Mistä saa apua pesuhuoneen/saunan suunnitteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Remonttia tehdään ennen muuttoa ja meillä on olemassa selkeä suunnitelma kyllä millaista halutaan,mutta ei hajuakaan että mitä pitäisi kaupasta ostaa ja mistä jne? Millaista puuta tarvitaan saunaan, miten ja mistä valaistus jne.

Tekijä on kyllä tiedossa joka sitten toteuttaa.

[QUOTE="vieras";27131098]Itse kävisin lääninvankilassa kysymässä neuvoja, ne kyllä osaa rakentaa ja tietää mikä sauna/kylppäri on hyvä malliltaan.[/QUOTE]

No tää nyt oli vähintäänkin erikoinen ratkaisu.

Jos tekijä on tiedossa, joka osaa niin kyllä hänen pitäisi osata neuvoa mitä tarvitsee. Rautiassa ym. liikkeissä on myös tietämystä ja ohjevihkosia ja tietysti myyvät tarvikkeet.

Jos tekijä on tiedossa, joka osaa niin kyllä hänen pitäisi osata neuvoa mitä tarvitsee. Rautiassa ym. liikkeissä on myös tietämystä ja ohjevihkosia ja tietysti myyvät tarvikkeet.

Mutta esim. saunan "muoto" tai siis lauteiden ja kiukaan asettelu jne on vielä epäselvää. Samoin valaistus. Eli sellaiseen loppuhiomiseen me kaivataan apua.

Mies on sitä mieltä,e ttä jos mennään Bauhausiin ostamaan tarvikkeitä niin meitä neuvoo siellä joku 18v "asiantuntija".

[QUOTE="vieras";27131142]Mihin te neuvoa tarvitte jos tiedätte materiaalin ja lamput mitä haluatte, kiukaan kokoonko?[/QUOTE]

No ei ole täysin selvillä miten se sauna pitäisi toteuttaa.

Ja mies selittää jotain mistä en tajua mitään... eli jotain sellaista, että me emme osaa sanoa myyjälle mitkä kaikki asiat pitää huomioida jotta lopputulos on se mitä haluamme.

[QUOTE="alkup";27131163]No ei ole täysin selvillä miten se sauna pitäisi toteuttaa.

Ja mies selittää jotain mistä en tajua mitään... eli jotain sellaista, että me emme osaa sanoa myyjälle mitkä kaikki asiat pitää huomioida jotta lopputulos on se mitä haluamme.[/QUOTE]

Ilmeisesti on iso sauna ja iso kylppäri kun on vaihtoehtoja niin paljon, sähkökiuas otaksun?

[QUOTE="vieras";27131188]Ilmeisesti on iso sauna ja iso kylppäri kun on vaihtoehtoja niin paljon, sähkökiuas otaksun?[/QUOTE]

Sähkökiuas. Pyöreä olis tarkoitus ja se tässä tekee sen haasteen. Sauna ihan normikokoinen, ei iso eikä pieni. Kylppäri muuten tosi tilava mutta se ei ongelma.

[QUOTE="alkup";27131290]Sanokaas nyt mistä ihmiset saa ne suunnitelmat saunoihin ja pesuhuoneisiin?[/QUOTE]

No en ymmärrä mitä suunnitteluapua kaipaat. Lauteet tehdään tietystä puulajista ja useimmiten taitaa olla leppä. Lauteiden malleja saa rautakaupan ohjelehtisistä. Kiukaanpaikan päätätte itse kiukaiden ohjeiden mukaan ja sähkömies sen asentaa. Kiukaan teho määräytyy saunan koon perusteella. Valaisinvaihtoehtoja on liikkeissä ja sähkömies asentaa mitä haluatte ja mihin.

[QUOTE="vieras";27131308]No en ymmärrä mitä suunnitteluapua kaipaat. Lauteet tehdään tietystä puulajista ja useimmiten taitaa olla leppä. Lauteiden malleja saa rautakaupan ohjelehtisistä. Kiukaanpaikan päätätte itse kiukaiden ohjeiden mukaan ja sähkömies sen asentaa. Kiukaan teho määräytyy saunan koon perusteella. Valaisinvaihtoehtoja on liikkeissä ja sähkömies asentaa mitä haluatte ja mihin.[/QUOTE]

No kun sitä olen tässä viimeiset puoli tuntia jo ainakin miehelle sanonut etten tajua, mutta kun me tarvitaan kuulemma apua kun ei itse osata.

menkää johonkin isompaan rautakauppaan, kuten vaikka starkkiin, siellä on ihan lauteista oma 'osasto' ja sieltä saa suunnitteluapua. Saunaan löytyy nykyään erilaisia valmiita muoto elementtejä, ei tarvitse välttämättä laudasta saakka rakentaa. Ja vaihtoehtoja ja värejä riittää, yleensä saunaan käytetään joko haapaa, abachia tai tervaleppää, lämpökäsiteltynä tai ilman.

Sisustussuunnittelija kuulostaisi olevan teidän kohdalla se henkilö, jota tarvitsette, jos ette itse osaa päättää.

Yhteistyössä