MISTÄ SAAN TIETÄÄ MISSÄ JARI ASUU?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii hän

Vieras
Voi helkutti! Meidän (kerrostalon) pihalla on alkanut käymään n.4v JARI-poika. Se tulee tänne kiusaamaan ja ärsyttämään meidän pihan lapsia ja sit kun noi isommat(6-7v:t) sitä komentaa niin se menee itkeen isosiskolleen (8v?), että "ne kiusaa mua" ja sit se sisko tulee tänne pihaan raivoomaan ja syyttelemään ja kerran tämän siskon kaveri oli kuristanut ystäväni 7v poikaa.
Tämä Jari saa muutenkin painella ympäri kyliä fillarillaan j TIETENKIN ilamn kypärää. Voisiko tässä olla jo ainesta tehdä lastensuojeluun rikos? Tämä on aika vilkas kaupunginosa ja en päästä meidän 6-vuotiastakaan tänne vapaasti painelemaan.

Jos kysyisit siltä Jarilta missä hän asuu, pyytäisit viemään sinut sinne Jari-pojan äiskän luo, ja sanoisit vain pojalle, että haluat jutella hänen äitinsä kanssa ja vaihtaa puhelinnumeroja, kuten äitien on tapana?

Alkuperäinen kirjoittaja :
siis täh?tehdä mistä ilmoistus?

No kun 4v painelee fillarillaan ympäri vilkasta kaupungin osaa YKSINÄÄN ilman valvontaa. Ja kun aamulla päästetään pihalle niin illalla se EHKÄ menee sisälle...

Aikamoista välinpitämättömyyttä vanhemmilta... Ja sit tämä jari varastelee leluja meidän lapsilta!

Ottaa niin päähän tää suomalainen naapuri- ja yhteisökulttuuri. Ei voida asioita puhua ja selvittää vaan ollaan heti ottamassa yhteyttä johonkin viranomaiseen... Voi helevetti teijän kans!

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja :
siis täh?tehdä mistä ilmoistus?

No kun 4v painelee fillarillaan ympäri vilkasta kaupungin osaa YKSINÄÄN ilman valvontaa. Ja kun aamulla päästetään pihalle niin illalla se EHKÄ menee sisälle...

Aikamoista välinpitämättömyyttä vanhemmilta... Ja sit tämä jari varastelee leluja meidän lapsilta!

Ikävää toki et kaikki eivät huolehdi lapsistaan samalla äidinvaistolla, mutta mielestäni lastensuojeluun ilmoittaminen menee jo ylireagoinnin puolelle. Ihmettelen muutenkin mistä tiedät tarkkaan milloin jari käy kotona ja kuinka tarkkaan häntä vahditaan jos et ole edes vanhempia nähnyt. Käy nyt hyvä ihminen ensin heidän kans juttelemassa. Eiköhän lastensuojelussa ole muutakin tekemistä kun pohtia jarin kotiintuloaikoja.

Ei Jari kerro, et missä asuu, pihat tiedän, mut siinä pihoilla on asuntoja about sata... kai mä vaan joskus salaa seuraan sitä kotiin..

No sä et ole sit kovin hyvä lasten kans. Ei sun pidä maanitella ja jaaritella jaria kertomaan missä asuu, vaan olet määrätietoinen ja muistat että sä olet se aikuinen, jonka täytyis toimia. Ei 4-vuotiaalta paljon kysellä.

MILLÄ MÄ SAAN TIETÄÄ MISSÄ NE ASUU KUN KUKAAN EI KERRO! Vaikka kuinka nätisti pyydän tai huudan niin ei! Olen määrätirtoinen tai en niin mitään ei tapahdu. Ajattelinkin jo paikallislehteen laittaa kirjeen jarin vanhemmille!

MILLÄ MÄ SAAN TIETÄÄ MISSÄ NE ASUU KUN KUKAAN EI KERRO! Vaikka kuinka nätisti pyydän tai huudan niin ei! Olen määrätirtoinen tai en niin mitään ei tapahdu. Ajattelinkin jo paikallislehteen laittaa kirjeen jarin vanhemmille!

Otat poikaa kädestä kiinni ja sanot et nyt mennään juttelee sun vanhemmille. Tai sanot sille siskolle. Tai sanot että soitat poliisille jos ei mennä äitiä ja isiä kattomaan. Kyllä hätä keinot keksii. Lasten kanssa täytyy käyttää vähän psykologiaa ja mielikuvitusta. MUN MIELESTÄ 4-VUOTIAALTA EI KYSYTÄ eikä 4-vuotias tee päätöstä kertooko missä asuu. Sinä pysyt tiukkana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Otat poikaa kädestä kiinni ja sanot et nyt mennään juttelee sun vanhemmille. Tai sanot sille siskolle. Tai sanot että soitat poliisille jos ei mennä äitiä ja isiä kattomaan. Kyllä hätä keinot keksii. Lasten kanssa täytyy käyttää vähän psykologiaa ja mielikuvitusta. MUN MIELESTÄ 4-VUOTIAALTA EI KYSYTÄ eikä 4-vuotias tee päätöstä kertooko missä asuu. Sinä pysyt tiukkana.

