MIstä sais rahaa? Apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahat on loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahat on loppu

Vieras
Nyt on oltu tosi tiukilla ja rahat on ihan finaalissa. Joulu saadaan kyllä järkättyä mutta sit en sen jälkeen tiedä. Mun on pitänyt tässä kuussa ottaa kaksi pikavippiäkin, saan ne kyllä maksettua nyt kuun vaihteessa mutta kaikkea muuta en saa :(
Kaikki on kasaantunut tähän loppuvuoteen, auto hajosi ja siitä tuli kamalat kustannukset hinauksista alkaen, eläinlääkäriin meni monta sataa euroa, omia lääkärikuluja ja siihen päälle kaikki joulutohina ja lahjat monelle lapselle.
Huutiksessa on kauppa hyytynyt kokonaan ja on turhauttavaa sinne laittaa tavaraa kun tuntuu ettei kohteilla edes ole katsojia, huutajista puhumattakaan.
Lehtitilaukset ja muun turhan olen jo karsinut pois.

Ja hei, olen menossa töihin reilun kk päästä. Meillä vaan maksetaan palkka aina tavallaan kk myöhässä niin ekan palkan saan vasta maaliskuun lopussa. Sitä ennen on jo hätä.

Voi v*ttu :(

Sossusta tuskin saa mitään. VArsinkin jos on puoliso.
Mä en saannu sieltä edes silloin apua, kun mulla ei ollu yli kuukauteen rahaa ostaa ruokaa.
Olin isossa leikkauksessa, ja rahat tuli kelasta. (kävin työssä ja köyn edelleen)
KElassa möhlittiin. Ja mulla oli mies, joka oli intissä. Meijän ois kuulemma pitänny sen päivärahoilla ostaa ruoat. ETTÄ SILLEEN!!!

Jos ymmärsin oikein, menet töihin runsaan kuukauden päästä eli helmikuussa, jolloin palkkasi tulee helmikuun lopussa? Voit myös pyytää palkkaennakkoa, vaikka olisikin eka tili, uskon että työnantaja ymmärtää, ehkä.

AINA pitäisi olla ainakin viisi tonnia perstaskussa. Silloin ei pääse käymään noin. Kun menet töihin niin vuodessa pystyt säästämään ton, kun laitat satasen viikossa säästöön. Ja ajattelen siis nyt mitä pystyisin ja pystyn tekemään omilla tuloillani ja kulutustottumuksilla, on onnistunut helposti.

[QUOTE="Anne";22733342]Kyllähän se sossu auttaa jos ei jää tarpeeksi rahaa per lärvi järkevien menojen jälkeen. Mutta pikavipit ovat lainaa ja laina lasketaan tuloiksi..[/QUOTE]

No meillä tasan auttanu. Mun piti lainata mun vanhemmilta rahat ruokaan.
Ja osaan vuokrasta. Kela maksoi siis puolet, kun mies oli intissä.

Ei me sossusta mitään saada, mies on töissä ja ihan pitäis näillä tuloilla toimeen tulla (niinkuin normaalisti tullaankin) mutta nyt vaan on useamman satasen( melkein hei useamman tonnin) yllättävät menot tullut tähän loppuvuoteen :(
Laskin että just saisin kaikki laskut maksettua mutta pakko ois saada ruokaa ja bensaakin. Kamala tilanne. Koskaan ei ole rahat ollut näin finaalissa :(
Mietin yhteydenottoa pankkiin että jos asuntolainasta maksaisi pelkät korot nyt siihen maaliskuuhun asti mutta tämän kuun lyhennys menee maanantaina niin akuutisti siitäkään keinosta ei ole nyt apua... Voi itku mihin jamaan ollaan itsemme laitettu.

Kun kerran olet töihin menossa niin järkevintä on nyt hakea luottoa muutama tonttu että pärjäätte siihen saakka ja maksat sitten palkasta vaikka suoravelotuksella pois pikkuhiljaa. Ei noihin pikavippeihin kannata sekaantua.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22733344:
Jos ymmärsin oikein, menet töihin runsaan kuukauden päästä eli helmikuussa, jolloin palkkasi tulee helmikuun lopussa? Voit myös pyytää palkkaennakkoa, vaikka olisikin eka tili, uskon että työnantaja ymmärtää, ehkä.

