mistä tiedän puhuuko lapseni totta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
4- vuotias lapseni sanoi tänään että isänsä pussailee häntä tisseihin. Siis hän käy toisen siskonsa kanssa (5v) sielä 2vkon välein. molemmat ovat tässä lähi aikoina tulleet minun tissejäni pussaileen ja nuolemaan ja tänään 4veeltä kysyin etttä mitä sää teet? vastasi että isä pussaa häntä tisseihin... ehkä vähän huolettaa jos puhuukin totta, mutta en tiiä viittiikö heti syyttää isää jos vaik höpöttää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4- vuotias lapseni sanoi tänään että isänsä pussailee häntä tisseihin. Siis hän käy toisen siskonsa kanssa (5v) sielä 2vkon välein. molemmat ovat tässä lähi aikoina tulleet minun tissejäni pussaileen ja nuolemaan ja tänään 4veeltä kysyin etttä mitä sää teet? vastasi että isä pussaa häntä tisseihin... ehkä vähän huolettaa jos puhuukin totta, mutta en tiiä viittiikö heti syyttää isää jos vaik höpöttää?

se voi olla oihan viatonta puhaltelua esim ja lapsi ymmärtää sen väärin, mutta kananattaa otaa kuitenkin asia puheeksi

Mut mulle tulee ensimmäisenä mieleen et josko ois nähny kun isänsä pussailee uutta vaimoaan /tyttöystäväänsä tisseihin tms...
Lapsi sitten mielikuvituksessaan kääntää sen paremmin ymmärtämäänsa muotoon

no minä nyt varmaan kuuntelisin lasta.. lapsi voi kummiskin vaikka arkoittaa ihan muuta kun mitään seksuaalisuusjuttuihin liittyvää..( voisin verrata esim siihen kun meidän lapset aina haluu että isi "pörisyttää" ylä ja ala mahaan silleen suulla....
kysy lapselta asiasta... kysy niin että onko heillä jokin leikki missä silleen pussaillaan vai mistä on kyse. kysy myös mieheltä silleen varovasti tyyliin - lapset ne tuosa pussailee rintoihin, ootkohan opettanut heille uuden leikin....
mie en lähtis syyttää KETÄÄN mistää enne kun tietää asiasta enenpi...
MUTTA TÄMÄ VAAN MUN MIETELMÄ!!!

ottaisin puheeksi,voihan olla viatonta juuri kuten joku sanoi 'puhaltelua',mutta parempi ottaa selvää kuin odottaa.erään tutun ex käytti hyväksi lapsia ja tuli juuri n.4 vuotiaan tytön puheista ilmi.

Jos olet huolissasi asiasta, kannattaa varoen kysellä lisää, mm. miltä tytöstä itsestään se tuntuu? Jos tyttö pelkää isäänsä ja tätä tapaa, kannattaa ottaa yhteyttä ulkopuoliseen -mieluiten esim. perheneuvolan työntekijään. Minulle on omassa ammatissani iskeytynyt tajuntaan se, ettei lapsi valehtele näistä asioista. Ja se, että lapsessa tapahtuu muutenkin muutos -jonka kyllä huomaa. Esim. leikeissä tämä käy ilmi. Jos tyttäresi uskoutuu sinulle, pyydä näyttämään nukella miten isi leikkii. Sillä se voi myös olla leikkimielistä "pyrryytystä" vasten lapsen ihoa -eikä imemistä, nuolemista, suutelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Jos tyttö pelkää isäänsä ja tätä tapaa, kannattaa ottaa yhteyttä ulkopuoliseen -mieluiten esim. perheneuvolan työntekijään. .

Eihän se välttis tartte lapsesta tuntua inhottavalle, eikä tartte isäänsä pelätä, että jotain kiellettyä tapahtuu

:/ ymmärsittekö?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä minäkin ehdottomasti esittäisin lisäkysymyksiä ja myös toiselta lapselta niin että ovat yksin. Aika hassulta tuntuis että ihan tyhjästä tuommoista keksisi. Kun vielä kirjoitit että lasten käytös on lähiaikoina muuttunut, niin kyllä itse ainakin huolestuisin. Kannattaa kuitenkin olla todella hienotunteinen lapsia tentatessa, muuten varmasti sulkeutuvat asiasta.

Meillä 3v 9kk on sanonut näin: "isillä oli pikkuvauvana valjaat jaloissa ja se huus paljaalla lattialla". Suunnilleen 4-vuotiaana lapsi näkee tosi paljon unia, eli vois olla sitäkin, että lapsi nähny unta. Tai nähnyt telkkarissa jotain. Tai että jossain vaippamainoksessa joku hellii vauvaa. Tuossa iässä on vilkas mielikuvitus. Pojan mukaan mun mahasta on tullu vauvojen lisäksi sitteri ja muuta höpötystä kuulleena en tiiä miten ite reagoisin. Varmaan kysyisin lisää asiasta. Toivotaan että väärinkäsitys...

Yhteistyössä