mistä ostat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuperkeikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuperkeikka

Vieras
Olis kiva tietää toisten ostotottumuksia?
Mistä ostat uudet lastenvaatteet?
Marketit ? Prisma, CM, Anttila, tms.?
Ulkomaiset ketjut? H&M, Lindex, Kappahl tms.?
Lastenvaateliike? Mikä ?
Jostain muualta?

Mitkä ovat ostokriteerit ja mikä vaikuttaa valintaan?
Hinta? Laatu? Ulkonäkö? Kotimaisuus?
Maksatko enemmän ulkonäöstä vai valitsetko halvimman?

Onko mielestäsi kotimaista tarjontaa tarpeeksi? Jos ei niin mitä puuttuu ?

Käytätkö jotain tiettyä vaatemerkkiä merkin takia? Tutta, Elle, Esprit, MariMekko tms.

Lapsen iän ja sukupuolen jos liität vastaukseen, niin hyvä.

Nyt aivonystyrät töihin :)

Eniten ostan H&M;ltä :
halpaa, kivan näkösiä(söpöjä) ja kun itsellekin tulee ostettua sieltä. Laatu tosin melko huonoa. Lähinnä nyt kesäkuteita.

Toiseksi citymarketista naperon vaatteita; hinta kohdillaan, ihan ok näköisiä, kestäviä ja menee pitkään. Ja samalla hoituu taas ruokaostoksetkin :).

Kunnon vaatteet, ulkoiluun jne. pyrin ostamaan Espirit, tutta, lindexiltä jne. Ei parasta mahdollista laatua, mutta kuitenkin kestävempiä ja laadukkaampia kuin edellä mainitut. Ja söpöjä ulkoilupusakoita/ns. urheiluvaatteita espiritillä.

Talvivaatteita neulon itse (ja mummi) ja ruskovillaa kannatan! Ei niin söpöjä, mutta laadukkaita, kestäviä ja mukavia päällä. Pitää lämpinä, hengittää ja pehmeitä ihoa vasten. Hintansa väärtejä ruskovillan tuotteet.

Tyttö 7½kk

Voin sanoa, että pääasiassa tulee ostettua molempien lasten vaatteet Lindexiltä (tyttö 1v3kk, poika 3kk)
Mulla on Lindex-club kortti ja sen myötä edullisista hinnoista saa TOSI usein alennusta 10-35%.
Lisäks oon ostanu Prismasta kivoja vaatteita, ei juurikaan kalliimpia kuin Lindexin tai H&M:n..
Eli siis ulkonäkökin vaikuttaa ostopäätökseen..
Näin pienet lapset kasvaa ihan älytöntä vauhtia ja isompia käyttövaatteita (paitoja, bodyja, housuja ja sukkia) saa ostaa kokoajan..
En siis valitse vaatteita merkin, kotimaisuuden ym. mukaan vaan halpojen hintojen ja ulkonäön..
Talvihaalarit, takit ja housut ostan kestävämpää sorttia, niillä kun vilistellään karuimmissa oloissa kuin kotona parketilla =)

Eniten olen tainnut ostaa Anttilasta ja marketeista noita Tutan vaatteita. Varsinkin ne peruspaidat ovat olleet minun suosikkejani. Muutenkin suosin kotimaisia (kuinkahan kotimaisia ne nykyään ovat?) merkkejä eli esim. Vendiä ja Marlonia.

Joitakin Naperon vaatteita olen myös ostanut sekä H&M, Lindexin ja Kappahlin tuotteita, mutta usein niissä kyllä käy niin, että laatu aiheuttaa hieman pettymyksiä. Ne ovat kuitenkin kivoja piristyksiä.

Vaatteissa kriteereinä ovat valmistumateriaali, pesulämpötila sekä mukavuus ja helppous. Ulkonäöstä sen verran, että vältän ostamasta pojalle tummansinisiä, harmaita ja vihreitä vaatteita. On ankeaa pukea pieni lapsi niin synkkiin väreihin.

