Mistä tietää saako vatsan kuntoon liikunnalla vai tarvitaanko abdominoplastiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kupunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kupunen

Vieras
Olen normaalipainoinen ja saanut lapsen 1,5 v. sitten. Vatsani paisuu syömisen jälkeen sellaiseksi palloksi, että tällaisessa varressa se näyttää aivan raskausmahalta. Aamulla ennen syömistä se saattaa olla litteä ja voin käyttää koiran lenkillä normaalivaatteissa... iltapäivästä pitääkin sitten olla jo löysempää päällä. On alkanut ihan suunnattomasti ahdistaa asia ja etenkin kun mulla olisi kaappi täynnä vanhoja vaatteitani, mitä on näköjään mahdoton pitää.

Vatsalihasteni (pitkien) välissä ei ole suurta rakoa, mutta ilmeisesti vinottaiset vatsalihakset ja lihaskalvot (mitä lie) ovat venyneet ja navasta alaspäin vatsa pullottaa pyöreänä pussina jos olen syönyt. Mistä tiedän onko niitä mahdollista saada liikunnalla kuntoon vai tarvitaanko leikkausta? Pari kiloa voin laihduttaa, mutta siinä se onkin. Painoindeksini on 23 joten en tarvitse laihduttamista siinä mielessä. Vatsassa on hieman rasvaa, mutta niin kai kuuluukin. Mitään jenkkakahvoja esim. mulla ei ole.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että olisi vielä pitkään raskauden jälkeen ollut tuollainen "pussukka" navan alla ja kuitenkin siitä olisi liikunnalla ja jumpalla korjautunut? Vai onko aivan toivotonta?

Yhteistyössä