Mistä nuo parikymppiset saa rahaa ostaa merkkivaatteita ja -laukkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Fb-kirppiksillä kun selailee myynti-ilmoituksia niin ihmetyttää joskus että miten niin monilla vähän päälle parikymppisillä on kaapit täynnä merkkilaukkuja ja -vaatteita? Siis mitä ne tekee työkseen jos on varaa ostaa tosta vaan tonnin mekko tai kolmen tonnin laukku? Ymmärrän että vanhemmilla, uraa tehneillä on varaa, mutta parikymppinen ei ole kovin pitkään ehtinyt töitä tehdä.

Vanhemmat ostanu? Miksi parikymppisellä ei olisi hyviä tuloja? Tuolla tietenkin korostuu aivan kuin tosi monellakin olisi noin hyvä palkka. Ei, siellä vain on juuri ne joilla on varaa. Toki on niitäkin jotka luotolla ostelee jos sen halusit kuulla.

Suurimmalla osalla ne merkkilaukut on hankittu jostain Turkin Basaarista!
Itse olen merkkilaukkuni (burberry, Guess, moncler) ostanu stockmannin alesta!
-40-66 % hinnasta pois !!
Ostin itselleni versace untuvatakin. Maksoi 250 euroa!! oli tajouksessa.
Seppälän prutku maksoi 140 euroa!!

Pappa betelar, perintöä, oikeasti käy hyväpalkkaisessa töissä (mun 20v siskon nettopalkka on 3600e), käyttää rahansa harkitusti, sijoituksilla, elää loppukuun nuudelilla kun shoppailee liikaa, ostaa luotolla ja on velkaisia?

[QUOTE="Minna";29612231]Suurimmalla osalla ne merkkilaukut on hankittu jostain Turkin Basaarista!
Itse olen merkkilaukkuni (burberry, Guess, moncler) ostanu stockmannin alesta!
-40-66 % hinnasta pois !!
Ostin itselleni versace untuvatakin. Maksoi 250 euroa!! oli tajouksessa.
Seppälän prutku maksoi 140 euroa!![/QUOTE]

Ja yhtään laukkua ei oo pappa ostanu ;) enkä ole luotolla maksanut!!
Käyn töissä, enkä dokaa jokaviikonloppu baareissa!
Toisilla menee reilut 200 joka viikonloppu baariin, mulla ei :)

Yhtenä esimerkkinä tuttavaperheen lapsi, joka meni yo-kirjoitusten jälkeen töihin ruokakauppaan saadakseen ostaa merkkikamoja päälleen ja omaan kämppäänsä. Ei halua opiskella, koska tykkää enemmän tavaroista. Ainoana lapsenlapsenaan hänen isovanhempansa kustantavat autot, ulkomaan matkat ja sen sellaisen hinnakkaamman. Tyttö pitää myös blogia ja on saanut sponsoreita, lehtijuttuja ja sen sellaisia keskittymällä olemaan parikymppinen materialisti.

Mää oon miettinyt miten amk-opiskelijat voivatkin ajella ihan pirun isoilla ja uudehkoilla hyvämerkkisillä autoilla. Koko parkkis on täynnä bemuja, mersuja, audeja, citymaastureita jne.
Oma -03 Yaris on oikeastaan yksi vanhimmista ja säälittävimmistä autoista kun niitä autoja katsoo.
Ja kuitenkin iso osa noistakin nuorista on suoraan lukiosta jatkanut sinne!? Ei jummarra ei :/

No mitä ne on ne parikymppisten hyväpalkkaiset työt?

No mä olen tehnyt töitä 16-vuotiaasta asti.
Jokainen sentti jäi itselle, koska asuin kotona 19-vuotiaaksi.
Tällä hetkellä teen kaupassa töitä, 8-vuoden myyjäpalkalla.
Kk käteen jää 1900 euroa, mies on putkari, joten kyllä mulla jää ihan rahaa ostaa kerran 3 kk sisällä kallis merkkilaukku tai takki.
Ja oikeesti noita laukkuja ja vaatteita saa alesta kyllä halvalla, jos osaa etsiä.
Helsingissä on esim outlet myymällä joka myy guessiä, calvinia yms...
Viime kesänä ostin calvinin hupparin sokokselta, roikkui -60% rekissä. Hintaa jäi 40 euroa. En mä nyt tota kalliina pidä.

[QUOTE="123";29612252]Mää oon miettinyt miten amk-opiskelijat voivatkin ajella ihan pirun isoilla ja uudehkoilla hyvämerkkisillä autoilla. Koko parkkis on täynnä bemuja, mersuja, audeja, citymaastureita jne.
Oma -03 Yaris on oikeastaan yksi vanhimmista ja säälittävimmistä autoista kun niitä autoja katsoo.
Ja kuitenkin iso osa noistakin nuorista on suoraan lukiosta jatkanut sinne!? Ei jummarra ei :/[/QUOTE]

Mun serkulla on ainakin joku rahoitusyhtiuön auto.
Otti opintolainaa, että saa ajokortin!!
Rahaa ei jää ruokaan yms... mutta kuitenkin ylpeilee Mazdallaan :D :D :D
Joka ei kyllä niillä kk erillä tuu olemaan sen ainakaan 10-vuoteen ;)
Siinä vaiheessa kun auto on kokonaan maksettu voi ylpeillä, että omistaa auton :D:D

Yhteistyössä