Mistä tietää että tekee oikean ratkaisun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......................-.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.......................-.-

Vieras
Miten voi tietää onko ratkaisu oikea? Eroa ollaan pyöritelty mielessä jo kauan. Arki sujuu yhdessä ihan hyvin, mutta pieniä erimieleisyyksiä on paljon. Eletään lähinnä kämppäkaveri tyylillä, ei niinkuin aviopari. Rakkaus suhteesta puuttuu. En ole onnellinen tässä suhteessa ja tämä ei ole sitä mitä avioliitolta haluan, enkä halua elää koko elämääni huonossa suhteessa. Onko se syy erota? Olemme puhuneet ja keskusteltu on, pari päivää saattaa mennä hyvin, mutta sitten riitoja riitojen perään..

Tiedän tunteen, nyt pitää ostaa yhteinen asunto tai jos on jo asunto niin yhteinen mökki ja tehdä lapsia. Jos nekin jo on niin sitten pitää ottaa koiranpentu yhteiseksi. Te tarvitte yhteisiä juttuja nyt.

[QUOTE="Isiukko";27238563]Jää ny perkele siihe onnettomaan suhteesees, sustahan tulee penteleen köyhä rahallisesti jos pois lähdet...[/QUOTE]

Niinhän sä luulet ;)

Näin jälkikäteen ajateltuna kyllä se ero alkaa olla selvä jo silloin kun huomaa katselevansa asuntoilmoituksia salaa ja avioerokortilla on heitetty pöytään muutamaan kertaan. Tuosta mulla meni kaksi vuotta tehdä se lopullinen päätös. Jossain vaiheessa aloin merkata kalenteriin aina rastin tai sydämen sen mukaan, oliko se ihan ok päivä ja vai olinko epäonnellinen suhteessa/vaimona.

Meillä ei mitään draamaa ollut, ei pettämistä eikä väkivaltaa. Mä olin vain tosi yksinäinen meidän suhteessa, eikä suhdetta voi korjata yksin. Varsinkaan jos toisen mielestä on ihan ok avioliitto, eikä haluja parantaa tai tehdä töitä sen eteen. Mä en vaan jaksanut. Haaveilin erosta ja omasta elämästä lasten kanssa. Vaikeaa oli se, että mies tosi hyvä isä enkä olisi halunnut rikkoa ydinperhettä. Mutta kahden vuoden aikana (jonka ajan tätä eroa suunnittelin ja vatvoin) niin tajusin pikkuhijaa että ellen mä tee elämästä onnellista niin ei sitä kukaan muukaan tee.

Vein avioerohakemuksen ja muutin pois lasten kanssa 8 kuukautta sitten. Tapaamissopimukset tehty ja lasten asiat toimii, lapsilla edelleen hyvä isä. Se on meidän yhteinen prioroteetti. Mies ei olisi eroa halunnut, mutta Suomessa onneksi riittää että toinen sen haluaa.

Mä olen tosi onnellinen nyt. Pärjään, se on hieno tunne.

Sen vaan tietää, kun on eron aika. Se päivä tulee jos tulee. Siinä vaiheessa kun mulla oli rasteja 5-6 viikossa, tajusin etten voi elää näin epätyydyttävää elämää. Olisin menettänyt itsekunnioituksenikin. Ja väitän että lapsilla onnellisempi elämä nyt. Kumpikin vanhempi on enemmän läsnä ja rento, kun ei tarvitse "hoitaa" sitä epätyydyttävää, olematonta parisuhdetta lasten kustannuksella.

Käytiin myös pariterapiassa, koska olisin halunnut liiton toimivan. Siellä huomasin, että meillä täydellisen erilainen käsitys toisistamme ja suhteesta. Siellä terapiassa vahvistui olo, että ero on paras ratkaisu. Kaikki tuttu ja turvallinen meni, meni ydinperhe ja vaimous. Tuli vuokrakämppä ja "yksinhuoltajuus" (ainakin Kelan määrittelemänä). Mutta tuli myös suunnaton helpotus ja omanarvontunne. Mä pärjään ja osaan. Enkä todellakaan mitään miestä enää ota:) Toivottavasti se ajatus joskus muuttuu. Mutta siihen en ole valmis vielä pitkään aikaan.

Ei sellaista ole oikeasti olemassakaan kuin oikea ja väärä. Ne on ihmeisen luomia käsitteitä. Tarpeellisia, hyvinkin tarpeellisia, mutta silti keinotekoisia. Elämä jatkuu, erositte tai pysyitte yhdessä. Siitä tulee vain erilaista. Tuossa tilanteessa ei voi kuin kuulostella itseään ja ehkä kokeilla?

Yhteistyössä