T
Turkilmas
Vieras
Siis ei edes hyvä. Vaan riittävä. Niin ettei pilaa lapsensa elämää. Kuinka hyvä täytyy olla? Ja milloin on niin huono äiti että lapsen olisi parempi elää toisaalla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:Etköhän sä sen sydämessäsi tunne, kun sä katsot lapsiasi. Kun näät et ne voi hyvin, hymyilee, sanoo sulle äiti mä rakastan sua (tai jotai sitä tarkottavaa) suukottaa, halii sua jne..
Alkuperäinen kirjoittaja pinsku:Onko sulla Turkilmas kaikki ok?? Olet pidemmän aikaa laitellut tällaisia outoja aloituksia..
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Ja tänään ollaan keskusteltu kovalla vimmalla tuosta missi-Elinan ratkaisusta
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:Tekee parhaansa. Siis niillä keinoilla mitkä kulloinkin on käytettävissä. Minä itse olin marraskuun lopussa vaikean paikan edessä. Olen mielestäni ollut lapsilleni riittävän hyvä äiti ja kolme tytärtä jo saanut täysi-ikäiseksi tai nuorin melkein mutta jo omien opiskelujensa pariin ja opiskelee toisella paikkakunnalla kokeillen siipiään. Tyttöjen kanssa on kaikki mennyt ok. Mutta tämä juniori, 13½, onkin toista maata. Syksyllä yläkouluun siirtymisen myötä alkoi monenlainen outo käyttäytyminen uusien ja isompien 9-luokkalaisten tultua kuviohin mukaan. Alakoulussa kun tunsit kaverit ja perheet, joiden kanssa poika pyöri.
Vaikeuksia kasautui. Kerrottakoon, että olen ollut lasteni yh 10 v. ja isä ei juurikaan ole lasten elämässä mukana muuta kuin joskus jotain kivaa järjestämässä mutta ei ole miloinkaan ottanut kasvatusvastuuta puhumattakaan, että hänen kanssaan olisi voinut keskustella ongelmista. Eli haluaa olla vain se kiva isä... Pojalta on puuttunut isän malli (sitä ei homoisä ulkomäkö- vaate- meikkiym. intresseineen todellakaan ole!), Niinpä tulin vaikean ratkaisun eteen. Joulukuun alussa poika lähti perhekotiin naapuripaikkakunnalle. Minä tunnen olevani niin epäonnistunut äitinä ja kasvattajana vaikka aina olen parhaani lasteni eteen tehnyt. Toivon, että poika siellä perhekodissa tulisi"järkiinsä" eikä lähtisi mukaan kavereiden töllön töihin.
Mutta siis, me emme oikeasti tiedä kasvatusasioita miettiessämme, teemmekö oikein vai väärin. Vasta aika näyttää. Minäkin mietin kaiken aikaa, mikä meni vikaan, missä olisi pitänyt toimia toisin jne. Kuitenkin yritän nyt vain ajatella pojan parasta ja sitä, että onneksi asioihin puututtiin nopeasti ennen kuin mitään todella vakavaa pääsi tapahtumaan. Toivon hartaasti, että saan pojan kotiin aikanaan. Ja ainakin poika on oikeasti alkanut miettiä asioita. Selvisi kun joululomalla oli kotona juteltiin asioista.
Alkuperäinen kirjoittaja sss:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Ja tänään ollaan keskusteltu kovalla vimmalla tuosta missi-Elinan ratkaisusta
Mikä tää on? Linkki?
Alkuperäinen kirjoittaja lukutoukka:Mitä kirjaa luet sijaisperheistä?
Voi hyvän tähden tuota taivastelua noissa kommenteissa. Jos isä sanoo lapsen jäävän äidilleen, kukaan ei ihmettele.Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja sss:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Ja tänään ollaan keskusteltu kovalla vimmalla tuosta missi-Elinan ratkaisusta
Mikä tää on? Linkki?
