen. Eilen illalla sängyssä oikein valitin ääneen kun sattui niin kovasti. Mutta en mä sitten ole siitä huolestunut kun tuntuuhan sitä vatsakipuja välillä vaikka ei olisikaan raskaana, ja kun kipu on sitten mennyt minuutin, parin sisään pois.

Kyllä sä huomaat jos se kipu on huolestuttavaa, luota kroppaasi ja luota itseesi :)

jostain syystä mua nut kävi hirvittämään et jos tälle pikkselle sattuukin jotain :'(

Rauhoittaiskohan tää keskustelu yhtään?

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1293773

Voidaan laittaa uusi pino pystyyn aiheesta ;) Melkein kaikki on varmaan kaatuneet jossain vaiheessa raskauttaan, etenkin talvisaikaan odottavat.

Rauhoittaiskohan tää keskustelu yhtään?

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1293773

Voidaan laittaa uusi pino pystyyn aiheesta ;) Melkein kaikki on varmaan kaatuneet jossain vaiheessa raskauttaan, etenkin talvisaikaan odottavat.

tuossa oli et pitäis tutkimuksissa käydä.. mulle sanoivat ettei tartte tulla.

^ Ei noista kaatujista läheskään kaikki käyneet missään tutkimuksissa. Taitaisi talvisaikaan tulla aikamoinen ruuhka jos joka pyllähdyksestä käskisivät kontrolliin :)

Älä nyt huolehdi liikaa, jooko! Ajattele jotain muuta, ota rauhallisesti, tee jotain kivaa :) Usko pois, kyllä kaikki on hyvin!

^ Ei noista kaatujista läheskään kaikki käyneet missään tutkimuksissa. Taitaisi talvisaikaan tulla aikamoinen ruuhka jos joka pyllähdyksestä käskisivät kontrolliin :)

Älä nyt huolehdi liikaa, jooko! Ajattele jotain muuta, ota rauhallisesti, tee jotain kivaa :) Usko pois, kyllä kaikki on hyvin!

Onneksi lapsi heräsi niin saa muutakin ajateltavaa. Tässä nyt koko päiväuniajan istunut tässä ja miettinyt et "mitäs jos" "ja voiskohan olla" jne

Kohta ulos jää/lumi hommiin saa ajatuksia muualle.

Tossa oikealla puolella vatsalla (siis juuri sillä puolella minne kaaduin) tuntuu jotain pistelevää/työntävää "kipua" ei siis satu mutta tuntuu.
Se voi tietty olla myös vauva mut sitä varmaan kuvittelee sen joksikin muuksi. hitto tää on kyllä ärsyttävää :(

Huolestuttava kipu on raskausaikana sellaista, että se on hyvin äkillistä, jatkuvaa tai se ei mene levossa pois. Myös sellainen on huolestuttavaa, jos se rasittaa odottajaa henkisesti kovin. Silloin on syytä käydä näyttämässä itseään neuvolassa tai äitiyspolilla tjms.

Yhteistyössä