Mistä syystä voi epäillä pesuhuoneessa kosteusvauriota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko siis jotain merkkejä, joita kannattaa katsella tai jotka antaa aihetta epäillä että saattaisi olla jotai pientä kosteusvauriota tms?

Me olemme siis myymässä asuntoa ja pelkään vain hulluna, että meiltä löytyy joku kosteusvaurio pesuhuoneesta ja koko unelmatalon osto estyy sen vuoksi jne jne. Kauhukuvat vaan vilisee päässä.

Ja siis kuntotarkastusta ei ole toki tehty, koska asunto on vasta menossa myyntiin mutta minä mietin kauhukuvia päässäni.

tehkää niin että myytte välitysfirman kautta. Kun sopiva ostaja löytyy voitte tehdä ja kannatta tehdä siis teettää kosteusmittaus. Käyttäkää luotettavaa firmaa joka on mitannut kosteuksia. Jos jotakin löytyy sovitte sitten jatkosta. Kun myytte asunnon välitysfirman kautta sieltä saa neuvoa ja paperit tehdään oikein. Ein tule sitten itkuja takana päin. Jos edellisestä kylppäriremontista on aikaa tai on epäammattimaisesti tehty voi kosteutta olla. Mutta tuskin kaupat siihen kaatuvat. Tärkeintä on että kaikki kirjataan ylös niin ei sitten tule epäselvyyksiä.

Koputtele laattoja, jos tuntuu, että kuulostaa "ontolta" tai vähänkin liikkuu, voi olla aihetta epäillä kosteutta.
Onko asunto tai kylppäriremppa tehty kuinka kauan aikaa sitten? Eli onko mahdollista, ettei siellä olisi asianmukaisia vedeneristyksiä?

maakellarin hajusta tai hajusta yleensäkin voi epäillä. Mut se ei välttämättä tarkoita kosteusvauriota tai hometta. Jos on tullut havaittavia muutoksia esim.pullottaako latat,irtoilevatko laatat? Muutokset yleensäkin. Mut toi mittaus on hyvä ;)

laatat voi kuulostaa ontolta muutenkin, ne on voitu kiinnittää liian märkään betoniin tms, joten saattavat kuivuuttaankin kumista/olla irti.

Kosteusmittaus on paras tiedontuoja.

Jos on vanha kylppäri niin voin taata,että on kosteutta. Niihin on hyvä puuttua ajoissa ne eivät yleensä parane itsestään. Tai siis ne eivät koskaan parane itsestään. Mutta ostaja kyllä aina löytyy. Kaikki pitää vaan kirjata tarkoin ylös ja ottaa hinnassa huomioon. Vakuutusyhtiöt eivät yleensä korvaa kun vaan vesivahingot. Ainakaan meiltä ei korvannu kun oli vanha kylppäri ja tehty päin honkia. Taloyhtiö korvas osan ja myyjän vastuuta ei perätty,un tapauksesta aikaa. Ostohetkellä mitattiin ja myyjä korjas ja taloyhtiö seuras.mut tiedä näitä mistä vesi menny laattojen väliin vanhassa paskassa. Nyt on korjattu ja laitettu suihkukaappi.

Kylppäriremppa on tehty 7vuotta sitten, kun ostimme tämän. Ostimme siis rempan jälkeen eli emme ole itse tehneet sitä. Silloin on tehty myös kuntotarkastus sekä kosteusmittaukset ja kaikki on siis silloin ollut kunnossa.

Laattoja olen koputellut ja kyllä ne kuulostaa joka puolelta ihan samanlaisilta, ei mielestäni siis mitenkään ontoilta ja tosiaan ei ole äänissä eroja missään kohtaa. Laatat ei pullottele tai irtoile eikä mikään haise.

Turvallisinta olisi avata rakenteita, mutta siihen nyt ei lähde kukaan. Kosteusmittarit eivät välttämättä ole kovinkaan luotettavia. Ne mittaavat kosteutta pinnasta, itse rakenne voi olla märempi/kuivempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turvallisinta olisi avata rakenteita, mutta siihen nyt ei lähde kukaan. Kosteusmittarit eivät välttämättä ole kovinkaan luotettavia. Ne mittaavat kosteutta pinnasta, itse rakenne voi olla märempi/kuivempi.

Tämä on totta, mutta ilman vahvaa epäilystä kosteusvauriosta ei rakenteita todellakaan kannata mennä rikkomaan, koska silloin rikkoo myös kosteuseristyksen. Ap taitaa olla vain vainoharhainen asian suhteen, kun kerran mitään todellista syytä pelkoon ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja dffd:
Viliseekö sokeritoukkia paljonkin? Jos määrä on lisääntynyt yhtäkkiä, niin silloin voi epäillä kosteusvauriota.

Ei. Satunnaisesti yksittäisiä ja niin on ollut tämän seitsemän vuotta aina. Ei siis edes näy kahta yhtä aikaa ikinä.

Yhteistyössä