Ainakin tässä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1284547,150#m14119961
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja pinsku:Onko sulla Turkilmas kaikki ok?? Olet pidemmän aikaa laitellut tällaisia outoja aloituksia..
Mitä outoja aloituksia? Pidemmän aikaa, what?
No mutta. Mä luen kirjaa sijaisperheistä. Ja tänään ollaan keskusteltu kovalla vimmalla tuosta missi-Elinan ratkaisusta. Ne nyt päälimmäisenä sai tämmöisiä ajatuksia pintaan.
Mutta tuohon onko mulla kaikki ok. No ei ehkä ihan. Mullahan on ollut paljon ongelmia nyt esikoisen kanssa. Ja syytän niistä vain ja ainoastaan itseäni. Enkä voi olla miettimättä paljonko hänen käytöksestään kumpuaa mahdollisesti lapsuuden traumoista. Kun en ollut masentuneena aidosti läsnä.
Ja nyt taas Peikkiksen kanssa ihmettelen edelleen valtavaa rakkauttani. Ja vaikka olen toki onnellinen että saan kokea vauva-ajan ilman masennusta, niin silti tunteeni on ristiriitaisia. Kun jotenkin ajattelen että on epäreilua esikoista kohtaan että kuopus saa terveen äidin heti alusta asti.
Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja pinsku:Onko sulla Turkilmas kaikki ok?? Olet pidemmän aikaa laitellut tällaisia outoja aloituksia..
Mitä outoja aloituksia? Pidemmän aikaa, what?
No mutta. Mä luen kirjaa sijaisperheistä. Ja tänään ollaan keskusteltu kovalla vimmalla tuosta missi-Elinan ratkaisusta. Ne nyt päälimmäisenä sai tämmöisiä ajatuksia pintaan.
Mutta tuohon onko mulla kaikki ok. No ei ehkä ihan. Mullahan on ollut paljon ongelmia nyt esikoisen kanssa. Ja syytän niistä vain ja ainoastaan itseäni. Enkä voi olla miettimättä paljonko hänen käytöksestään kumpuaa mahdollisesti lapsuuden traumoista. Kun en ollut masentuneena aidosti läsnä.
Ja nyt taas Peikkiksen kanssa ihmettelen edelleen valtavaa rakkauttani. Ja vaikka olen toki onnellinen että saan kokea vauva-ajan ilman masennusta, niin silti tunteeni on ristiriitaisia. Kun jotenkin ajattelen että on epäreilua esikoista kohtaan että kuopus saa terveen äidin heti alusta asti.
ehkä se esikoinen huomaa tuon vauvan saaman "täydellisen rakkauden" tuskin vauvaa tarvii puhutella tai käskeä? mutta sitä ekaluokkalista -joo?
katsoitko sen iso poika "dokkarin" ykköseltä?
se ei oikein toisaalta auttanut mua, mutta toisaalta kun näki toisen lapsen käyttäytyvän samaan tapaan kuin oma. huomasi ettei se ole niin pahaa miltä itsestä tuntuu, kun sen oma lapsi tekee äidille. pitäisi osata hypätä kai pois äidin saappaista ja katsoa toisin silmin? ehkä silloin ei ne teot oliskaan niin suuren porun aihe.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja lukutoukka:Mitä kirjaa luet sijaisperheistä?
Kirsikka Arkimies: Terveisiä sijaisperheestä!
Yhdessä lapsen parhaaksi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Musta tuollainen turkilmas syyllistäminen on aika hassua. jostain läsnäolosta. Toisilla on 10 lasta ja ei todellakaan mmitään keskustelua kun työtä vaan 5-vuotiaasta.
Sun pitää vaan pitä kuria pojalle. Hemmottelet pilalle. Jos on saanut olla 6-7 vuotta ainao lapsi, on varmasti saanut läsnäoloa ja huomiota tarpekesi.