Mistä painot omenapuulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarhuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarhuri

Vieras
Kertokaas kaikkitietävät palstamammat mistä saan painot omenapuulle? Ei löydy sukkahousuja, se oli ainut idea mikä oli itsellä, että sukkahousuihin hiekkaa tai kiviä.

Eikös ne painot pitäisi nyt viritellä?

Siis tiiliä? Nehän on niin painavia. Laitetaanko ne vaan maahan ja sit narut tiukalle?

Entäs voiko omenapuulle laittaa mitä tahansa naruksi? Ettei nirhaa sitä puun pintaa rikki.

Kuinka paljon oksaa saa taivuttaa?

Ei haittaa mitään vaikka olisi painava mitoitat narun sitten niin että kivi on maassa.

Omenapuiden oksia taivutetaan painoilla vaakasuoraan että ne tuottaisi paremmin satoa.

Olen käyttänyt pienessä puussa metallisia tai kivi ns. Pöytäliinan painoja.
Sitten kun haluaa painavemmat painot niin ekologis ohuella narulla esim. Rusk juuttinarua jotta visuaalisesti sopii luontoon, olen erään saksal.ruokakaupan täys tuoremehu ploja, omena tai appels., täyttänyt hiekalla pohjaa ja risan peilin paloja sisälle pulloon jos muoviplo. Efekti peilistä nätti.
Jos lasiplo riittää pelkkä peilin palat koska itse plo jo painava.
Korkki kiinni. Visuaalisesti korkin voi etukät spray maalata meluisaksi.
Toki ensimmäiseksi olen etiketit poistanut pulloista.
Narua plon kaulan ympärille koska kaulan muoto hyvä tässä tarkoituksessa.
Ja pari löysähköä kierrosta oksaan.
Lasiplot olleet nyt mökin omenapuissa ympäri vuoden jo 2v eivätkä ole täällä e.suomen talvessa rikkoutuneet tms.
Muoviplot vasta nyt laitettu uusiin omenapuihini joten niiden talven kestävyyttä en tiedä.
Olihan alesta pakko ostaa pari lisää jotta pölyttäminen= sato on parempi mökillä jatkossa.

Yhteistyössä