Mistä nättiä ja halpaa tapettia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Suunnitellaan tulevan talomme tapetointia ja olin järkyttynyt käytyäni katselemassa tapettien hintoja, muutamat nätit tapetit mitä löysin oli 40euroa/rulla?! Halvin mitä löysin oli 14e/rulla, mut se ei ollu kovin kummosen näkönen. Onks tapetit joka paikassa noin kalliita? Mistä vois löytää vähän halvemmalla ja onks ne koskaan alennuksessa? Entä lastenhuoneen tapetteja?
Ja joo, en ole ennen sisustanut muuta kun pientä opiskelijakämppää että olen vähän tietämätön näistä jutuista ja varsinkin hinnoista :D

Väillä on loppueriä alennuksessa, 5-15 e/rulla. Ei ne tapetit tosiaan halpoja ole, jos haluaa päästä suht halvalla ja pohja on kunnossa niin kannattaa maalata. Kodin Terrassa on mun mielestäni ollut aika kohtuuhintaisia tapetteja, ja valikoima on iso.

Kyllä normi hinnat on 30-40e/rll ja esim. k-rautaki juuri myyny vanhat mallistot halvalla pois ja uudet taas kalliimpia..
me saatiin 12e/rll makkarin tehosteseinän tapetti ja sit et löydettiin siihen sopiva yksivärinen pulitettiin 29e/rll =) no mieleinen nyt on kuitenkin =)

Vähän riippuu mistä katselee, k-rauta, kodin terra jne "normaaleista" isojen ketjun liikkeistä löytyy kohtuuhintaisia tapetteja. Kyllä jotain aletapetteja saa viidellä eurolla jostain.
Tai sit ostat jotain maalattavaa tapettia ja maalaat haluamasi värin ja sit vaikka jotain boordia.

Mut osittain juuri tuosta syystä itse päätin, et meillä nuo kaksi huonetta, jotka on nyt tapetilla, mutta menossa vaihtoon, päätyvät lasikuitutapetille, joka maalataan.

Huomattavasti helpompi vaihtaa vaan maalia kuin koko tapettia. Ja uudelleen maaalaus tulee halvemmaksikin (varsinkin meillä, kun ei itse osata tapetoida).

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Vähän riippuu mistä katselee, k-rauta, kodin terra jne "normaaleista" isojen ketjun liikkeistä löytyy kohtuuhintaisia tapetteja. Kyllä jotain aletapetteja saa viidellä eurolla jostain.
Tai sit ostat jotain maalattavaa tapettia ja maalaat haluamasi värin ja sit vaikka jotain boordia.

Boordit ja maalattavat lasikuitutapetit ei oo olleet ihan viime aikojen trendien aallonharjalla. Mutta mikäs siinä jos tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Boordit ja maalattavat lasikuitutapetit ei oo olleet ihan viime aikojen trendien aallonharjalla. Mutta mikäs siinä jos tykkää.

No itse asiassa tähän on pakko sanoa, et pirun paljon enemmän mä tykkään tosta tavallisesta lasikuitutapettipinnasta kuin pelkästä maalatusta levyseinästä. =) Makuasioita.

Mutta lasikuitutapettejakin on montaa eri kuviota. Samoin muita maalattavia tapetteja, jotka on hyvinkin ajanhermolla.

Jospa päivittäisit tietosi ennen kuin opastat. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No itse asiassa tähän on pakko sanoa, et pirun paljon enemmän mä tykkään tosta tavallisesta lasikuitutapettipinnasta kuin pelkästä maalatusta levyseinästä. =) Makuasioita.

Mutta lasikuitutapettejakin on montaa eri kuviota. Samoin muita maalattavia tapetteja, jotka on hyvinkin ajanhermolla.

Mutta ap kyselikin edullista vaihtoehtoa. Maalattavat tapetit eivät sitä ole, poislukien nuo peruslasikuitukorinpohjahirvitykset.

Joo, en tosiaan tuosta lasikuitutapetista oikein välitä, mieluummin sit pelkkä maali seinään, mut noin ehkä sit tehdään et yks seinä tapettia ja muut maalia ellei löydy sopivan hintaista... Täytyy käydä nuo rautakaupat vielä läpi jos sattuis löytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, en tosiaan tuosta lasikuitutapetista oikein välitä, mieluummin sit pelkkä maali seinään, mut noin ehkä sit tehdään et yks seinä tapettia ja muut maalia ellei löydy sopivan hintaista... Täytyy käydä nuo rautakaupat vielä läpi jos sattuis löytymään.

Meillä on esim. makkarissa yksi seinä isokuviollista tapettia, loput seinät on sävyyn sopivaa, melkein yksiväristä tapettia...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Mutta ap kyselikin edullista vaihtoehtoa. Maalattavat tapetit eivät sitä ole, poislukien nuo peruslasikuitukorinpohjahirvitykset.

Maalattaviakin tapetteja on tosi monen hintasta. :) Kantsii ainakin kurkkasta.