AINA pitäisi olla ainakin viisi tonnia perstaskussa. Silloin ei pääse käymään noin. Kun menet töihin niin vuodessa pystyt säästämään ton, kun laitat satasen viikossa säästöön. Ja ajattelen siis nyt mitä pystyisin ja pystyn tekemään omilla tuloillani ja kulutustottumuksilla, on onnistunut helposti.

Menen töihin helmikuun alussa mutta helmikuun palkka maksetaan vasta maaliskuun loppupuolella, maaliskuun palkka huhtikuun loppupuolella yms... Aika paska systeemi, mutta kiva työpaikka muuten. Palkkaennakkoa tuskin saan, iso firma ja sitä ei niin vaan maksella, ja nolottaisi kyllä pyytääkin :(

[QUOTE="ert";22733351]No meillä tasan auttanu. Mun piti lainata mun vanhemmilta rahat ruokaan.
Ja osaan vuokrasta. Kela maksoi siis puolet, kun mies oli intissä.[/QUOTE]

En tiedä miten tuossa tilanteessa, kun en ole itse ollut.

Kyllä niillä sossussa on kaiken maailman laskurit myös mutta jos kela möhli niin kelan olisi pitänyt sitten korjata virheensä.
Minua sossu on aina auttanut kun olen apua tarvinnut.

Mä epäilen kanssa ettei sossu auta, alkuperäinen kuitenkin töihin menossa ja jostain kuitenkin kuun lopussa rahaa saamassa, onkohan miestä perheessä sekin vaikuttaa ja sen tulot?Lapsia? Noi ylimääräiset kulut kuitenkin osittain sellaisia joita sossu ei varmana laske, kuten auton korjaus ja eläinlääkärikulut ja jos ne lasketaan "vapaaksi" rahaksi niin tuskin sieltä mitään tulee.

[QUOTE="vieras";22733370]Kun kerran olet töihin menossa niin järkevintä on nyt hakea luottoa muutama tonttu että pärjäätte siihen saakka ja maksat sitten palkasta vaikka suoravelotuksella pois pikkuhiljaa. Ei noihin pikavippeihin kannata sekaantua.[/QUOTE]

Meillä on niin paljon lainaa muutenkin (asuntolaina, autolaina, visat tapissa) ettei pysty. Mun palkka on lisäksi niin pieni ettei siitä enää ylimääräisiä lainoja maksella. Pikavippien otto loppui nyt (eikä ole aiemmin ollut tapana ottaa) ja ne saan sentään maksettua.

[QUOTE="alkup.";22733359]Ei me sossusta mitään saada, mies on töissä ja ihan pitäis näillä tuloilla toimeen tulla (niinkuin normaalisti tullaankin) mutta nyt vaan on useamman satasen( melkein hei useamman tonnin) yllättävät menot tullut tähän loppuvuoteen :(
Laskin että just saisin kaikki laskut maksettua mutta pakko ois saada ruokaa ja bensaakin. Kamala tilanne. Koskaan ei ole rahat ollut näin finaalissa :(
Mietin yhteydenottoa pankkiin että jos asuntolainasta maksaisi pelkät korot nyt siihen maaliskuuhun asti mutta tämän kuun lyhennys menee maanantaina niin akuutisti siitäkään keinosta ei ole nyt apua... Voi itku mihin jamaan ollaan itsemme laitettu.[/QUOTE]

Auton korjailuahan sossu ei maksa, eikä sen ylläpitoakaan. Harmi ettei teillä ollut säästössä rahaa, mutta täytyy sanoa, ettei ole minullakaan, ei tasan tarkkaan ole ollut mistä säästäisi. Luottokortti on mutta ei silläkään ihan mahdottomia maksella.
Älkää ottako enää pikavippejä, ne on todella kallista rahaa, hakekaa mielummin vähän lainaa pankista ja maksatte sitten kun olet töissä. Koittakaa jaksaa ja pärjätä :) Ja kaikesta huolimatta rauhaisaa ja hyvää joulua :)

