Mistä tämä tunne johtuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja realmerkku78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

realmerkku78

Jäsen
05.10.2008
548
0
16
Sain kolmannen -ja viimeisen lapseni syksyllä. Perheenlisäys on siis ehdoton EI, monestakin syystä. Olen antanut kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet pois, siis ihan kaiken (lukuunottamatta muutamia juttuja, jota haluan antaa lapsilleni sitten, kun saavat itse lapsia)

Minulla ei ole vauvakuumetta ja oikeastaan tunnen helpotusta, ettei tarvitse miettiä ja pelätä raskauksia (paljon keskenmenoja), synnytyksiä, yöheräilyjä (tämä puolivuotiaamme nukkuu 12h/yö, on tehnyt sitä 2 kk asti) ja odotan kovasti sitä, että tämä viimeinenkin pääsee vaipoista, oppii puhumaan (helpottaa niin montaa asiaa), voin lopettaa noiden hoitokamojen/kantakopan rahtaamisen...

Miksi siis minusta tuntuu silti jotenkin haikealta, kun katselen vauvaani ja mietin, että tässä nyt mennään viimeistä kertaa. Katsoin jotain ohjelmaa, jossa äiti imetti vastasyntynyttään ja ajattelin heti, että "mä en enää koskaan.."jne.

Ja siis ei, en tosiaan haluaisi vauvaa..Taidan olla hiukan sekaisin..?? :headwall: :saint:

Meillä kolme lasta ja ehdottomasti lapsiluku täynnä. Mut kas kummaa...olen kovin usein yllättänyt itseni ajattelemasta että "mitäs jos vielä yksi..." Mies ei halua, sen tiedän. Mut kuitenki, jollain tasolla haluaisin vielä kerran kokea sen kaiken, toisaalta nyt menee kivasti, saa nukkua riittävästi yms...

Juu sama homma täällä. Viides ja viimeinen lapsemme on nyt 9kk ja emme kumikaan miehen kanssa haluta enempää lapsia. Lapsiluku on todellakin nyt täysi, mutta siltikin haikailen usein sitä etten koskaan ole enää raskaana, en synnytä enkä saa pitää omaa vastasyntynyttä sylissä... Ja jos kavereista joku ilmottaa olevansa raskaana iskee jonkinlainen kateus... Kai se on jotain luopumisen tuskaa joka vaan pitää läpikäydä.

Yhteistyössä