Mistä näppäimistöön silikonisuojus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvokaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvokaas

Vieras
Noiden tautien ja muutenkin yleisen hygienian takia haluaisin tietokoneen näppikseen hankkia sellaisen suojan. En vain ole nähnyt niitä myytävän missään. Sairaaloissa ja toimistoissa sellaisia olen nähnyt käytössä. Miksei niitä myydä yleisesti koteihin? Näppäimistö on yksi pahin sonnan kerääjä ja rakoja on pirullista putsata!

Ostin kokeeksi kokonaan kumisen raottoman näppiksen mutta ihan syvältä kun näppäimet on tosi jäykät painaa. |O Saa vaan jännetuppitulehduksen tuon kanssa. Turha ostos oli.

Tähän varmaan vaikuttaa ensinnäkin semmonen asia, että minkälainen näppäimistö sulla on. Kaikki näppäimistöt kun ei oo samanmallisia, niin yksi tietty suojus ei luultavasti käy automaattisesti kaikkiin.

Mitäs jos vaan pesis kädet tai käyttäis käsi desiä sen jälkeen kun on ollut koneella? Ja koneella ollessa ei tietenkään näpräis kasvoja.

Sitä paitsi kuinka moni käyttää ko näppäimistöä? Ovatko käyttäjät läheisiä keskenään?

Niin tuota käsien pesua meinasin itsekin ehdottaa, mutta kun ap nimenomaan kyseli tuota suojusta.
No jos ebay on tuttu niin sinne hakusanaks esimerkiks "computer keyboard cover" niin löytyy jonkulaisia. Hakusanaa muuttamalla varmaan löytyy mieleinen.

Mun piti hakemalla hakea kun halusin läppäriin suojan näppikselle, lopulta jostain ulkomaalaisesta verkkokaupasta löysin sellaisen jenkkiversiolle tehdyn suojan jonka tilasin, hyvin se tähän passaa vaikka onkin parista kohtaa eri mallinen :) Mutta suomesta en siis löytänyt... enkä kyllä nyt muista mistä mä sen verkkokaupankaan löysin, googlettamalla kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja meak:
Mitäs jos vaan pesis kädet tai käyttäis käsi desiä sen jälkeen kun on ollut koneella? Ja koneella ollessa ei tietenkään näpräis kasvoja.

Sitä paitsi kuinka moni käyttää ko näppäimistöä? Ovatko käyttäjät läheisiä keskenään?

Tottakai käsiä pestään mutta silti näppäinten rakosiin kertyy ajan saatossa kaikenlaista jokatapauksessa. Ne rakoset ovat tosi inhottavat putsata. Ja lapset nyt klähmii näppäimiä ties miten sontaisilla tai ruokaisilla käsillä. Aina ei ehdi valvoa joka tilannetta. Käytännöllisin olisi siiskin se suojus jonka voi tarpeen tullen pesasta eikä tarvi koko näppistä rakoineen alkaa jynssäämään.

Ulkomailla noita suojuksia näyttää olevan myynnissä vaikka minkä mallisia mutta miksei Suomessa??! Ei voi tajuta.

En ole koskaan ulkomailta tilannut mitään joten olen vähän uuno noissa jutuissa.

Yhteistyössä