Mistä lastenhoitaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heeelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heeelp

Vieras
Siis tällainen, joka kävisi 1-3 kertaa viikossa muutaman tunnin kerrallaan katsomassa kahta lasta meillä kotona. Mol.fi toki mutta mistä muualta vois lähteä hakemaan? Tarviin nyt tosiaan vähän apuja tän arjen kanssa, kun mies on aina töissä ja itekin pitäis joskus päästä vähän liikkumaan/asioille ihan mielenterveyden kannalta ;)

Olen ymmärtäny et MLL lähettää aina eri henkilön? Vai onko sitä kautta kuinka helppoa saada sama hoitaja joka kerta? Kun nimenomaan haluan sellaisen tutun ja turvallisen hoitotädin, en halua joka kerta jättää lapsia vieraalle ja vielä sit itse joutua selittämään lasten asioita ennen lähtöä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen ymmärtäny et MLL lähettää aina eri henkilön? Vai onko sitä kautta kuinka helppoa saada sama hoitaja joka kerta? Kun nimenomaan haluan sellaisen tutun ja turvallisen hoitotädin, en halua joka kerta jättää lapsia vieraalle ja vielä sit itse joutua selittämään lasten asioita ennen lähtöä...

Voithan sä sopia sitte sen hoitajan kanssa että se on aina hän joka tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voithan sä sopia sitte sen hoitajan kanssa että se on aina hän joka tulee :)

Niin et se olis mahdollista... ok... pitääpä sit miettiä tätäkin vaihtoehtoa :)
Meillä tarve tulee kuitenkin olemaan jokaviikkoinen, ellei nyt jotain ihmeitä ole, esim. reissua tai sairastelua.

Neuvolassa terkka odotusaikana sanoi, et sitten kun toinen syntyy niin hän ehdottaisi että meillä kävis toi perhetyöntekijä. Mut kun mietin vaan sitä, että toisaalta mulla olis kyllä vara maksaa avusta... et onko se tavallaan joltain muulta pois, jos tuo työntekijä tulee meille :/

Perhetyöntekijöillä on mun kokemuksen mukaan aikamoinen kiire, tarve on niin suuri. Itse teen (sosionomi opiskeluiden) ohella lastenhoitokeikkoja vantaalla ja parhaiten sanoisin että hoitajia löytää juuri työvälityssivujen kautta. Enemmänkin pula on (minullakin) siinä että löytää suht läheltä perheen jossa käydä lapsenvahtina :) Varsinkin kun on uusi paikkakunnalla.

Yhteistyössä