Mistä saan tietää tietyn henkilön (sukulainen) syntymä- ja kuolinpäivän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tiedossa on siis tietyn henkilön kokonimi sekä paikka, johon hänet on haudattu. Hautakivestähän nuo tiedot näkisi, mutta mahdollisuutta matkustaa ko. paikkaan (on kaukana) ei ainakaan toistaiseksi ole. Kuitenkin nuo syntymä- ja kuolinpäivät pitäisi saada selville. Mistä näitä voisi kysellä? Ko. paikkakunnan seurakunnasta? Olisko jollakin tietoa?

Jos on sulle lähisukua, niin pyydät virkatodistuksen, omasi siis, jossa sukulaisuussuhde näkyy. Tai kysyt maistraatista, jos kertovat sulle syntymä- ja kuolinpäivät. Tai googlaat nimellä, jos joku sukulainen tekee sukupuuta nettiin, niin tiedot voi löytyä sieltä. Tai soitat hautausmaalle ja kysyt, sielläkin saattaa olla tieto, ainakin mä olen saanut hautojen tarkkoja sijainteja tietooni soittamalla, ehkä siellä on syntymä- ja kuolinpäivätkin.

Jos on sulle lähisukua, niin pyydät virkatodistuksen, omasi siis, jossa sukulaisuussuhde näkyy. Tai kysyt maistraatista, jos kertovat sulle syntymä- ja kuolinpäivät. Tai googlaat nimellä, jos joku sukulainen tekee sukupuuta nettiin, niin tiedot voi löytyä sieltä. Tai soitat hautausmaalle ja kysyt, sielläkin saattaa olla tieto, ainakin mä olen saanut hautojen tarkkoja sijainteja tietooni soittamalla, ehkä siellä on syntymä- ja kuolinpäivätkin.

Lasketaanko edesmennyt isovanhempi lähisukulaiseksi? :)
Netistä olen kokeillut googlailla, mutta en ole löytänyt... pitääpäs koettaa noita muita reittejä pitkin, eiköhän siellä joku ovi aukene.

Milloin tämä henkilö on kuollut? Jos hänen syntymästään tai kuolemastaan on yli 100 vuotta, tieto voi löytyä netistä HisKi-sivuilta. Jos ko. henkilö on kotoisin Karjalasta, kokeile myös Karjala-tietokantaa. Jos henkilön syntymästä tai kuolemasta on alle 100 vuotta, voit saada tiedot viranomaisilta jos olet tarpeeksi läheistä sukua.

Alkuperäinen kirjoittaja a.p. kyselee vielä;26220118:
Lasketaanko edesmennyt isovanhempi lähisukulaiseksi? :)
Netistä olen kokeillut googlailla, mutta en ole löytänyt... pitääpäs koettaa noita muita reittejä pitkin, eiköhän siellä joku ovi aukene.

Tilaa virkatodistus sukututkimusta varten, se maksaa, mutta siitä saat nuo tiedot.