Mistä tietää/näkee onko kyseessä akku vai tavan paristo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä x3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äippä x3

Aktiivinen jäsen
23.02.2008
2 848
0
36
Mun pitäis saada tietää onko mulla nyt käsissä tavallinen AAA paristo, vaiko akku. Akku siis pitäisi olla, mutta en uskalla luottaa. Mistä sen näkee kumpi on kyseessä?

Tässä paristossa/akussa lukee tälläiset tiedot:
2003 - R03 - MICRO - AAA - 1.5V ja merkki on super 2000

Juu, olen aika tumpelo näitten kanssa :ashamed: Joku varmaan jo noista tiedoista näkee heti, mutta mä en tiedä näistä mitään :)

AA tai AAA akku ei ole 1,5V vaan 1,2V.
Akussa lukee lisäksi RECHARGEABLE.
Paristossa "Do not recharge"

Jos pariston laitat laturiin, voi se räjähtää!

Akussa lukee myös kapasiteetti esim. 2500mAh

Alkuperäinen kirjoittaja Mei:

No tiesinkin että voi räjähtää, joten sen takia en niitä uskaltanutkaan laittaa latautumaan. Ostin siis kuullokkeet missä ois pitänyt olla akut, mutta onneksi tarkistin ja ovatkin sitten ilmeisesti paristot. Ohjeissa musta olikin tuo että pitää olla 1,2V mutta siinä oli myös se merkintä AAA (viittanee lähinnä ilmeisesti vaan akun muotoon?), joten tämä pistikin mietittymään. Eli ei muuta kun akku ostoksille sitten. Kiitoksia kovasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Alkuperäinen kirjoittaja Mei:

No tiesinkin että voi räjähtää, joten sen takia en niitä uskaltanutkaan laittaa latautumaan. Ostin siis kuullokkeet missä ois pitänyt olla akut, mutta onneksi tarkistin ja ovatkin sitten ilmeisesti paristot. Ohjeissa musta olikin tuo että pitää olla 1,2V mutta siinä oli myös se merkintä AAA (viittanee lähinnä ilmeisesti vaan akun muotoon?), joten tämä pistikin mietittymään. Eli ei muuta kun akku ostoksille sitten. Kiitoksia kovasti :)

Eipä kestä :)

Yhteistyössä