Mistä tälläiset viat voivat johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Minulla on aina ollut vaikeaa muistaa kumpi on helmikuu ja kumpi on huhtikuu, koska ne ovat jotenkin niin samankaltaiset sanat keskenään. Tässäkin kuussa on olen lähes joka päivä sekoittanut nämä kuukaudet keskenään, kun olen ajatellut, että on helmikuu ja vasta sen jälkeen olen muistanut, että ai niin, huhtikuuhan nyt on. En siis millään meinaa oppia, että tammikuun jälkeen tulee helmikuu ja huhtikuu on ennen toukokuuta. Myös oikea ja vasen sekoittuvat minulla helposti, vaikka opin jo lapsena, kumpi on oikea ja kumpi vasen. Silti saatan joskus sekoittaa oikean ja vasemman keskenään ja täytyy muistuttaa itseäni, että oikea on sillä puolella, jolla on käsi jolla kirjoitan, koska olen oikeakätinen. Muitakin tuollaisia pikku "vikoja" löytyy, joskus saatan sekoittaa tiistain ja torstain ja kun kuukausi vaihtuu, niin yleensä meneee aina muutama päivä oppia muistamaan, että "Ai niin, nyt ei ole enää maaliskuu, vaan huhtikuu" jne.

Mulla kans sama! Vasen ja oikea menee välillä ihan sekaisin... Mulla menee nuo kuukaudet syksyisin sekaisin, ja jos kysytään mikä kuukausi on yhdeksäs, niin täytyy kauan miettiä...Alkuvuosi on suht helppo muistaa mutta syksyn kuukaudet on jotenkin vaikeita...Ja on myös noita viikonpäivän muistamisjuttuja, että saattaa mennä sekasin...

Minä en ole oppinut kunnolla vieläkään että heinäkuun jälkeen ei tule august, vaan elokuu. :whistle:

Mitäs vaihtavat päiviä joka päivä ja kuukausiakin alvariinsa! :saint:

Onks sut väkisin opetettu oikeakätiseksi?
Mun yks tuttu on ja se on aivan toivoton suuntien kanssa. Ei vain oikean ja vasemman vaan ihan vaikka keskellä City-käytävää seisoessaan ei tiedä kummalla puolella Stocka on vaikka kulkee siitä lähes päivittäin läpi. Ei pidä poiketa mihinkään kauppaan :D
Mulla menee Sipoo ja Siuntio aina sekasin. Ei muuta vikaa :)

Yhteistyössä