Mistä lisätuloja hoitovapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Painin täällä vaihtoehtojen keskellä ja mietin mitä tekisin... Töihin paluu häämöttää, mutta toisaalta olisi ihanaa jäädä vielä kotiinkin!
Mistä voisin saada lisätuloja? Olisiko vinkkejä? Olen kyllä näppärä käsistäni, jos vaikka huutikseen tms. tekisin jotain kivaa myyntiin...

Mitään myyntijuttua en välttämättä voi ottaa, koska olen niin paljon lasten kanssa yksin kotona, kun mies tekee pitkiä päiviä ja viikonloppujakin :-/ Muuten olisinkin ehdottomasti alkanut johonkin sellaiseen!

Antakaa kaikkia vinkkejä millä voisin perustella miehelle, että minä tosiaan voin jäädä kotiin... Hän on sitä mieltä, että töihin vain mars!

Ihan samaa olen itsekin miettinyt! Mistä saisi vähän lisätuloja sitten kun hoitovapaa alkaa.. Mies olisi töihin menoni kannalla, sillä olen meistä hyväpalkkaisempi, mutta itse haluaisin olla kotona tämän hetken kun lapset vielä pieniä.. Lisää lapsia kun ei tule ja töistä en enää pois voi jäädä..

Itse olen miettinyt jotain lehdenjakoa aamuyöstä.. Vähän rankkaa se kyllä varmasti olisi..

Alkuperäinen kirjoittaja kuin myös!:
Ihan samaa olen itsekin miettinyt! Mistä saisi vähän lisätuloja sitten kun hoitovapaa alkaa.. Mies olisi töihin menoni kannalla, sillä olen meistä hyväpalkkaisempi, mutta itse haluaisin olla kotona tämän hetken kun lapset vielä pieniä.. Lisää lapsia kun ei tule ja töistä en enää pois voi jäädä..

Itse olen miettinyt jotain lehdenjakoa aamuyöstä.. Vähän rankkaa se kyllä varmasti olisi..

Toihan olisi muuten hyvä idea! Nyt yritetään molemmat keksiä, että millä voitaisiin vielä jäädä kotiin :-)
Minä olen meistä huonompi tuloinen, ja meille ei myöskään enää tule lapsia, niin tämä on vähän viimeinen mahis....

Meillä se ongelma, että mies töissä noin 9-20, jona aikana minä en siis paljon mitään voi tehdä.. Siksi tuo aamun lehdenjako olikin mietinnän alla.. Toinen vois olla jos pääsis leipomoon.. enpä tiedä, minulla onneksi aikaa hetki vielä miettiä..

Hyviä ideoita kyllä! Meillä sama homma, että mies on tosi paljon poissa, eli ilta-ajat on vähän niin ja näin... :-/ Mutta aamuisin voisin minäkin jotain keksiä! Meillä alkaa vain tuo töihinpaluu olemaan niin lähellä, että aika pian täytyy jotain keksiä, että ehdin töihin ilmoittaa ennen sitä 2kk, etten tule vielä takaisin :-) Se onni tässä on, että on vakipaikka minne mennä, mutta jos ei ihan vielä kuitenkaan menisi ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Minä teen kotona etätöitä omaan työpaikkaani pari tuntia päivässä. Järjestely on kaikista osapuolista erinomainen ja toimiva!

Tämä ei tule minun työpaikkaani harmittavasti kyseeseen :-/ Näinhän olisikin hieno homma, mutta ei onnaa :-(

olisiko mitään muita vinkkejä, ehdotuksia? Pärjäättekö te muut hyvin vain miehen tuloilla? Meillä kun ei täällä makseta edes mitään lisäosaa hoitorahaan :-/

Minullakin vakipaikka ja aivan loistava työ muutoin, mutta etätyöt eivät kyllä onnistu, eikä mikään muukaan. Mutta siitä en kyllä silti luovu, sillä kaikki muut asiat hoituvat töissä aina ja niin hienosti ettei parempaa voisi olla!

Sitäkin olen jo ehtinyt tuumailla, että josko siivoilisin muutaman kerran viikossa jonkun taloyhtiön rappukäytäviä.. Mitään sen ihmeempää siivoustyötä en kyllä tee, minusta ei siihen ole, mutta joku kiva pieni siisti homma voisi olla jees..

Jos tekisit jotain kivaa huuto.nettiin. Katseleppas mitä siellä myydään tälläkin hetkellä. Esim. jotain uusvanhoja juttuja, tyynynpäällisiä tms. Niitä huudellaan aika paljon, itsekkin olen katsellut:)

No eipä oikein ole ideoita, samaa mietin itsekin. Mutta miehellä on niin pienet tulot et saadaan sitä kelan lisäosaa eli töihin en voi mennä, koska sit laskis/ poistuis toi lisäosa.
Onko huutonet verrattavissa kirppariin? Eikös niillä saa tienata tietyn summan ettei mee vero/ lasketa tuloiksi? Mikä se raja on?

kuin myös!, minun työni kanssa loistava, en siitä kyllä luovu ;-) Työni on niin siistiä sisätyötä ja palkka on mieleinen :-) Mutta nyt vain tekisi mieli olla vielä hetki kotona...

