Mistä ostan kotivakuutuksen (irtaimistovakuutus)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29036065]Mistä edullinen, mutta toimiva. Kerrostalo ja vuokra-asunto kyseessä.[/QUOTE]

Kannattaa ottaa laajan turvan kotivakuutus, se kaikkein kattavin. Hintaa ei tälle tule vuodessa kuin 80-140e riippuen yhtiöstä, iästä(saako nuorosoalennusta vai ei...yms)

Kotivakuutuksien irtaimistovakuutuksissa ei ole oikeataan mitään eroa käytännössä eri yhtiöiden välillä.

Saataa toisessa yhtiössä käytetyn tavaran arvo rikkoutumistilanteessa laskea vähän nopeammin kuin toisessa. Tosin eipä kotivakuutuksesta kyllä käytännössä vanhan tavaran rikkoutumisessa saa mitään hurjia summia takaisin, että edes kannattaisi hakea korvausta niistä. Taas uuden laitteen hajotessa takuu tuotteen 1-2 vuoden takuu kattaa hajotessa uuden tuotteen tilalle tai vanha korvataan.

[QUOTE="vieras";29036118]Kannattaa ottaa laajan turvan kotivakuutus, se kaikkein kattavin. Hintaa ei tälle tule vuodessa kuin 80-140e riippuen yhtiöstä, iästä(saako nuorosoalennusta vai ei...yms)

Kotivakuutuksien irtaimistovakuutuksissa ei ole oikeataan mitään eroa käytännössä eri yhtiöiden välillä.

Saataa toisessa yhtiössä käytetyn tavaran arvo rikkoutumistilanteessa laskea vähän nopeammin kuin toisessa. Tosin eipä kotivakuutuksesta kyllä käytännössä vanhan tavaran rikkoutumisessa saa mitään hurjia summia takaisin, että edes kannattaisi hakea korvausta niistä. Taas uuden laitteen hajotessa takuu tuotteen 1-2 vuoden takuu kattaa hajotessa uuden tuotteen tilalle tai vanha korvataan.[/QUOTE]

Unohdin mainita myös, että kotivakuutuksessa pitää ehdottomasti olla vastuuvakuutus mukana, sen takia oikeastaan vuokranantajat tuota vaativat vuokralaiselta.

[QUOTE="mie";29036126]Suosittelen ifi:ä :)[/QUOTE]

Ai koska se on kallein? Ainakin mulle tulee noin 400-500euroa säästöä kun vaihdoin ifistä pois, pelkästään auton vakuutus oli n. 300 euroa kalliimpi kuin nykyisessä yhtiössä..

Ai koska se on kallein? Ainakin mulle tulee noin 400-500euroa säästöä kun vaihdoin ifistä pois, pelkästään auton vakuutus oli n. 300 euroa kalliimpi kuin nykyisessä yhtiössä..

Mulla on ollut useissa eri firmoissa vakuutukset, eikä tuo kyllä ole kalleimmasta päästä. Tapiolassa oli ainaki aikaisemmin kalliimmat vakuutukset, pohjola meni samoihin mutta oli ja on ihan törkeen huono firma. Ifissä on aina tullu kaikki korvakuset niin päätökset kuin rahat tilille tosi nopeesti.
Toki jos se vakuutuksen hinta on ainut mikä ratkaisee niin ihan varmasti on halvempia... eriasia on, et onko se halvempi parempi muuten ja mitä se halvemmuus tulee maksamaan lopulta.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että olin ollut if:iin tyytyväinen :)