Mistä leikkihiekkaa hiekkalaatikkoon?

Ja kannattaa muistaa, että paraskin kakkutakuuhiekka muuttuu Saharan juo0ksuhiekaksi, jos siihen pääsee koko kesän aurinko porottamaan. Meidän taloyhtiön hiekkalaatikolla kansi, ja hyvin toimii. Naapuritaloyhtiössä ei kantta hiekkalaatikolla ja lentohiekkaa oli viime kesänä aika nopeasti täytön jälkeen.

[QUOTE="plop";23885110]Älä osta hiekkaa hiekkalaatikkoon, vaan pyydä hiekkaa jota käytetään pihalaatoituksessa laattojen väleissä viimestelyyn. En valitettavasti muista raekokoa :ashamed: Mutta noi on samaa hiekkaa, toisesta vaan pyydetään hiukan enempi :D[/QUOTE]

Leikkihiekan raekoko on 0-4mm. Asennushiekan (kivituhka) 0-6mm. Eli ei ihan sama tuote. Varmaan käytännössä toi asennushiekka kuitenkin on ihan yhtä kelpo hiekkalaatikkoon, kuin leikkihiekkakin.=)

"Niin vai meinasitko nalkuttava talonmies, ettei sitä peräkärryllä vois kuljettaa? Kyllä meillä auto hyvin veti hiekkaperäkärryä, vaikka ihan tavallinen , 20 vuotta vanha, 1,3litranen pikkuauto onkin.."

"Tavalliseen peräkärryyn EI saa laittaa kärryä täyteen hiekkaa. Meinaatkos itse olla niitä, jotka vaarantavat kanssakulkijoiden turvallisuuden? Välillä tuntuu että peräkärrytyypeillä on perusteet kateissa, kun moottoritiellä ei pääse 120km/h peräkärryn ohi (80 rajoitus) ja tuolla joku kertoi lastanneensa kärryn kevyesti täyteen...
Peräkärryllä voi viedä hiekkaa, mutta kannattaa muistaa että se on helposti monta kiekkaa. Toki jos asuu hiekkakuopan vieressä, vaiva on paljon pienempi."

Elä heti odota että minä tekisin niinko jotkut vissiin tekee? Kyllä mä noudatan nopeusrajoituksia kärryn kanssa ja ilman. Ei lastattu kärryä täyteen, ja laitettiin pressu päälle. Ihan hyvin riitti yks kerta, hiekkis on tosin pienempi kuin aplla? n. 1,5m x 1,5m.
No, meitä on monenlaisia :-) Mä vaan kerroin, miten me tehtiin edullisesti ( ja turvallisesti... ) tämä homma. En mä tyrmää jos joku haluaa ostaa hiekan säkeissä tai vaikka ämpäreittäin, ja kuljetuttaa sen kuorma-autolla, se vaan tuntuu hassulta ajatukselta tuo kuorkki, kun pienemmälläkin vehkeellä onnistuu :) Eikä meidän pihaan olis viittiny kuorma-autoo ottaakkaan, olis tuhonnu nurmikkoo suotta.

Tuoltakin voisi löytyä, riippu kuitenkin aika paljon kummalta puolelta Tamperetta (noilla paikat molemmin puolin) olette, että mitä kannattaisi suositella. Mä en ole siis näitä käyttänyt, nähnyt vain paljon niiden autoja työmatkallani:)
http://www.maanrakennussulin.fi/yhteystiedot.html

Juu, löytyhän se täältäkin päin kuutio 20 eurolla. Ongelma vaan on tuo kuljetus... Jos itse pitää hoitaa, loppupelissä tuleekin yhtäkkiä halvemmaksi ottaa tosta tuo satkun hiekka. Noi halvempien hiekkojen myyjät kun on just sopivan kaukana kuitenkin meistä.

Mut joh, nyt on hiekat tilattu. :D Ja niin jollekin, joka hiekan kestoa pohti, meidän laatikossa on kansi. :)

Kuljetusliike Mikander ainakin toimittaa erittäin edulliseen hintaan Uudellamaalla, laatikon täyttäminen pyörii siinä 100 +, mutta tuovat hiekan tuollaisella "letkulla" suoraan laatikkoon ja ripeästi saa toimituksen. Ei tarvitse olla paikalla itse ja työpäivän aikana laatikko tullut kuin taikaiskusta täyteen. Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23885062:
Sepä se. Peräkärryn kantokyky taitaa olla n. 750 kg, sitä tosin en tiiä, miten hyvin se hiekka ilman säkkiä siinä pysyy. :D Mut tuo 750 kg ei taida riittää (oisko kuutioina 0,5 m3, tuohon laatikkoon taitaa upota koko kuutio eli kaks hakukeikkaa pitäs tehdä ja sit taas ajomatkat, kun ei tästä läheltä tunnu saavan.)

750kg on maksimi kokonaispaino jarruttomalle kärrylle. Eli joudut vielä vähentämään kärrynpainon lastista. Ja silloinkin henkilöauto jolla vedät täytyy olla aika iso jotta sille sallitaan rekisteriotteessa tuo 750kg kärryn vetäminen.

Eli todellisuudessa kärryyn voi laillisesti laittaa noin 0,3 kuutiota hiekkaa ja jos vetoauto ei ole neliveto maasturi niin vähempi. ;)

Yhteistyössä