mistä rahaa ja ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voi jehna :( Meillä on ens viikon perjantaihin asti 100e ruoka rahaa, okei sillä pärjätään. Ens viikolla mies saa palkan (saa 2 viikon välein) ja se menee kokonaan vuokravakuuseen kun se on pakko maksaa viimestään silloin. Mä saan rahaa vasta 26.8 ja ny ei ole mun tilillä yhtään, kaikki mennyt laskuihin. Millä hitolla me saadaan ruokaa 14-26.8? :(

Jos ei muu auta, niin laita sossuun hakemus vetämään. Sieltä voivat antaa hädässä rahaa vaikka lainaksikin. Itselläni oli opiskeluaikana pattitilanne, johon sossu antoi rahaa. Perivät pienen osan rahasta takaisin, kun asiat alkoivat rullaamaan.

Onkohan teitä montakin henkee? Seurakunnalta ruoka-apua tai sit ostat sillä 100 ?:lla semmosia ruokatarvikkeita, joista voit tehdä pakastimeen ruokaa + leivot sämpylöitä kans pakastimeen odottamaan. Edellyttäen, että on edes se pakastin?

Mä ainakin käyttäisin sitä satkua myös noihin tuleviin ruokaostoksiin. Kyllä jollain puuro-velli-linjalla kuukauden kestää. Ja kananmunat halventuneet, ostin Primasta 18 kananmunan kennon alle 2 eurolla. Pastaa jne. Ei ehkä satkulla kolmea viikkoa elä, riippuen siitä montako teitä on, mutta kaksi viikkoa ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja me:
myö ollaan kaksi viikkoakin pärjätty 100eurolla, joskus kun on ollut tiukkaa. Ja meitä on 3 henkeä taloudessamme. 2 aikuista ja 1 lapsi.

Meillä taas 4 hengen taloudessa 50 euroa per viikko on riittänyt vuosia ja syömme mielestäni hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja me:
myö ollaan kaksi viikkoakin pärjätty 100eurolla, joskus kun on ollut tiukkaa. Ja meitä on 3 henkeä taloudessamme. 2 aikuista ja 1 lapsi.

Meillä taas 4 hengen taloudessa 50 euroa per viikko on riittänyt vuosia ja syömme mielestäni hyvin.

Ei mekään ruoasta valiteta. Silloin kun on enemmän rahaa niin tietenkin tulee tehtyä melkein joka päivä jotain melko kallista "gourmeee" ruokaa, naminamia mutta sittenkun vähän tiukempaa niin sitä perusruokaa, laatikot, keitot jne jotka myöskin hyviä :)

Seurakunnalta saa apua ja hyödyntäkää rakkaat ihmiset nyt marja ja sienikautta. Onko mitään mitä voisi laittaa myyntiin huuttiksen kautta?

Meillä oli kerran tilanne, jolloin edessä oli 3 viikkoa ja rahaa 50e. Kolme lasta. Se ei oikeasti riitä. Pakkastimet on aina pidetty hyvin täysinä, joka loi ison turvan. Myin silloin vauvan vaunut (50e) pois ja jotain travikkeita joissa hiukan arvoakin ja jotka ei enään olleet välttämättömät.

Sossusta voi hakea sosiaalista luottoa, mutta se taas vaatii jonkun verran enempi vaivaa. Olisi hyvä, jos on läheisiä ystäviä tai perhettä, jolta lainata äärimmäisessä tilanteessa. Oma isä on aina jeesannu, jos vaan on pystyny (on ottanut jopa lainaa itselleen lapsiaan auttaakseen) ja sitten kun oma talous on kohentunut, on tullu autettua taloudellisesti takasin.

itselläni on s-tili johon siirrän joka kuukausi tilipäivänä rahaa 200 e.mies 200 e. sieltä sitten maksamme vain ruokakulut pesuaineet vaipat wc-paprut vastaavat. ei tarvitse miettiä riittääkö raha. suunnitelmallisuus on kaiken a ja o. eli 100 e menee per vko. joskus jää säästöön joskus menee enemmän. säästöt turvaa yllättävät menot. ja sieltä voi maksaa sitten vaikka pienen reissun ja jopa vaatteita kenkiä. kolme henkeä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nojoo,ei kaikilla ole varaa laittaa säästöön. meillä ei todellakaan ole varaa.

Entä jos laitatte säästöön kaikki 50 senttiä pienemmät kolikot? Edes jotain. Mä justiinsa laskin tossa mun kolikkopankkia, melkein satanen siellä jo, reilut puol vuotta oon keränny. Tosin, mä laitan myös 50 senttiset mukaan.

Vnytät sen satasen riittämään.
Jätä ruuan terveellisyyden miettiminen vähemmälle, kyllä sillä valkoisella makaronillakin pari viikkoa pärjää :)
kanamunat ovat edullista ja laadukasta proteiinia, puuroja, hernekeittoa...
maidon juomisen voi vaikka jättää väliin, tai pienimmille lasillinen tms.
Jos pyykinpesuaine loppuu, anna loppua, ostat sitten kun rahatilanne taas normalisoituu. Jos on ihan pakko pestä jotain, pese vaikka käsisaippualla.. jne jne
Ja tietysti tarkistat ruokakaappinne hyvn, varmasti sieltä löytyy monenmoista syötävää.
Terveellisyys ja herkullisuus voi jäädä vähemmälle, mutta kyse kuitenkin vain lyhyestä ajasta :)

Tsemppiä!! kyllä te selviätte, kun on pakko :)

Mulla on tuon verran JOKA KUUKAISI rahaa ruokaan 2-26 pvä välillä.

Laitan loput säästöön ja tuolla summalla teen meille ruoan. 26-2 pvä välillä syödään vähän paremmin sitten

Yhteistyössä