Mistä tilaat digikuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tarkoitin siis tietysti paperikuvat eikä digikuvat :). Itsekin olen tuolta Ifolorilta tilannut, mutta joku tuttu sanoi että ovat tummia. Nyt sitten olen koko jumalan iltapäivän odottanut että Extrafilm saa kuvat ladattua. Hitaampi tää aikakin on, meidän kamerassa on kyllä tähän touhuun liikaa megapikseleitä. ap

Extrafilmiltä minäkin olen aina tilannut.

Nyt tosin naapurin kuvausliike mainostaa, että kesäkuvat 10 senttiä kappale, joten taidan käydä siellä juttelemassa. Jos vaikuttaa hyvältä, tilaan sieltä.
:)

Extrafilmiä olen käyttänyt pari vuotta. Pelkkä kuvan kehityshinta tuntunut edulliselta (0,09) ja pysyneet vakiona, mutta postikuluja nostavat pikkuhiljaa. Sain heiltä juuri mainoksen uudistuneista kotisivuista jossa maininta nykyisestä toimitusmaksusta ? 5,29. Hintavaksi alkaa tämäkin tulla.

Näin juuri vertailun ja extrafilmin kuvat tuli sen mukaan ifoloria kalliimmaksi juuri tuon postitusmaksun takia. Eli 40 kuvaa ifolorilta oli halvempi hintaan 0,19 senttiä kuin hintaan 0,9 senttiä extrafilmillä. Ifolor voitti sen testin ja extrafilm oli toiseksi huonoin, mutta tilasin saman kuvan molemmilta ja extrafilmin kuva oli kyllä parempi! Tosin silloin kun saatiin ifolorin kuvat mietittiin että oliko niille tullu maanataikappalepäivä, koska kuvat oli jotenkin niin tummia ja sävyttömiä. Ja tosiaan, extrafilmin kuvat oli parempia. Että tiedä sitten. Pitää jatkaa tutkimuksia :).

Ifolorilta tilasin reilu 500 kuvaa juuri, Olivat tosiaan tummia!
Oma näyttöni on kalibroitu ja kuvat säädetty sen mukaan.
Osa kuvista oli rajattu miten sattuu, vaikka pistin kaikki kuvat tilaukseen 10X15 kokoisina ja käsiteltyinä.

Extralta ja hitauteen tylsistyneenä laitan menemään kun tyhjään kortin, meillä kortille mahtuu toistasataa kuvaa. Jos kauheesti niitä kerää niin sitten enää viittikään. Ja kun itse olen niitä rajaillut niin extraltakin on tullut epäkokoisia kuvia.

Photoboxilta tilasin viime viikolla.
http://fi.photobox.com/

Lähetin kuvat ja tein tilauksen keskiviikkona illalla ja torstaina aamupäivällä sain sähköpostin että kuvat on postitettu. Kuvat tehdään Ranskassa ja tulivat maanantain postissa.

Kuvien lähetys, tilaus ja mahdolliset rajaukset jne vaativat ensin vähän totuttelua mutta on kuitenkin ihan helppoa.

"Käyttääkö kukaan vertailussa mitään muuta kriteeriä kuin hinta ja nopeus. Esim missä on laadukkaimmat tulosteet (värit, yms)?"

Sen haluaisin minäkin tietää!
Hinta nyt jonkin verran ehkä ratkaisee mutta sillä nopeudella ei ole mitään merkitystä.
Jos joku tosiaan tietää mistä saisi kuvat luonnollisilla kontrasteilla, väreillä jne jne... Olisi se kiva tietää.
Eli siis sellaisena kuva ulos, minkälaisena on teetettäväksi lähetettykin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt:
"Käyttääkö kukaan vertailussa mitään muuta kriteeriä kuin hinta ja nopeus. Esim missä on laadukkaimmat tulosteet (värit, yms)?"

Sen haluaisin minäkin tietää!
Hinta nyt jonkin verran ehkä ratkaisee mutta sillä nopeudella ei ole mitään merkitystä.
Jos joku tosiaan tietää mistä saisi kuvat luonnollisilla kontrasteilla, väreillä jne jne... Olisi se kiva tietää.
Eli siis sellaisena kuva ulos, minkälaisena on teetettäväksi lähetettykin.

Itse siis käyn teettämässä fotoliikkeessä, tingattu hintakin on paljon kalliimpi kuin nämä netin halvimmat. Meidän mielestämme kuvat ovat laadultaan mainioita, värit, yms. http://www.jukkamakinen.fi/sections/index.php

Ifolorilta olen tilannut aina tarjouksesta eli silloin kun on puoleen hintaan. Värikylläisyyteen, sävyyn ym. olen ollut tyytyväinen. Tilaan kuvat aina mattana, tiedä sitten onko vaikutusta. Negatiivikehityksen aikoihin oli laadunvaihtelu paperikuvissa paljon rajumpi (joka paikassa missä valmistutin).

Yhteistyössä