siis mitä ohjeita sää annat????kyseessä noin 4v mahdollisesti 5 v ja olkoon vaikka sen 4.eihän se ole mitään sellaista tehnyt että ois oikeutettua käydä lapseen kiinni ja pakottaa näyttää kotinsa puhumattakaan poliiseilla uhkailuista..siis millä perusteella?meidän pihoille on 4-5v lapsi 8 vuotiaan siskonsa kanssa ja se ärsyttää mun lastani!!haloo,ja ookko ihan varma että vika on vaan tässä jarissa?ettei vaan teidän pihan lapset oo ottanut tätä jaria kiusattavakseen?tai ehkä jari haluisi vaan porukkaan mukaan ja leikkikavereita ja koska ei oteta niin alkaa sitten"ärsyttään"

Raivostuttavaa tuommonen. Mä ainakin opetan lapsilleni, ettei kenellekään vieraalle tarvi kertoa saatikka näyttää missä me asutaan. Ei todellakaan tarvi. Jos tämä on ap:n mielestä niin kauhea ongelma niin ota sinä aikuinen ohjat käsiin, mene siihen tilanteeseen mukaan ja selvitä se yhdessä LASTEN kanssa. Mitä sitä toisia aikuisia vetämään mukaan heti????? Jos ei asiallinen keskustelu lasten kanssa auta niin selvitä sitten mitä muuta voisit tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:

siis mitä ohjeita sää annat????kyseessä noin 4v mahdollisesti 5 v ja olkoon vaikka sen 4.eihän se ole mitään sellaista tehnyt että ois oikeutettua käydä lapseen kiinni ja pakottaa näyttää kotinsa puhumattakaan poliiseilla uhkailuista..siis millä perusteella?meidän pihoille on 4-5v lapsi 8 vuotiaan siskonsa kanssa ja se ärsyttää mun lastani!!haloo,ja ookko ihan varma että vika on vaan tässä jarissa?ettei vaan teidän pihan lapset oo ottanut tätä jaria kiusattavakseen?tai ehkä jari haluisi vaan porukkaan mukaan ja leikkikavereita ja koska ei oteta niin alkaa sitten"ärsyttään"

ei kädestä kiinni ottaminen ole minusta kiinni käymistä.. joskus joutunut tuon ikäsiä sylissäkin kantamaan äitinsä luo, kun mm. kerran yks about tuon ikänen tyttö harhaili ilman kenkiä ja ulkovaatteita leikkipuistossa. Mä en ole ap, mutta ap varmaan tietää ja on nähnyt tilannetta.. käsittääkseni on huolissaan myös pojan hyvinvoinnista. Mutta hei ei mitään, annetaan harhailla pihoilla ja varastella leluja!! Jos ap ei saa tuon ikäiseen kontrollia niin että poika vois kertoa miten vanhempiin saa yhteyden, niin mun mielestä silloin voi sanoa että soitetaan sitten poliisille, jos kyse on lapsen hyvinvoinnista.. mitä se uhkaus ketään haittaa, saako lapsi siitä ikuiset traumat vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:

ei kädestä kiinni ottaminen ole minusta kiinni käymistä.. joskus joutunut tuon ikäsiä sylissäkin kantamaan äitinsä luo, kun mm. kerran yks about tuon ikänen tyttö harhaili ilman kenkiä ja ulkovaatteita leikkipuistossa. Mä en ole ap, mutta ap varmaan tietää ja on nähnyt tilannetta.. käsittääkseni on huolissaan myös pojan hyvinvoinnista. Mutta hei ei mitään, annetaan harhailla pihoilla ja varastella leluja!! Jos ap ei saa tuon ikäiseen kontrollia niin että poika vois kertoa miten vanhempiin saa yhteyden, niin mun mielestä silloin voi sanoa että soitetaan sitten poliisille, jos kyse on lapsen hyvinvoinnista.. mitä se uhkaus ketään haittaa, saako lapsi siitä ikuiset traumat vai?

kuule itseasiassa voi saada.ja mitä pahaa on jos 4-5v on läheisillä pihoilla 8v siskonsa kanssa?tai vaikka yksinkin riippuen ympäristöstä ja lapsesta.kyllä munkin 4v saa veljensä 7v kanssa mennä viereiseen leikkipuistoon mihkä näen parvekkeelta ja ei ole teitä tms.voihan munkin lapsi siellä ottaa ja ruveta tekemään hiekkakakkuja jonkun toisen lapsen ämpäriin ja joku hysteerinen mamma kauhuissaan siellä että nyt se varastaa munlapseni leluja!!ja tiekkö mitä?meidänkin lasten leluilla on leikkinyt muutkin lapset?ei se maailmaa kaada.ja onpa noita riitojakin lasten välillä tuolla pihoilla joskus jouduttu setviin..harvoin,itse asiassa,on niin että on vain yksi syyllinen.

Yhteistyössä