[QUOTE="Jaska Jokunen";22733386]Mä epäilen kanssa ettei sossu auta, alkuperäinen kuitenkin töihin menossa ja jostain kuitenkin kuun lopussa rahaa saamassa, onkohan miestä perheessä sekin vaikuttaa ja sen tulot?Lapsia? Noi ylimääräiset kulut kuitenkin osittain sellaisia joita sossu ei varmana laske, kuten auton korjaus ja eläinlääkärikulut ja jos ne lasketaan "vapaaksi" rahaksi niin tuskin sieltä mitään tulee.[/QUOTE]

Joo, ei me sossusta mitään saataisi, ihan hyvin toimeentulevia normaalisti ollaan. Työssäkäyvä mies on ja lapsia useampi.
Ja tosiaan autonkorjaukseen reippaasti yli 1000e, eläinlääkäriin 300e yms yms niin tuskinpa huomioisivat...

[QUOTE="Jaska Jokunen";22733386]Mä epäilen kanssa ettei sossu auta, alkuperäinen kuitenkin töihin menossa ja jostain kuitenkin kuun lopussa rahaa saamassa, onkohan miestä perheessä sekin vaikuttaa ja sen tulot?Lapsia? Noi ylimääräiset kulut kuitenkin osittain sellaisia joita sossu ei varmana laske, kuten auton korjaus ja eläinlääkärikulut ja jos ne lasketaan "vapaaksi" rahaksi niin tuskin sieltä mitään tulee.[/QUOTE]

Ei ole siitä kiinni ettei sossu auttaisi jos on menossa töihin joskus parin kk:n päästä vaan siitä, mihin sitä apua tarvitsee. Auton korjaukseen sitä tuskin saa.

Ei tossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin pankkiin hattu kädessä ja asuntolaina koroille vaikka auttaakin vasta ensi kuussa ja kokeilla josko sen muutaman tonnin lainaa sattuisi saamaan jos ei onnaa niin huutiksessa vaan kamaa myyntiin ja sapuskabudjetti minimille ja leipomaan leivät sun muut ite.Kuulostaa kurjalle tilanteelle kaikin puolin.

[QUOTE="Anne";22733399]Auton korjailuahan sossu ei maksa, eikä sen ylläpitoakaan. Harmi ettei teillä ollut säästössä rahaa, mutta täytyy sanoa, ettei ole minullakaan, ei tasan tarkkaan ole ollut mistä säästäisi. Luottokortti on mutta ei silläkään ihan mahdottomia maksella.
Älkää ottako enää pikavippejä, ne on todella kallista rahaa, hakekaa mielummin vähän lainaa pankista ja maksatte sitten kun olet töissä. Koittakaa jaksaa ja pärjätä :) Ja kaikesta huolimatta rauhaisaa ja hyvää joulua :)[/QUOTE]

Kiitos ihanasta ja empaattisesta vastauksesta!
Joo, pikavippejä ei enää yhtään tähän taloteen, se on mun uudenvuodenlupaus. Koitan tosiaan jos saisi pari kk sitä lyhennysvapaata asuntolainaan.
Hyvää joulua sinullekin sinä ihana ihminen!

Kannattaahan sitä pankkiin olla yhteydessä, jos vielä tänään ehtisivät hoitaa asian ja laina voisi olla muutaman kuukauden pelkillä koroilla. Kirkon diakoniasta voi myös kysyä akuuttiin hätään apua, noin paljon ollut yllättäviä menoja, harvan talous sellaisia kestää jos ei säästöjä ole ollut. Kannattaa soittaa oman alueen diakonian työntekijälle ja vaikka jo puhelimessa kysyä kannattaako tulla käymään/olisiko mitään mahdollisuutta saada esim. ruoka-avustusta. Saattaa toki tuntua hölmöltä kun mieskin kerta käy töissä kysyä ruoka-apua, mutta jos tilanne on kehno, niin kyllähän se kannattaa enemmän kuin ottaa esim noita pikavippejä. Diakoniassa varmasti ovat kohdanneet monenmoisia tilanteita! Myös "tavallisissa" perheissä välillä talous pettää, kun yllättäviä menoja on liikaa. Toimeentulotukilaskurilla netissä kannattaa kuiten varalta laskea suuntaa-antava arvio olisiko tukeen oikeutta, löytyy ihan googlella. Onnistuisiko isompiin laskuihin neuvottelemaan maksu-suunnitelman, maksaisi vaikka parissa kolmessa erässä? Entä olisiko joltain sukulaiselta/vanhemmilta mahdollista saada korotonta lainaa, jota voisi maksaa pienissä erissä takaisin kun pääset takaisin töihin ja palkka alkaa juosta?