Toi siivoushomma voisi tosiaan olla mahdollinen myös. Olen joskus nuorempana, ennen perhe-elämää, siivoillut ja se oli kyllä aika vastenmielistä... Kaikki kunnioitus siivojia kohtaan, mutta se ei vain ollut mun juttu :-(

Itselle tuli mieleen, että jos jossain firmassa olisi sellaista "käsityötä" siis jotain kokoamishommaa, liimaamishommaa tms. niin sellainen voisi tulla kanssa kyseeseen. Sitä voisi tehdä aamusta aikaisin tai illemmalla myöhemmin tai päiväuniaikaan. En vain tiedä onko sellaista tarjolla, mutta joskus olen sellaisesta kuullut :-)

Täytyy varmaan ihan paperille alkaa laittamaan näitä vaihtoehtoja ja alkaa sitten vain soittelemaan firmoihin :-)

Alkuperäinen kirjoittaja sama vika:
No eipä oikein ole ideoita, samaa mietin itsekin. Mutta miehellä on niin pienet tulot et saadaan sitä kelan lisäosaa eli töihin en voi mennä, koska sit laskis/ poistuis toi lisäosa.
Onko huutonet verrattavissa kirppariin? Eikös niillä saa tienata tietyn summan ettei mee vero/ lasketa tuloiksi? Mikä se raja on?

Juu me ei tosiaan saada sitä lisäosaa, eikä ole kaupungilla sitä omaa lisäänsäkään :-( Miehen tuloilla pärjättäisiin kyllä varmaankin, mutta mua ärsyttää aina pyytää siltä rahaa, kun meillä omat tilit. Tietysti mies varmaan ostaisi sitten enemmän ruokaa jne, yhteinen perhehän tämä on :-) Mutta kuitenkin, jos ymmärrätte ;-)

Tuo voisi olla hyvä idea, että yrittäisi väkertää huutikseen jotain :-) Ei siinä taida olla mitään rajaa, mutta en toki ole varma!

Minulla on puolipäiväinen hoitolapsi, tyttö tulee aamulla meille ja lähtee
omien koululaisteni kanssa kouluun. Koulun jälkeen tulevat meille, syövät välipalan ja tekevät läksynsä. Sittenpä jo tytön äiti hakeekin lapsen .

Lisäksi teen osa-aikaisesti oman alani työtä, yhden päivän viikossa jolloin pienemmät ovat päiväkodissa.

Itse kun jäin hoitovapaalle niin surffailin työkkärin sivuilla ja siellä perhe etsi hoitajaa niiden yhdelle lapselle
Otin yhteyttä ja sovittiin että lapsi tulee meille kotia hoitoon kun en viitsi oman lapsen kanssa lähteä mihinkään (ikää sillon pikkasen vajaa vuosi) ja hän maksoi siitä minulle ihan hyvin ja sitä tein siis pimeenä noin 4kk ja 3pv/vko. Ruoka raha oli summassa mukana.

Nytkin olen katsellut taas niitä ja täälläpäin olisi 3 perhettä ketkä etsii hoitajaa lapselleen aina sillon tällöin ja voisinkin taas aloittaa mutta oma vakituinen työ ei anna siihen oikeen valtuuksia :(

Itse saan pieniä lisätuloja täyttämällä erilaisia kyselyjä, noin 100e kuukaudessa tulee ekstraa. Kyselyt on kaikki suomeksi ja liittyvät erilaisiin ajankohtaisiin asioihin tai esim. tuotteisiin, josta haluavat tietää mielipiteitä. Enemmänkin mahdollista saada rahaa tämän kautta, jos englanti sujuu ja haluaa tehdä erinäisiä tehtäviä sivuston kautta. Luotettava on, maksut tullu mulle aina ajallaan.

https://www.clixsense.com/?4138951

Itse saan pieniä lisätuloja täyttämällä erilaisia kyselyjä, noin 100e kuukaudessa tulee ekstraa. Kyselyt on kaikki suomeksi ja liittyvät erilaisiin ajankohtaisiin asioihin tai esim. tuotteisiin, josta haluavat tietää mielipiteitä. Enemmänkin mahdollista saada rahaa tämän kautta, jos englanti sujuu ja haluaa tehdä erinäisiä tehtäviä sivuston kautta. Luotettava on, maksut tullu mulle aina ajallaan.

https://www.clixsense.com/?4138951

Entä jos ei halua vastata kyselyihin? Lapsi on kysellyt kotona kaiken päivää, että voiko eläin syödä kakkaa ja mikä on muurahaisen ja hämähäkin ero ja miksi ei ole muurahaismiestä jne jne.

Yhteistyössä