Mistä tietää, onko verenpaine korkealla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tähtitanner
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tähtitanner

Jäsen
13.11.2006
401
0
16
Mulla aina ollut tosi matala eikä turvotusta aiemmissa raskauksissa ole ollut...

Nyt viikkoja 38 ja sormukset ei mahdu sormeen,
ihan järkyttävät jäljet sukat jättäneet muutamana päivänä jalkoihin...
Onko se vaan normaalia turvotusta
vai nouseeko verenpainekin turvotuksen myötä...

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Mittaamalla selviää verenpaine, korkea paine ei anna ulospäin merkkejä, matala sen sijaan saattaa aiheuttaa huimausta. Mutta yleisesti ottaen verenpaine selviää vaan mittaamalla.

Just. Kiitti :flower:

Ku mie luulin että turvotus on aina merkki kohonneesta verenpaineesta :ashamed:
Mut hyvä jos ei olekkaan!

Mulla on verenpainetauti, ja kyllä myös se erittäin korkea verenpaine voi antaa itsestään merkkejä. Minä ainakin tiedän kun verenpaine on koholla, silloin tosin alapaine on jo yli 100.

Turvotuksena oireet eivät ilmene, vaan päänsärkyä, huteraa oloa, pahoinvointia, kiristävää tunnetta käsivarsissa (tätä on erityisen vaikea kuvata).

Turvotus voi sen sijaan olla myös oire raskausmyrkytyksestä, jonka tunnistaa sitten siitä, että on myös sitä verenpainetta, päänsärkyä, ja virtsastakin tulee + -tuloksia.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mulla on verenpainetauti, ja kyllä myös se erittäin korkea verenpaine voi antaa itsestään merkkejä. Minä ainakin tiedän kun verenpaine on koholla, silloin tosin alapaine on jo yli 100.

Turvotuksena oireet eivät ilmene, vaan päänsärkyä, huteraa oloa, pahoinvointia, kiristävää tunnetta käsivarsissa (tätä on erityisen vaikea kuvata).

Turvotus voi sen sijaan olla myös oire raskausmyrkytyksestä, jonka tunnistaa sitten siitä, että on myös sitä verenpainetta, päänsärkyä, ja virtsastakin tulee + -tuloksia.

Kiitti tästäkin infosta... =)

Kyllä mä sit luulen että mulla on vaan "normaalia" turvotusta...

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Korkea verenpaine aiheuttaa mulla pahoinvointia,päänsärkyä ja silmissä leijuu pallot.Mutta mulla on siinä vaiheessa yläpaine 245 ja alapaine 135.

Kohtalotoveri! Mulla on nyt raskauksien ja imetysten jälkeen vaihdettu lääkkeet, ja alapaine keikkuu liki 130, yläpaine 170 - 190. Musta tuntui, että lääkäri oli kauhuissaan, kun näki luvut. Miten sua hoitavat ovat noihin lukuihin reagoineet, varsinkin mun silmissä tuo yläpaine näyttää hirmuiselta?

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Mittaamalla selviää verenpaine, korkea paine ei anna ulospäin merkkejä, matala sen sijaan saattaa aiheuttaa huimausta. Mutta yleisesti ottaen verenpaine selviää vaan mittaamalla.

Myös korkea verenpaine voi aiheuttaa huimausta, päänsärkyä.Eli riippuu paljon hlöstäkin, miten reagoi.Mutta parhaiten paine tosiaan selviää mittaamalla.

Yhteistyössä