[QUOTE="alkup.";22733359]Ei me sossusta mitään saada, mies on töissä ja ihan pitäis näillä tuloilla toimeen tulla (niinkuin normaalisti tullaankin) mutta nyt vaan on useamman satasen( melkein hei useamman tonnin) yllättävät menot tullut tähän loppuvuoteen :(
Mietin yhteydenottoa pankkiin että jos asuntolainasta maksaisi pelkät korot nyt siihen maaliskuuhun asti mutta tämän kuun lyhennys menee maanantaina niin akuutisti siitäkään keinosta ei ole nyt apua... Voi itku mihin jamaan ollaan itsemme laitettu.[/QUOTE]

Elä hättäänny! Ootko siis maksanu kaikki nuo yllättävät laskut jo? Jos et niin soita ja sovi maksujärjestely. Tai sitten yrität sopia normilaskujen eräpäivän siirtoa tai osissa maksamista.

Kokeile olisiko srk:n diakoniatyöntekijä enää paikalla, jos saisitte sitä kautta jotain apua.

Mulle tuli ihan ekana mieleen, että vieläkö pääsisi rakettimyyjäksi johonkin, kausityö, josta maksettaisiin varmaan nopeasti se pieni palkka mitä tienaa. Uutena vuotena nuoret juhlivat jossain ja pulloja voisi löytyä, ikävä kyllä koulun päättyvistä juhlivia nuoria näkyi eilen illalla yhdeksän maissa kaupallakin. Olivat about samanikäisiä kuin oma poikani, ja olin niin onnellinen, että tämä oli turvassa kotona.

Onko teillä päin jotain ruokajonoja? Kauppaan voit myös laittaa lapun, että hoidat esim. lapsia, siitäkin voi pientä rahasummaa saada kasaan.

Tiedän tuon tilanteen itsekin, meillä hajosi pesukone, tuli sähköntasauslasku, auton vuosihuolto, lasten harrastusmaksut, ja joukkueen vaatteetkin tulivat tähän samaan syssyyn, kun pitäisi joululahjat ostaa. Me selvittiin laskuista kyllä. Mutta kaupassa mietin koko ajan, mihin on varaa. Täytyy sanoa että kotona on paljon vähemmän kukkia esim. kuin normaalijouluna ja halpis kuusi. Silti on onnellinen ja tyytyväinen olo. Jolu tuli kuitenkin, vaikka väliin pelotti isostikin.

soita ihmeessä sinne pankkiin! miksei voisi onnistua pelkkien korkojen maksaminen parina kuukautena? sitä varten ne on keksinyt ne lyhennysvapaat pätkät. tiedän perheen, jossa pelkkiä korkoja maksettu vuosi! soita-soita-soita!

Ei onnistu enää täksi kuuksi se lyhennysvapaa. Ja nyt ois se akuutein tilanne niin en sit sopinut ollenkaan niistä lyhennysvapaista kun tuntui olevan kovin vaikeaa, oli kyllä niin nihkeän kuuloinen pankkitoimihenkilö luurin toisessa päässä :(
En tiä, itku tulee ihan just.

Nyt alkoi kyllä niin paljon ärsyttää tuo pankkineiti että suunnittelen täällä jo pankin vaihtoa. Lainat on AINA maksettu ajallaan ja muutenkin ollaan oikein esimerkillisiä asiakkaita niin kun kerran soittaa ja kysyy nöyränä olisiko lyhennysvapaa mahdollista niin melkein vittuillaan takaisin (Mairealla äänellä: "Jaa, tuliko sitä tehtyä varojaan isompi joulu? Eeeeeipä kuule ihan niin vaan onnistukaan tuollainen, eikä välttämättä ollenkaan. Oikein hyvää joulua vaan teille, koittakaahan saada sapuskaa pöytään")
Suututtaa että piti edes soittaa, tuli vaan pahempi mieli ja isompi vitutus.

Yhteistyössä