Mistä Luottotiedoton voi tilata laskulla/osarilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luotot menneet.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luotot menneet.

Vieras
Menetin entisen avomieheni takia vuosia sitten luottotiedot.
Itse hoisin aikanaan kaiken itseni nimissä kuntoon, silloin takasin hölmönä rakastuneena silloiselle avomiehelleni lainaa. Tyhmäkun olin.

Joulu on tulossa ja pitäisi lapsille ostella lahjoja ja kotiin jotain koristetta.

Voisin kyllä maksaa kerralla,mutta jotenkin kukkarolle sopivampi osamaksu tai maksuaika eli lasku.

Ja eiköhän asia ole ihan jokaisen oma vaikka luotot olisi menneet tavalla millä hyvänsä?
EN TARVITSE MITÄÄN RÄKYTYS VIESTEJÄ SIITÄ KUINKA KAIKKI LUOTTOTIEDOTTOMAT OVAT AIVOVAMMAISIA JA SAIRAITA. <-- ottakaa huomioon, ETTÄ luottotietojen menetys ei välttämättä ole AINA oma vika!

ottakaa huomioon, ETTÄ luottotietojen menetys ei välttämättä ole AINA oma vika!

Mutta sun tapauksessa se on täysin sun oma vikasi. Vai uhattiinko sut tappaa tms. jos et nimeäsi laita paperiin? Toisaalta en kyllä keksi ainuttakaan asiaa, mikä ei olisi oma vika. Rikoksen uhriksi joutunutkin saa puhtaat paperit heti, kun asia on selvitetty.

Itse asiaan, niin älä osta osarilla vaan käteisellä ja siitä säästyneet korot ja kulut käytä uo-maksujesi ylimääräiseen maksamiseen.

Ei sillä niin väliä kenen vika se on, mutta jos sulla on tilanne että luottotiedot ovat menneet niin kannattaa yrittää hoitaa raha-asiat jatkossa mahdollsiimman hyvin. Hyvään raha-asioiden hoitoon kuuluu se että velaksi ei osteta, jos ei ole pakko. Ja joululahjat tai koristeet kotiin eivät ole mitään pakollisia, jos niihin ei ole rahaa tilillä.

Minun mielestäni ikinä ei kannata ostaa osamaksulla jos mitenkään asiaa voi välttää. Siihen on pari syytä:

1) ostaessasi velaksi "lainaat" tulevaisuudesta rahaa joka on sitten tulevasta kulutuksestasi pois kun on maksun aika

2) osamaksulla maksaen tuote tulee kalliimmaksi kuin suoraan käteisellä

3) ostat tavaraa johon sinulla ei välttämättä ole varaa

Kannattaako nyt joululahjoja ja koristeita ostaa osamaksulla, mielestäni aika aivotonta, kun tämäkin juhla on ollut tiedossa jo pitemmän aikaa, niin miksi niitä lahjojen yms. hankintaa ei ole voinut aloittaa ajoissa jos yhdellä kertaa ei kaikkia raaski ostaa... Aina luottotietojen menetys on oma vika, mitäs menee takaamaan/lainaamaan luusereille rahaa...

Tosi kurjia vastauksia kysyjällä!! Mutta siis joo, eipä ole luottotiedottoman elämä hääviä. Osta lahjoja erissä, tässä kuussa pari tärkeetä ja ens kuussa pari muuta lahjaa. Joulu tulee pienemmälläkin rahalla. Älä sure, ei se luottotietojen takasin paluu kauaa kestä jos asiat kunnossa.

[QUOTE="vieras";22370883]Epäilen suuresti tätä...[/QUOTE]

mulla ei ole luotot kunnossa moneen vuoteen ja on elloksella tili ostoraja 200€ halens 250 ostoraja..joskus on ollut myös H&M ja netanttilassa.

tuttava on tilannut hobbarista osarilla vaikka luotot on menneet aikoja sitten

[QUOTE="juups";22370685]Kannattaako nyt joululahjoja ja koristeita ostaa osamaksulla, mielestäni aika aivotonta, kun tämäkin juhla on ollut tiedossa jo pitemmän aikaa, niin miksi niitä lahjojen yms. hankintaa ei ole voinut aloittaa ajoissa jos yhdellä kertaa ei kaikkia raaski ostaa... Aina luottotietojen menetys on oma vika, mitäs menee takaamaan/lainaamaan luusereille rahaa...[/QUOTE]

Kyselit jo aikasemminkin samaa asiaa. Usko jo että et saa mistään velaksi, ONNEKSI!
Vaikka nyt kuinka vakuutat että maksat huomaatkin rahaa saatuasi että velkaa on jo ennestään niin paljon joten miksi maksaa näitäkään.
Ja sama kierre jatkuu,
tiedän kun minun ex teki näin,
luojan kiitos ei tuohonnut minun tietojani kun en ollut niin "fiksu" ja kirjoittanut niihin sen ihme soppareihin omaa nimeäni,
exäni luotot vaan yksin meni.
Miksi et tilaa joululahjoja sitten kun sinulla ne on varaa ostaa, ainiin..silloin sinä joudut ne maksamaan :laugh:
Miksi et osta hyväkuntoista lelua lapselle joululahjaksi kirpparilta,
niin tosiaan sinä joudut senkin maksamaan :laugh:
Mutta nyt jos tilaat laskulle niin sitähän ei tarvi maksaa :laugh:
ei se velka enään muiden velkojen joukossa mitään paina vai mitä :)

[QUOTE="juups";22370685]Kannattaako nyt joululahjoja ja koristeita ostaa osamaksulla, mielestäni aika aivotonta, kun tämäkin juhla on ollut tiedossa jo pitemmän aikaa, niin miksi niitä lahjojen yms. hankintaa ei ole voinut aloittaa ajoissa jos yhdellä kertaa ei kaikkia raaski ostaa... Aina luottotietojen menetys on oma vika, mitäs menee takaamaan/lainaamaan luusereille rahaa...[/QUOTE]
Piti laittaa että peesaan tätä kirjoitusta :)

Täytyy peesailla tätä.

Joo kyllähän se antaa tilata,mut postiluukkuus kilahtaa varmaan ens viikon aikana lappu,että et saa luotolle,voit noutaa postiennakolla.

nim:kokemusta on.

aijaa.. ei mulle vaan tullut :confused:

muoks. ja tilasin myös iittalan mukeja ja ne tuli ihan ilman postiennakkoa.. kuitenkin yli 50 €:n lasku.. lasku tulee sitten kun tulee postissa ja mukit on jo käytössä :D

Viimeksi muokattu:
Cdon.com ja Discshop.com osoitteessa on mahdollisuus tilata laskulla jos jotain haluaa. Joku raja siinäkin on millä summalla pystyy tilaamaan, mutta ihan mahdollista. Olepa hyvä tiedosta =)

Yhteistyössä