Mistä saisin voimia antaa anteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punkero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

punkero

Vieras
Olen lapsen saannin aikana ja jälkeen lihonut 30kg joita en ole kyllä yrittänytkään saada pois. Pari viikkoa sitten meillä oli suvun pikkujoulut eräällä mökillä. Minä menin jo aiemmin nukkumaan kunnes minut väkivalloin revittiin ylös sängystä haukuttavaksi. Repijä oli oma erittäin humalainen siskoni. Hän haukkui minut tosi pahasti ja kävi kimppuun uudelleen, kun sanoin, ettei minun tarvitse kuunnella tämmöistä ja lähden takaisin nukkumaan. Siinä vaiheessa annoin kyllä tulla takaisin, lähes nakkasi minut ikkunasta läpi. Tuntuu niin kauhean pahalta. Siskoni on ITSE ollut koko ikänsä ylipainoinen, mutta katsoi nyt painonvartijoiden avulla laihtuneena (-10kg) oikeudekseen haukkua minut maanrakoon. Itse en ole ikikuunpäivänä haukkunut siskoa kiloistaan. Pyysi kyllä myöhemmin sitten anteeksi ja annoinkin, mutta en voi unohtaa. Tunnen vihaa.

Onko hyvä ihminen, jos aina antaa anteeksi ja sulattaa kaiken paskan mitä naamalle heitetään? Epäilen. Asioiden yli kyllä pääsee, mutta on jotain mitä ei voi koskaan unohtaa

Väärin ja ilkeästi siskosi teki, kun haukkui sinua, mutta hän myös jälkeenpäin pyysi anteeksi, jolloin minusta on anteeksiannon paikka.Jos annat vihan hallita mielessäsi, niin se kalvaa ja jäytää sinua ties miten kauan ja aiheuttaa sinulle lisää pahaa oloa.

Ajattele se sillaipäin, että jos et anna anteeksi, pidät vihaa jemmassa itselläsi. Siskoasi se ei haittaa ollenkaan, vaan hän voi kusipäänä edelleen porskuttaa eteenpäin, mutta sinä jäät vellomaan vihaasi. Sinulla on vain itselläsi paha mieli.

Mieluummin sano suorat sanat siskollesi, keskustele ja kerro, että sinun on vaikea antaa anteeksi. ja sitten yrität päästää irti siitä rakkaasta vihastasi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ajattele se sillaipäin, että jos et anna anteeksi, pidät vihaa jemmassa itselläsi. Siskoasi se ei haittaa ollenkaan, vaan hän voi kusipäänä edelleen porskuttaa eteenpäin, mutta sinä jäät vellomaan vihaasi. Sinulla on vain itselläsi paha mieli.

Mieluummin sano suorat sanat siskollesi, keskustele ja kerro, että sinun on vaikea antaa anteeksi. ja sitten yrität päästää irti siitä rakkaasta vihastasi. :hug:

Joo en minä halua tuntea vihaa, mutta ne pahat sanat ja teot nousevat mieleen tämäntästä. kaippa tämä ajan kanssa menee ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja punkero:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Joo en minä halua tuntea vihaa, mutta ne pahat sanat ja teot nousevat mieleen tämäntästä. kaippa tämä ajan kanssa menee ohi.

Ajattele sillai (en tiedä uskotko jumalaan, mutta kuitenkin) että Jumala pitää sinun puoltasi silloin, kun sinua kohdellaan väärin. sinua suututtaa ja se on ihan normaalia ja oikein, mutta Jumala huolehtii siitä, että siskosi saa ilkeytensä takaisin jossain muodossa, ehkä huomaa itse, miten tyhmä on ollut ja tuntee tunnontuskia, ihan miten vaan, mutta sinä olet vapaa asiasta.

Aina välillä loukkaus nousee mieleesi ja silloin sinulla saa olla paha mieli.