Mistä tietää/tuntee olevansa raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mia

Vieras
Jätin pillerit kesällä. Kahdet kuukautiset tulivat normaalisti. Nämä kolmannet ovat kaksi viikkoa myöhässä. Viikko sitten tein raskaustestin ja se oli negatiivinen. Kondomia on käytetty, mutta en täysin luota siihen. Kysyisinkin, mistä muusta, huomaa näin alkuvaiheessa olevansa raskaana, kuin positiivisesta testistä? Normaaliin olotilaan verrattuna alavatsassa on outoa painetta aina välillä. Tiedän, että pillereiden jättämisen jälkeen kuukautiset voivat olla epäsäännölliset, mutta ihmettelen, miksi heti jättämisen jälkeen olivat niin säännölliset ja nyt ei. Ennen pillereitä ne olivat todella säännölliset. PIllereitä söin kuusi vuotta. Raskaus ei olisi katastrofi, mutta ei ihan täysin toivottukaan juuri nyt. Kiitos vastauksistanne.

Ei kait sitä ihan varmasti tiedä mistään.
Monet oireilevat paljonkin, mutta silti menkat kuitenkin tulevat.
Toisilla oireilu on aiheellista.

Itselläni ei ollut mitään oireita, eikä ole vieläkään väsymystä lukuunottamatta, ja jos en tietäisi olevani raskaana, luulisin sen johtuvan syksystä ja pimeydestä.

Oireilu on yksilöllisiä.

Toivottavasti teille käy, kuten olisi parasta ; )
*peukut*

Mulla on täysin sama juttu nyt menossa, heinäkuussa jätin pillerit, sen jälkeen tuli kahdet täysin normaalit menkat, ja nyt ei mitään... Edelliset tuli syyskuun alussa. Olen tehnyt kaksi testiä, toisen tänä aamuna, ja molemmat näytti negaa. Olisi kiva, jos laittaisit kuulumisia?! Omista oireista en ole oikein varma, luulen että kuvittelen kaiken.

Mä olen vain kerran ollut raskaana, ja tajusin sen heti yhdestä jutusta, tein testin ja näytti silloin haaleeta plussaa. Siitä parin pvn jälkeen olikin selkeä plussa. Se juttu oli sellainen jännä hentoinen kuvotuksen olo, jota en ollut koskaan kokenut. Seuraavat oireet tuntuivat rinnossa (pieni kivistys) ja ajoittaiset vihlaisut oikealla puolella selässä.
Varsinaisesta pahoinvoinnista en kärsinyt (tosin tuo meni vkolla 8 kesken)...
Nyt kun odotan uutta raskautta, niin odotan samalla koko ajan sitä samaa kuvotuksen tunnetta, vaikka tiedän, ettei seuraavalla kertaa sitä välttämättä edes tule.

Mutta kuten kerrottu, oireet yksilölliset.

Hyvin tavallista on että e-pillereiden lopetuksesta muutamat menkat tulee normaalisti. Varsinkin jos pillereitä on syönyt pitkään, niin ne vaikuttavat elimistössä jonkun aikaa lopetuksesta, ja kun vaikutus lakkaa, alkaa kierto sekoilla. Kierto säännöllistyy muutamassa kuukaudessa itsestään kun oma kroppa alkaa taas tuottaa hormoneja normaalisti. Elimistö on siis e-pillereiden aikaan "säästöliekillä" hormonituotannon kannalta. Jos kierto ei palaudu, niin silloin saattaa olla muutakin vikaa, esim. pco.

Mun mielestä sen vaan TIETÄÄ, kun on raskaana. Se on vaan niin ihmeellinen tunne ja olo, kun on raskaana. Lopulta se testi sen tunteen todistaa aidoksi.