Ole tarkkana halpojen tapettien kanssa. Löysimme nätin ja halvan tapetin. Se oli venyvää ja kupruilevaa. Ammattitapetoijakin sai tehdä töitä, että edes jotenkin sai sen seinälle. Tapetin myynyt liike ei tietenkään ottanut kantaa asiaan, kun valitimme.

Itse asiassa jos on tapetoitu seinä niin sen tilalle uuden tapetin vaihtaminen on huomattavasti pienempi työ kuin paklata ja hioa seinä niin tasaiseksi, että pelkällä maalipinnalla näyttäisi hyvältä. Varsinkin, jos haluaa muuta kuin maalarinvalkoista. Eikä maalaaminenkaan aina ole halpaa: riippuu maalista ja menekistä! Uusi on tosin helpompi vaihtaa tilalle kuin tapettiin. Tapetointi on helppoa, mutta aikaa vievää jos ei ole ennen tehnyt. Nykyisin hommaa helpottavat vielä seinään suoraan liisteröitävät tapetit, varsinkin jos ei ole hankalasti kohdistettavaa kuviota niin hommahan sujuu kuin tanssi. Onnistuu esim. kahdelta naisihmiseltäkin mainiosti (äidin kanssa ollaan tapetoitu usein).

Erittäin edulliset tapetit löytyy rajojen ulkopuolelta, pohjoisesta ainakin Haaparannalta n. 30-40% edullisemmalla saatiin SAMAA tapettia kuin Oulusta halvin. Samoin Tallinnassa on edullisempia tapetteja. Siellä tuntui olevan myös oikeasti tarjouksessa niitä tapetteja kun Suomen puolella ne tarjoukset on jotain -20% eli ei tunnu missään kun lähtöhinta on korkea. Koko talon tapeteille taisi tulla keskihinnaksi n. 9e/rll. Myös sieltä täältä ns. "halpakaupoista" löytää tapetteja, näissäkin voi olla ihan kivoja. Laatua kannattaa miettiä riippuen siitäkin mihin tapettia laittaa, lastenhuoneeseen mielellään pyyhkimistä kestävää, samoin keittiöön/khh mutta sitten taas aikuisten makkarissa harvemmin seiniä tarvii pyyhkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkurinsessa:
Itse asiassa jos on tapetoitu seinä niin sen tilalle uuden tapetin vaihtaminen on huomattavasti pienempi työ kuin paklata ja hioa seinä niin tasaiseksi, että pelkällä maalipinnalla näyttäisi hyvältä.
No jos ihan totta puhutaan, niin kovin montaa tapettikerrosta ei voi laittaa päällekkäin, että näyttäisi hyvältä. Välillä pitäisi tehdä pohjat uudelleen, mikä ei käy sekään nopeasti. Toki löytyy näitä asuntoja, joissa tätä ei ole noudatettu, mutta se on menemistä siitä, missä aita on matalin.

Minä löysin Karkkilan Leinolta nätit tosi laadukkaat ja vesipestävät tapetit 2e rulla.Noita poistoja kun ostaa niin kannattaa ostaa sitten kerralla tarpeex.Ei enää välttämättä saa samanlaista jos myöhemmin tarvii.Ei muuta kun alekoreja tutkimaan sitä voi tehdä kunnon löytöjä. =)

Mulla on ainakin ollut tuuria, kun olen meidän taloon 4 huoneeseen löytänyt ihanat tapetit, jotka maksaneet rullalta 3-12 euroa. Sattunut vaan sopivaan aikaan paikalle, kun on alehintaisia tapetteja ollut.

Jos itse meinaatte laittaa tapetin seinään niin suosittelen NonWoven tapetteja. Eli liisteri seinään ja siihen sitten tapetti, helppoa. Nää normi paperitapetit on inhottava laittaa, tarviit tapettipöydän ja liisteröintikoneen (jos et halua käsin liisteriä levittää).

Ja tosiaan muut seinät maaliin ja yksi seinä tehosteeksi tapetilla.

Pitemmän päälle se entisten tapettiseinien maalaminen tulee halvemmaksi. Kerran teet pohjatyöt kunnolla, nii seuraavilla kerroilla vaan maalia niskaan. Maalinhinta on kumminkin suht halpa, ku miettii paljonko yhellä litralla maalaa neliöitä. Tapetoidessa maksaa se tapetti (hinta vaihtelee halvasta kalliiseen) plus siihen vielä liisteri päälle.

Päällemaalattavat ja lasikuitutapetit tulee myös maksamaan. Päällemaalattavan saa yhdellä maalauskerrallakin jo hyväksi. Lasikuitutapettiin tarvii jo pohjamaalin ja pintamaalin. Joskus jopa joutuu maalaamaan kolmeen kertaa. Ja sitten sekin vielä, jos siitä joskus haluaa eroon, nii se ei sitten olekkaan niin helppo homma :D

Yhteistyössä