Mistä löytyy positiivinen äitiolo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiusa

Vieras
Olen 28-vuotias kohta kolmen lapsen äiti ja tiedän jo nyt, että odottamani vauva on hieman kipeä, mutta pärjää jos ei saa muita sairauksia vaivoikseen. Vaikka olen yrittänyt suhtautua positiivisesti ja vahvasti ns.äitioloni laahaa matalalla. En ole laittanut mitään oikeastaan vauvalle valmiiksi, eikä oikeastaan isännälläkään ole ollut siihen haluja. Tietysti rakastamme tulevaa pienokaistamme, tapahtuipa mitä hyvänsä...mutta koska kaikki on hyvinkin mahdollista -elämme päivän kerrallaan. Hyvä tyylihän tuo on muutenkin. Lisäksi minut on laitettu lepoon, mikä myös syö naista..."lepään" kotona, koska osastot ovat täynnä.
Levossa ikävintä on se, että haluaisin olla mukava äiti kahdelle muulle lapselleni, mutta en saa lähteä mihinkään ja en jaksa tehdä mitään. Toimintaa pursuavat muksuni eivät löpinöistä perusta ja haluavat ulos aurinkoon leikkimään! Ja minä olen huono äiti, kun en jaksa. Tietysti minulla olisi ollut mahdollisuus saada lapset päiväkotiin edes muutamaksi päiväksi, mutta keväämmällä itsekkäästi ajattelin, että haluan olla lasteni kanssa...enkä ilmoittanut heitä mihinkään sellaiseen.
Ja sitten...varmaan kaiken huippu. En saa miestäni tekemään juuri mitään kotihommia...hän uppoutuu vanhempia lapsia kaitsiessaan omiin harrastuksiinsa ja lapset saavat kävellä vaikka Inariin, jos haluavat. Mies puhuu kauniita, kuinka hän tekee ja laittaa...mutta, karkaa poikamiesmaailmaansa, jonka hän on ilmeisesti kaivanut jostain tuekseen. Uskomatonta...se löytyi vielä...
Vika on minun...olen paksu, hikinen, huno ja saamaton äiti. Missä on se energia joka minulla oli keväällä? Valvon öisin ja aamulla nukuttaisi...lapset herättelevät minut. Saattavathan viimeisillään olevat äidit muutkin olla tällaisia, mutta mistä saisi sen henkisen railakkuutensa takaisin? Miksi mies pakenee...ei edes juttele näistä asioista. Tottui kai siihen, kun en aikaisemmin halunnut jutella. Pöh, miten huono kolmekymppinen äiti!

Sinä olet paras äiti lapsillesi, vaikka olisitkin väsynyt. Muistahan se. Ja on aivan ymmärrettävää, että et jaksa touhuta, varsinkin kun pitäisi levätäkin. Koita unohtaa kaikki velvoitteet. Touhuamisen ja muun aika on sitten kun olet päässyt odotustilasta eroon ja toipunut hieman.

Itse en ole koskaan kokenut positiivista äiti-oloa. Aluksi luulin olevani tois kamala äiti kun en jaksanut riemuita ja ilakoida kaksosistani. Mutta sitten huomasin, että näinkin voi olla, ja kaikki asiat tulevat tehdyksi myös vähän myöhemmin.

Mitä jos tekisitte piknikin ulos. pötköttelisit viltin päällä kun lapset riehuvat puistossa tms. Onko sinulla äitikavereita, joiden kanssa voisitte tehdä retkiä takapihalle?

Vauvajutut ehtii. Ei meilläkään ollut yhtään mitään ennen kuin kaksoset syntyivät. Sitten pikkuhiljaa ne mitä tarvii. Kyllä se vauva syntyy ilman suuria hössötyksiäkin. ;)

Voimia sinne. Koita olla hyvällä omalla tunnolla väsynyt ja voipunut. sinulla on siihen täysi oikeus. Ja ehdottomasti voimia vanhempien lasten kanssa. =)

voimia!!! :hug: :heart: Väsymys ja masentuminen teettää tuommoisia fiiliksiä...ja mikä parasta...ne menee ohi!!!

Vaikka nyt tuntuu iäisyydeltä tää elo niin annas olla, kyllä se aurinkokin vielä paistaa!!!

Niin ja sie oot paras äiti, vaikka tällä hetkellä etuliitteellä "väsy". Kutu ystäviä apuun ja seuraksi ja muuten vain ihmisten ilmoille sen verran ettei seinät pääse lähestymään sinua! :hug: :heart: :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 16:02 UmppaLumppa kirjoitti:
voimia!!! :hug: :heart: Väsymys ja masentuminen teettää tuommoisia fiiliksiä...ja mikä parasta...ne menee ohi!!!

Vaikka nyt tuntuu iäisyydeltä tää elo niin annas olla, kyllä se aurinkokin vielä paistaa!!!

Niin ja sie oot paras äiti, vaikka tällä hetkellä etuliitteellä "väsy". Kutu ystäviä apuun ja seuraksi ja muuten vain ihmisten ilmoille sen verran ettei seinät pääse lähestymään sinua! :hug: :heart: :)

En halua olla pesimisti, enkä kommentoi lainkaan ap:n tekstiä, mutta kaikilla masennus ei mene ohi, koskaan.

Yhteistyössä