Kengät ostan paikallisesta tehtaanmyymälästä. Tehdas tekee nimenomaan lastenkenkiä, myös ensiaskelkenkiä. Kengissä en säästä.

Nyt on sitten hankinnassa kunnon haalari. Pitäisi löytää hyvä sekä syksylle että talvelle. Niissäkään ei viitsi säästää, koska ulkoilu ei saa olla riippuvaista säästä.

Niin ja tuosta tarjonnasta vielä.. Mitä isommaksi lapsi tulee, sitä vähemmän sitä tuntuu olevan. Tarjontaa ilmeisesti tässä tapauksessa karsii se, että värit ovat niin ankeasti sukupuolittuneita. Tytöille vaaleanpunaista ja pojille tummansinistä. Miksi ei ole enemmän selkeitä perusvärejä, jotka sopisivat molemmille?

Lina, mikä tehtaanmyymälä ja missä? Siis kenkien.....Oon tehtaanmyymäläfani ja siks heti kysyn.
Itse suosin kans Tuttaa/Reimaa ja onneks on sen myymälä lähellä. Aina käyn, kun sinne päin matka. Kuulun myös D&J lastenvaatekerhoon ja sieltä puskee kans hyviä ja kivoja juttuja kerran kuussa.
Ostan myös paljon kirppiksiltä, en kylläkään trikoita, mutta muita, farkkuja, sammareita ym. Trikoot usein niin kulahtaneita jo. Sadevaatteetkin löysin sieltä parilla eurolla ja oikein oli Rukkaa....

Osa vaatteista ollaan saatu lahjaksi mm. isovanhemmilta, ja ne ovat aina laadukasta merkkiä kuten Tuttaa. Itse ostan Lindexiltä, Kappahlista ja H&M:ltä edullisia käyttövaatteita (esim. sukkahousuja ja bodeja), joskus Anttilasta tai Cittarista Tuttaa tai Naperoa. Useimmat vaatteet ovat kuitenkin äitiyspakkauksesta ja kirppareilta.

Ostokriteerit ovat tarve (helteillä tarvittiin mm. lyhythihaisia bodeja), hinta ja ulkonäkö. Minäkin yritän välttää vaaleanpunaista, sitä saa lahjavaatteissa riittävästi! Ennemmin tykkään esim. retrokuvioista. Kotimaisuutta arvostaisin jos siihen olisi varaa... =/

Tyttö on 4 kk eikä todellista kestävyyttä vaativia ulkoiluvaatteita olla vielä tarvittu - ennemmin helleasuja! Hän kasvaakin niin kamalaa vauhtia että monet vaatteet ovat jääneet käyttämättä.

Myymälä on Hollolassa, myy Tepsut -kenkiä.

Tutan/Reiman myymälässä pistäydyin itse viime kesänä kesälomareissulla. Sinne pitäisi päästä uudelleen nyt kun on haalaritarve.

Minulla 2 tyttöä, 2v 7kk ja 8vk. Vauvaiässä en ole ostellut kovin paljon vaatteita. Olemme saaneet käytettyjä vaatteita ja myös lahjaksi. Sen mitä nyt vauvalle olen ostanut on ollut alennuksesta tai Hm:ltä.

Vanhemmalle tytölle ostelen vaatteita kaikista mahdollisista kaupoista, harvemmin lastenvaateliikkeistä. Välillä jotain merkkiä esim. Elle,Mexx, mut sitten voi olla Hm:n muutaman euron vaate. Minulle merkitsee eniten vaatteen ulkonäkö, sitten hinta ja laatu. Edullisistakin vaatteista löytyy hyvän laatuisia. Olen koulutukseltani vaatetussuunnittelija ja tunnistan aika hyvin kankaanlaadun kun tunnustelen sitä. Tietenki vaatteen mukavuus, käytännöllisyys on tärkeä kriteeri ostopäätöstä tehtäessä.

Kuten moni on kirjoittanut kengät ja ulkoiluvaatteet täytyy olla laadukkaita. Ja ne ovat kyllä mielettömän kalliita.

Yhteistyössä