mistä mä saan rohkeutta mennä hammaslääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auh

Vieras
mun purukalusto on aivan paskana:( sattuu syöminen ja murenee palasia irti:( mutta niin kamala hammaslääkäri pelko että 2v sitten sain paniikkikohtauksen hammaslääkärissä vaikka olin rauhoittavia saanut. nukutukseen ie ole rahaa kun se tulisi maksamaan 350e tunnilta + työ

Etsit ymmärtäväisen hammaslääkärin, niitähän varmasti riittää täällä hammaslääkäripelkoisten maassa. Kerrot peloistasi heti. Mene edes yrittämään, lähde pois jos alkaa ahdistaa. Kyllähän nuo hampaat on aika tärkeet... Voiko tuon maksun maksaa osamaksulla? Onnistuisiko se?

ei vissiin voi osiksella maksaa. sanoivat että jso nukuttavat tekevät koko suun remontin. eli kaikki 4 viisuria pois ja jos on muita revittäviä ja paikattavia. eli karkeesti laskelmoiden ehkä noin 3000e tulis mkasaan kun se 350e on aina alkavalta tunnilta.

Suomessa käsittääkseni työskentelee hammaslääkäreitä jotka ovat keskittyneet ihan täysin pelkopotilaiden hoitoon. Menisin varmaan sellaiselle vaikka se toimiskin edempänä. Omaa hammaslääkäri pelkoa auttaa ne karmeat kuvat joita olen googlella kattonut suista joissa hampaat suoraan sanottuna mätänee suuhun. Ite kun ei sellaiseen tilaan tahdo.

mä olen käynyt yksityisellä ja kunnallisella. viimeksi yksityisellä sanottiin että ei tarvitse enään tulla kun sain sen paniikki kohtauksen.
en teidä mikä pelottaa se kipu kun puudutetaan ja se tunne ja kaikki koko tilanne. olen lapsesta asti pelännyt hammaslääkäriä kun ruttoa. kyse siis ei ole mistään pienestä en halua mennä hammaslääkäriin vaan kun en vain PYSTY

olen jopa kysynyt hammaslääkäristä sitäkin että nukuttaisivat ja repisivät kaikki hampaat pois ja tekarit tilalle niin ei tarvisi enään hammaslääkäriin mennä. sanoi että eivät näin nuorelle tee. ikää siis 27v

Ai vaikka vetäisit "pään täyteen" jotain rauhoittavia niin ei onnistu? Äitini veti ennen diapamia ennen hammalääkäriä, pääsi hyvälle lääkärille ja nyt voi mennä ilman kun pelko on vähentynyt.

Onhan tuohon pelkoon nyt jotenkin tartuttava!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen jopa kysynyt hammaslääkäristä sitäkin että nukuttaisivat ja repisivät kaikki hampaat pois ja tekarit tilalle niin ei tarvisi enään hammaslääkäriin mennä. sanoi että eivät näin nuorelle tee. ikää siis 27v

Tallinnassa ehkä tekisivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ota vaikka lainaa. Mitään järkeä tapattaa itseään lykkäämällä hammaslääkäriin menoa.

Näin mäki tekisin. Harmi vaan etten saa lainaa, kun oon vanhempainlomalla ja mies työttömänä. Muuten ottaisin osiaan lainan ja käskin hamppilääkäreitä nukuttamaan ja hoitamaan koko kaluston kuntoon.

mä kanssa olen kunnon hammaslääkäri kammoinen!
oli semmonen 12 vuoden tauko ja pari vuotta sitten oli pakko mennä. kerran kävin ja hengissä selvisin epäilyksistä huolimatta.
ja hei, jonkun kammon voitin sillä sen jälkeen uskaltauduin hankkia vauvan (pelkäsin synnytystä kuollakseni)ja olen nyt tänään yks vuotiaan poitsun ylpeä äiti!

tsemppiä vaan!

ei ole varaa ottaa moisia lainoja:( no viimeksi ei ainakaan diapam auttanut kun kävin. itkien sinne jo menin ja itkuin ja paniikin kanssa lähdin.

Ei se hoito teho-osastollakaan ilmaista ole. Saati sitten hautajaiset, jos siihen mennään.

ei ole varaa ottaa moisia lainoja:( no viimeksi ei ainakaan diapam auttanut kun kävin. itkien sinne jo menin ja itkuin ja paniikin kanssa lähdin.

Mutta jos löytyisi joku vastaanotto, joka sua ymmärtäisi (varmasi löytyy). Ja totuttelisit vaikka vähitellen. Menisit vaikka ensin sinne vaan istumaan ja sittä sitten eteenpäni. Fakta kuitenkin on, että jossain vaiheessa ne on pakkoh hoidattaa, ellet nestemäiselle ruoalle ajatellut siirtyä.

Ei se hoito teho-osastollakaan ilmaista ole. Saati sitten hautajaiset, jos siihen mennään.

noi sun kommentit on lähinnä loukkaavia ja typeriä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kammoinen:

Olkoon ihan mitä tahansa, kunhan henkilö ymmärtää tilanteen vakavuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kammoinen:

Olkoon ihan mitä tahansa, kunhan henkilö ymmärtää tilanteen vakavuuden.

mä ainakin ymmärrän vaikka olen samassa jamassa kun ap. silti ei pysty menemään. mä olen akhdesti pyörtynyt soittaessani hammaslääkäriin, olen kerran juossut aivan shokissa paniikkikohtauksen kourissa sieltä tuolista meneen, olen itkenyt ja oksentanut, en pysty.

Itsekin olin tosi kammoinen mutta se on alkanut jo helpottaa :) Kyllä se siitä sitten kun huomaat et pakko sinne on mennä, ja sitten kun olo helpottaa kun tuut kotiin sieltä, se on se paras keino päästä siitä kammosta eroon :)

Yhteistyössä