Mistä te, joiden lapsilla ei ole mummeja, kummeja tai muita aikuissuhteita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
.. olette järjestäneet lapsillenne sellaisia? Miten saatte omaa aikaa, jos ei ole lapsille läheisiä hoitajia? Mä olen vähän omituisessa tilanteessa juuri nyt, ja mietin että pitääkö tähän yksin jäämiseen todella tyytyä vaan ja niellä oma katkeruutensa, vai tehdä asialle jotain.... Tai voiko sille ylipäätään tehdä mitään.

Meillä on mummeja ja kummeja, mutta ei ne toimi lasten hoitajina kovinkaan usein. Omat perheensä ja kiireensä tai vanhoja ihmisiä.

Mutta koska en ole yh, ei tilanne ole ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
minkä ikäisiä lapsia. Käy siellä missä muutkin äidit lastensa kanssa, ystävysty :)

Kyllä mulla on ystäviä polvin pimein, mutta heillä on omat lapsensa, joten ei niistä mun lasteni läheisiksi ole sillä tavalla, minkä ymmärrän hyvin. Lapsettomat taas ovat vapaaehtoisesti lapsettomia, eivätkä halua hoiviinsa myöskään muiden lapsia. Käytännössä siis ongelma taitaa olla se, että meillä ei ole mahdollisuutta olla yhdessä miehen kanssa. Ja oikeastaan tämä ei ole uusi ongelma, mutta en ole suosutunut uskomaan moista ennenkuin nyt. Tai on meillä mahdollisuus, jos otetaan vastaan sen jälkeen kaikki, mitä tulee, siis suoranaista veetuilua.
Ja mä nimenomaan haluaisin, että lasten hoitaja olisi joku myös lapsille tuttu ja läheinen, en ketään vieraita.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä on mummeja ja kummeja, mutta ei ne toimi lasten hoitajina kovinkaan usein. Omat perheensä ja kiireensä tai vanhoja ihmisiä.

Sama juttu. Eikös tää ole suht yleistä. Eikös sitä voi hankkia luotettavaa maksullista lastenkaitsijaa..

Mä olen MLL:n kautta löytänyt mieleiseni hoitajan, joka on käyny poikasia hoitamassa tarvittaessa. Ja en ole yh, mut mies tekee pitkään päivää, joten mulla ei muuten olis yhtään vapaa-aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Sama juttu. Eikös tää ole suht yleistä. Eikös sitä voi hankkia luotettavaa maksullista lastenkaitsijaa..

Joo, kyllä vois. Ja hankkisinkin heti, jos löytäisin samanlaisen ihanan tädin, joka meitä hoisi kun oltiin pieniä. Mutta ei niitä joka puulla kasva...

Alkuperäinen kirjoittaja tuija:
Mä olen MLL:n kautta löytänyt mieleiseni hoitajan, joka on käyny poikasia hoitamassa tarvittaessa. Ja en ole yh, mut mies tekee pitkään päivää, joten mulla ei muuten olis yhtään vapaa-aikaa.

Mulle sanottiin MLL:ssä, että samaa hoitajaa ei voi toivoa. Ett MLL:n hoitajat ovat vain satunnaisesti tarpeeseen tilattavissa, ja hoitaja päätetään aina siellä toimistolla tai jossain, joku henkilö kuka niistä nyt päättää.

Meillä on käynyt kunnalta hoitaja, mutta periaatteessa en kehtaisi käyttää sitä palvelua koska oikeasti on kipeämminkin hoitajan tarpeessa olevia.. Mutta muuta kanavaa ei taida olla. :/

Mulla kävi MLL:n hoitaja kolmena iltana viikossa että pääsin harrastukseeni :)
Oli ihan loistavaa, sama tyttö kävi lähes joka kerta ja mä sain henkireikäni (avioero ja uusi paikkakunta).

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mulle sanottiin MLL:ssä, että samaa hoitajaa ei voi toivoa. Ett MLL:n hoitajat ovat vain satunnaisesti tarpeeseen tilattavissa, ja hoitaja päätetään aina siellä toimistolla tai jossain, joku henkilö kuka niistä nyt päättää.

Meillä on käynyt kunnalta hoitaja, mutta periaatteessa en kehtaisi käyttää sitä palvelua koska oikeasti on kipeämminkin hoitajan tarpeessa olevia.. Mutta muuta kanavaa ei taida olla. :/

No sä voit ottaa hoitajan yhteystiedot ja soittaa hälle suoraan. :) Niin mä tein ja oli ok hoitajallekin. Luulis et hoitajatkin mieluimmin kävisi tutuissa perheissä (siis jos on sellainen perhe jonne hän haluaa uudestaan mennä...).

No sä voit ottaa hoitajan yhteystiedot ja soittaa hälle suoraan. :) Niin mä tein ja oli ok hoitajallekin. Luulis et hoitajatkin mieluimmin kävisi tutuissa perheissä (siis jos on sellainen perhe jonne hän haluaa uudestaan mennä...).

Ai.. mä oon jotenkin ajatellut, että ne on jotenkin sidoksissa siihen työhön siell MLL:ssä. Ett tekee vaan sitä kautta. :ashamed: Mutt joo, tätä vois kyllä sitt miettiäkin.

Ai.. mä oon jotenkin ajatellut, että ne on jotenkin sidoksissa siihen työhön siell MLL:ssä. Ett tekee vaan sitä kautta. :ashamed: Mutt joo, tätä vois kyllä sitt miettiäkin.

Kaipa ne meiluimmin haluis virallista reittiä, vaan enpä tiedä mitä tuosta on kellekään haittaa. Palkka kuiteski maksetaan suoraan hoitajalle. En tiedä miksi siinä pitäis olla turhaan välikäsiä.

Yhteistyössä