Mistä minun pitää aloittaa laihdutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Nyt synnytyksestä 7kk. Ja paino on samassa mitä silloin ku aloin tätä vauvaa odottaan.
Painoindeksi on 26. Ja koen olevani läski.
Käyn harvakseltaan lenkillä miten aika antaa periksi ja mies on koton. (tekee pitkiä päiviä ja vuorotyötä)
Kerranviikossa käyn lasten kans jumppakerhossa jossa juostaan ihan koko ajan. Tunti kerralla.
Eli mielestäni liikuntaa sais olla lisää.

Syön mielestäni suht terveellisesti.Mut jostain pitäis vielä nipistää.
Mistä aloittaisin?
Vinkkejä kaipaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kilu :
Luin että Miksi minun pitää aloittaa laihdutus! No syö 1200 kaloria vuorokauteen ni kyllä laihtuu.

Imetän niin toi on liian vähän. Ja mä en oikeesti kerkee kovin tarkkaan laskemaan kaloreita. Parempi varmaan noudattaa perinteistä lautasmallia ja jättää sokeri pois.

-lisää liikuntaa: eli pitäs tulla 3-4 lenkkiä viikossa
-vaihda leivät runsaskuituisiin, säännöllinen ateriarytmi, paljon kasviksia ja hedelmiä ja proteiinia riittävästi
-herkut: karta runsasrasvaisia kaloripommeja: sipsit, suklaa, pikaruoka, alkoholi minimiin, rasvaiset leivonnaiset kuten keksit, viinerit, leivokset

Alkuperäinen kirjoittaja naine:
-vaihda leivät runsaskuituisiin, säännöllinen ateriarytmi, paljon kasviksia ja hedelmiä ja proteiinia riittävästi
-herkut: karta runsasrasvaisia kaloripommeja: sipsit, suklaa, pikaruoka, alkoholi minimiin, rasvaiset leivonnaiset kuten keksit, viinerit, leivokset

Mä en syö ku oma tekoisia kuitusämpylöitä ja ruisleipää. Ja ateriarytmit meillä on tosi kellontarkat.
Sipsejä syön kerran vuodessa ja pikaruokaa ehkä pari kertaa vuodessa. Alkoholia en käytä lainkaan. Ainoastaan suklaa on heikkous jota syön kerran viikossa kauppareissun jälkeen patukan. Pullaa muutaman kerran viikossa ja keksejä meillä ei ole koskaan.
Taitaa olla tuo liikunnan puute tässä se kompastuskivi...
Ja lisää sais varmaan olla kasviksia.
Proteeni on vähän ongelma ku en voi käyttää maitoa ku tosi minimaalisesti.
Ja taas on maha niin ranttuna et ei kestä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja naine:

Mä en syö ku oma tekoisia kuitusämpylöitä ja ruisleipää. Ja ateriarytmit meillä on tosi kellontarkat.
Sipsejä syön kerran vuodessa ja pikaruokaa ehkä pari kertaa vuodessa. Alkoholia en käytä lainkaan. Ainoastaan suklaa on heikkous jota syön kerran viikossa kauppareissun jälkeen patukan. Pullaa muutaman kerran viikossa ja keksejä meillä ei ole koskaan.
Taitaa olla tuo liikunnan puute tässä se kompastuskivi...
Ja lisää sais varmaan olla kasviksia.
Proteeni on vähän ongelma ku en voi käyttää maitoa ku tosi minimaalisesti.
Ja taas on maha niin ranttuna et ei kestä mitään...

Proteiinia saa kalasta, lihasta, kanasta, kananmunista, raejuustosta jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Vauva on oiva keino lisätä lihasmassaa....eli kantoliinaan ja lenkille....lisäksi se ruoka ja muu liikunta siihen mukaan niin alkaa olla aika hyvä paketti.

Kantoliina meillä on käytössä mut tuo vauva painaa 11 kiloa et ei sitä jaksa kauaa kantaa :o
Ja eilen yritin lähtä lasten kans lenkille niin ei oikeen onnistunu.Ku ei ole kaksosten rattaita ja pulkka ei enään hulaa niin pikkusen sapetti.

Pitää täs kohta lähtä pelaan jätkien kans jalitsua tonne pihalle ;)

Yhteistyössä